SteveY skrev: Idag, 18:47
Troy Bourke är en intressant center, men det som gör mig skeptisk är att kommer från Österrikiska ICEHL.
Bourke snittade 0.87p/match förra säsongen, det är bara 32:a plats i ligan. T.ex Sebastian Benker hade bättre poängsnitt, och han gjorde 27poäng på 49 matcher i HA säsongen 23/24.
Bourke är 32år och har fyra raka säsonger med Salzburg i bagaget, där dom vunnit guld TRE gånger. Har han motivationen att ta sig an ett nytt äventyr, finns glöden?
Jag har sagt det tidigare men det tåls att att säga det igen. Allt handlar om hur man förvaltar, uppmuntrar och utvecklar spelare.
Det är lite due or die för Hedberg. Upp till bevis.
Många är de som tvivlar. Men. Det är knappast en ödmjuk uppgift att ta över ett nederlagstippat lag i SHL med redan färdigstöpta spelare som Max, Caito, Cehlárik med fler och försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar fullt ut. Ett mindset som inte riktigt finns i deras dna.
Många påstår att Hedbergs spelfilosofi är naiv och inte fungerar i modern hockey. Klart den gör. Men i en liga som SHL krävs det kvalitet på samtliga positioner för att lyckas. Där var vi nog aldrig. Nu börjar vi om. I en liga där det tillåts att några spelare inte når upp i kvalitet fullt ut.
Det är nu Hedbergs 'storhet' som utvecklare sätts på prov. Big time.
Utvecklingsbara spelare måste värvas. Budgetmässigt. Och de behöver få utveckling.
Vad jag menar är att man behöver ha sett spelarna man värvar spela, stats är sekundärt.
Ollas har garanterat en uppställning kostnadsmässigt när det gäller värvningar och naturligtvis en tanke vad som behövs. Men i slutändan är det Hedberg som bestämmer vad man vill få ut av varje spelare och varje konstellation i slutändan. Hoppas han är involverad I värvningarna.
Som sagt. Upp till bevis.