Silly season 26/27

Lampa
Inlägg: 1541
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

Hade vi varit kvar i SHL hade jag nog blivit besviken nu då Isak Rosén förlänger med Jets, men nu känns det bra, han kan harva på där tills vi är uppe igen.

yohnxd
Inlägg: 298
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Igår, 06:51

Hade vi varit kvar i SHL hade jag nog blivit besviken nu då Isak Rosén förlänger med Jets, men nu känns det bra, han kan harva på där tills vi är uppe igen.

Isak Rosén är väl för bra för SHL, lär väl ta minst 8 år innan han kan komma hem.

Emil Heineman dock... tänk om vi kan få hem honom när han är 33 eller något.. saknar honom som fan.

Sisu
Inlägg: 158
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

SteveY skrev: ons 24 jun 2026, 10:41
Sniper skrev: ons 24 jun 2026, 10:20

Ska Björklöven ha 17 anfallare (och eventuellt ytterligare någon/några spetsspelare)?
Ska de inte släppa någon? Ni vet vem https://www.bjorkloven.com/team/4519-45 ... _ifb/squad

Ska bli väldigt intressant att se om FF1 funkar i shl denna gång, eller om Björklöven ger honom förutsättningarna han behöver.
:?:

Det konstiga är de har värvat spets högerskyttar (iaf kanadicken från Schweiz) han lär få spela PP i den rollen FF hade. vi ska nog inte utesluta att vi kan få FF i januari om han inte får den roll han behöver…

yohnxd
Inlägg: 298
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Igår, 09:08
SteveY skrev: ons 24 jun 2026, 10:41
Sniper skrev: ons 24 jun 2026, 10:20

Ska Björklöven ha 17 anfallare (och eventuellt ytterligare någon/några spetsspelare)?
Ska de inte släppa någon? Ni vet vem https://www.bjorkloven.com/team/4519-45 ... _ifb/squad

Ska bli väldigt intressant att se om FF1 funkar i shl denna gång, eller om Björklöven ger honom förutsättningarna han behöver.
:?:

Det konstiga är de har värvat spets högerskyttar (iaf kanadicken från Schweiz) han lär få spela PP i den rollen FF hade. vi ska nog inte utesluta att vi kan få FF i januari om han inte får den roll han behöver…

Kommer väl kosta skjortan.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4234
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1219
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4234
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Igår, 12:05

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

I morgon är det Spang- och Seidel-dagen https://hockeysverige.se/shl/dubbla-ame ... i-leksand/
Något vi uppmärksammat i drygt tio års tid - i brist på annat.

yohnxd
Inlägg: 298
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Igår, 12:05

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

Miks Indrasis kanske? Ollas letar ju rutin

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1219
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 12:09
SteveY skrev: Igår, 12:05

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

I morgon är det Spang- och Seidel-dagen https://hockeysverige.se/shl/dubbla-ame ... i-leksand/
Något vi uppmärksammat i drygt tio års tid - i brist på annat.

Troligtvis den sämsta dubbelvärvningen i klubbens historia.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1219
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Igår, 12:53
SteveY skrev: Igår, 12:05

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

Miks Indrasis kanske? Ollas letar ju rutin

Lite väl gammal va?! På dekis

yohnxd
Inlägg: 298
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Igår, 13:26
yohnxd skrev: Igår, 12:53
SteveY skrev: Igår, 12:05

Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen

Miks Indrasis kanske? Ollas letar ju rutin

Lite väl gammal va?! På dekis

Ja jo ifs, men han skulle säkert kunna göra en del poäng.

Oliver Eklind kanske? C/LW enligt eliteprospects, har även erfarenhet med Hedberg.

Sisu
Inlägg: 158
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

Här har ni ett rykte som ni kan skapa själva, efter 1a Juli ver vi vilka AHL spelare som inte fått kontrakt. Känslan är vi har ett par AHL spelare på ingång.

Varsågod att leta AHL spelare på eliteprospects

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1219
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.

– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge

Är det fyra topp sex-spelare?

– Nej.

https://hockeynews.se/nyheter/leksands- ... te-mot-shl

lil'masen
Inlägg: 220
Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02

Re: Silly season 26/27

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Igår, 20:45

– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.

– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge

Är det fyra topp sex-spelare?

– Nej.

https://hockeynews.se/nyheter/leksands- ... te-mot-shl

Det är två topp centrar dock.. det stod i intervjun.

Framåt Masar!

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1219
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

lil'masen skrev: Igår, 21:33
SteveY skrev: Igår, 20:45

– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.

– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge

Är det fyra topp sex-spelare?

– Nej.

https://hockeynews.se/nyheter/leksands- ... te-mot-shl

Det är två topp centrar dock.. det stod i intervjun.

Ollas är nog inne på samma spår som oss.

LW - C - Kelleher
Lang - C - Stakkestad
LW - Eljas - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Extra1: Altörn
Extra2: Adam Andersson