16:00 Livestream när Wittgenstein tävlar i en lokal variant av "Potatis på sked" (gul citron på sked)
20:20 Toronto Blue Jays @ Chicago Cubs
21:00 USA-Australien
+ ytterligare tre matcher från midnatt till morgonkvisten
Lugn dag på redaktionen idag.
Vad pysslar alla med?
Vattkopporvård (och det är inte jag som har vattkoppor, som du vet).
Väntar på att mamman ska komma hem så jag kan gå och handla den mat som tillhör aktuella helgen.
Annars tycker jag de kan förbjuda länder med alltför avvikande tidszoner att arrangera VM.
Det borde vara match kl 17, 19 och 21 (cirka).
Då hade det t.o.m. varit värt att teckna TV4-abonnemang.
USA - Australien alltså, svårtippat. Perfekt underhållning i midsommarkvällen. En midsommar som spenderats i sommarstugan (allt har gått enligt plan, förutom att gräsklipparn inte startade i morse vilket orsakade ett kort vredesutbrott. Jag är som bekant oerhört kompetent när det kommer till att tippa ishockey, men motorer förstår jag mig inte på. Jag är en kontorsmänniska).
Och jo, i jämförelse med Gösen är man nog en glad amatör när det kommer till att resa fallos. Glad midsommar medresenärer! Bänka er nu framför fotbollen!
Blir ni lika trött som jag på alla dessa regler i golf. Samma gäller hockey så klart.
Vi ser Scheffler gå och plocka gruskorn framför bollen i bunkern. WTF. Spela bollen som den ligger! Samtidigt. Åberg ligger tjockt i ruffen. Spelar bollen som den ligger.
En midsommar som spenderats i sommarstugan (allt har gått enligt plan, förutom att gräsklipparn inte startade i morse vilket orsakade ett kort vredesutbrott.
En midsommar som spenderats i sommarstugan (allt har gått enligt plan, förutom att gräsklipparn inte startade i morse vilket orsakade ett kort vredesutbrott.
Mycket likt! Hoppas du fått barnpassning, för ikväll visas fotbollen på SVT! 2 - 0 till USA när vi går in i paus.
Varför ska vi ha gult på våra tröjor, säger dom. Vi har ju inget gult i vårt klubbmärke, säger dom. Men titta på Australien, säger jag. De är helt gula men har ju inte en enda skvätt gult i sin flagga.
Varför ska vi ha gult på våra tröjor, säger dom. Vi har ju inget gult i vårt klubbmärke, säger dom. Men titta på Australien, säger jag. De är helt gula men har ju inte en enda skvätt gult i sin flagga.
Varför spelar de då i gult, kanske någon undrar.
AI-översikt
Australia wears green and gold primarily to represent the Golden Wattle, which is the country's national flower. Because dozens of other nations use the traditional red, white, and blue of their flags for sporting uniforms, these colors were adopted to give Australia a highly unique, nature-inspired visual identity.The choice of these colors goes back over a century and is deeply tied to the Australian landscape.
The Golden Wattle: The vivid green leaves and bright yellow-gold flowers of the Golden Wattle (Acacia pycnantha) have served as Australia's floral emblem since 1988.