– Vi hade gärna suttit med allting klart nu, men man ska komma ihåg att utgångsläget var tufft från början när vi i stort sett fick börja om från noll, säger Jesper Ollas.
– Men vi har långt gångna diskussioner med ett par spelare, så förhoppningsvis landar vi dem i närtid.
Vad säger du till fans som är fundersamma över att truppbygget inte har kommit längre?
– Jag fattar att man är lite orolig, men jag hoppas de behåller lugnet och jag hänvisar till vår process som vi känner oss lugna och trygga i. Vi har ett jobb att göra, men vi vill inte bara ha ett lag klart på pappret, utan ett bra lag på pappret. Det är viktigare än att det går fort, så jag hoppas folk har tålamod.
Det här är skälet till att man alltid vill läsa artikeln själv, veta vad det står ordagrant.
McIWAR
18 juni 2026, 21:25
I dagens Öviks Allehanda uttalar sig MoDo:s Sportchef ” Hinken ” om nuläget på ” silly - fronten ” - 1 center , 2 yttrar saknas.
Sverige är slut- sålt så det är utlandet som gäller.
Tidigare har Jackson Jutting pekats ut som prio 1 - i konkurrens med Leksand i första hand.
På en fråga om dom närmat sig en lösning är han tydlig med att det inte blir någon ” deal ” ..vilket i så fall kan ge vissa föraningar . Kanske.
Högfors
18 juni 2026, 22:43
Är det det här du menar McIWAR så tolkar inte jag det på samma sätt som dig.
Vad är det för typ av spelare ni söker?
– Egentligen så är det väl spelare med lite fart och vi hoppas att hitta en bra center.
Hockeynews har rapporterat om Modos intresse för den amerikanska centern Jackson Jutting, senast i ECHL-laget Kansas City Mavericks, samt Björklövens Jacob Olofsson.
– Det är två namn vi tittar på och haft uppe för diskussion, säger Gradin.