Ja!
- Wittgenstein -
Övrig sport
-
Sniper
- Intendent
Re: Övrig sport
-
Gösen
Noren är helgens svensk.
Går ut som sjua. -4
En tredjeplats finns i sikte med en riktig bra slutrunda. Åberg +2.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Sniper
- Intendent
-
Sniper
- Intendent
Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.

Samlaralbumet hade jag https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/20199378
-
Mats_ume
- Kapten
Sniper skrev: Igår, 19:30Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.
Det verkar som skolstarten är nyckeln för att minnas större idrottsevenemang - alltså att evenemanget får en egen identitet genom att det pratas om det bland ens jämnåriga.
-
Gösen
Sniper skrev: Igår, 19:30Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.
-94 är det enda VM jag kommer ihåg.
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: Igår, 20:44Sniper skrev: Igår, 19:30Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.
Låg du inte vid radion 1986 och spelade in radiosportsändningar på kassettband? Det gjorde jag. Hade en Tommy Engstrand- och Ralf Edström-samling. Minns särskilt en match i regn och hård blåst när Ralf skrek till över annat än det som pågick på planen: något vidrörde hans underkropp på pressläktaren - och han trodde att ett mexikanskt djur letat sig uppför hans ben. Men det var en presenning eller liknande.
1982 låg jag också vid radion när matcherna inte tv-sändes.
-
Sniper
- Intendent
Som vi brukar skriva om LIF: fascinerande dåliga.
Fotbolls-VM, var hälsad. Wittgenstein, ta över.
-
Wiborg
Gösen skrev: Igår, 20:44Sniper skrev: Igår, 19:30Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.
OS i Lillehammer och fotbolls-VM i USA är de tidigaste mästerskap som jag verkligen har minnen ifrån av själva tävlingarna. Jag minns OS i Barcelona och fotbolls-EM (eller var det VM?) i Italien och även ishockey-VM i Globen -89. Men det är mer att jag kommer ihåg att det var någonting speciellt, inte själva matcherna/tävlingarna. OS i Barcelona är väl det enda jag kommer ihåg är att det pratades om att det var så varmt och att jag var jätteledsen när det var slut. Nu vill jag att barnen ska få uppleva ett nytt fantastiskt VM i USA som kan bli deras första riktiga idrottsminnen ![]()
-
Sniper
- Intendent
När ska Wittgenstein inviga fotbolls-VM?
Det har varit en väldig hype under våren
men när vi gått in i själva premiärveckan
är det lika tyst som på trottoarbiten.se.
Fyra timmar till avspark Mexiko-Sydafrika.
-
Sniper
- Intendent
Sniper skrev: Idag, 16:45När ska Wittgenstein inviga fotbolls-VM?
Det har varit en väldig hype under våren
men när vi gått in i själva premiärveckan
är det lika tyst som på trottoarbiten.se.
Fyra timmar till avspark Mexiko-Sydafrika.
Drygt två timmar kvar - var håller han hus? Ute och letar efter ett livfullt sällskap att se premiärmatchen med? https://www.flashback.org/t117834
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Mina damer och herrar,
Jag vill egentligen inte ge er för många ledtrådar om min ålder då jag gärna förblir sedd som evig (Gösen brukar ju kalla mig det evigt gröna trädet, eller något åt det hållet), men mitt första riktiga fotbolls-VM var Italien - 90. Ett riktigt tråk-VM som jag minns det (krönikan som finns på Svtplay ger mitt minne rätt). Men vad son komma skulle var bättre. EM på hemmaplan! Magiska 94! Kommer vi någonsin ha en bättre VM-sommar än då? Troligen inte. Precis som Leksands IF tronar vi svenska fotbollsfans på minnen från fornstora dagar.
Oavsett, nog ska det bli kul att det nu drar igång! Efter en olidlig vinter som kulminerade i vårens debacle får vi äntligen glädjas åt idrott, även vi resenärer på denna Leksandsfärja! Och äntligen får denna annars alltid så döda tråd liva upp! Dela med er medresenärer! Hur följer ni VM? Ingen Sniper kommer att se, jag fattar, men ni andra? Går ni upp i svinottan när Sverige spelar på måndag? Sitter ni uppe hela nätterna och sover på dagarna långa? Vilka tror ni vinner? Kommer Haiti skrälla? Får Norge sitt 94-VM nu?
Och vilka matcher ser ni? Livekommentera gärna här!
Nu kör vi! Låt bollen rulla! Leksandsfärjans officiella VM-tråd är härmed invigd.
(PS. Eventuell LIF-koppling, t.ex. att Tomas Brolin syns I leksandströja i Vm-studion eller dylikt, hänvisar jag till Kulturella och mediala spår-tråden. Allt har sin plats!.)
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Gösen
Wiborg skrev: Idag, 08:09Gösen skrev: Igår, 20:44Sniper skrev: Igår, 19:30Första VM jag var stor nog att minnesregistrera - somriga minnen.
OS i Lillehammer och fotbolls-VM i USA är de tidigaste mästerskap som jag verkligen har minnen ifrån av själva tävlingarna. Jag minns OS i Barcelona och fotbolls-EM (eller var det VM?) i Italien och även ishockey-VM i Globen -89. Men det är mer att jag kommer ihåg att det var någonting speciellt, inte själva matcherna/tävlingarna. OS i Barcelona är väl det enda jag kommer ihåg är att det pratades om att det var så varmt och att jag var jätteledsen när det var slut. Nu vill jag att barnen ska få uppleva ett nytt fantastiskt VM i USA som kan bli deras första riktiga idrottsminnen
Hade jag haft föräldrar med minsta sportintresse skulle jag antagligen komma ihåg någonting från -78, kanske även fragment från -74.
1986 var jag faktiskt i Mexiko. I januari ett halvår innan VM vilket antagligen gjorde att man följde en del matcher hemma i Sverige senare det året. Eller om det är konstruerade minnen från sportspegelsändningar. Vem vet. Men det var Maradonas VM. Guds hand.
Det enda jag kan erinra mig från VM -90 är Olle Nordins mustasch och rak utmarch 1-2 1-2 1-2.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Nog tar Mexico hem detta?
Går vi mot det skränigaste VM:et sedan mästerskapet i Sydafrika?
-
Wittgenstein
- Veckans raket
1 - 0 Mexico. Nästa runda på Hanks kommer nog Jorge, mexaren inflyttad till Rågsved, bjuda på.