Hade vi varit kvar i SHL hade jag nog blivit besviken nu då Isak Rosén förlänger med Jets, men nu känns det bra, han kan harva på där tills vi är uppe igen.
Silly season 26/27
-
yohnxd
- Inlägg: 298
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Lampa skrev: Igår, 06:51Hade vi varit kvar i SHL hade jag nog blivit besviken nu då Isak Rosén förlänger med Jets, men nu känns det bra, han kan harva på där tills vi är uppe igen.
Isak Rosén är väl för bra för SHL, lär väl ta minst 8 år innan han kan komma hem.
Emil Heineman dock... tänk om vi kan få hem honom när han är 33 eller något.. saknar honom som fan.
-
Sisu
- Inlägg: 158
- Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53
Re: Silly season 26/27
SteveY skrev: ons 24 jun 2026, 10:41Sniper skrev: ons 24 jun 2026, 10:20Ska Björklöven ha 17 anfallare (och eventuellt ytterligare någon/några spetsspelare)?
Ska de inte släppa någon? Ni vet vem https://www.bjorkloven.com/team/4519-45 ... _ifb/squadSka bli väldigt intressant att se om FF1 funkar i shl denna gång, eller om Björklöven ger honom förutsättningarna han behöver.
Det konstiga är de har värvat spets högerskyttar (iaf kanadicken från Schweiz) han lär få spela PP i den rollen FF hade. vi ska nog inte utesluta att vi kan få FF i januari om han inte får den roll han behöver…
-
yohnxd
- Inlägg: 298
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Sisu skrev: Igår, 09:08SteveY skrev: ons 24 jun 2026, 10:41Sniper skrev: ons 24 jun 2026, 10:20Ska Björklöven ha 17 anfallare (och eventuellt ytterligare någon/några spetsspelare)?
Ska de inte släppa någon? Ni vet vem https://www.bjorkloven.com/team/4519-45 ... _ifb/squadSka bli väldigt intressant att se om FF1 funkar i shl denna gång, eller om Björklöven ger honom förutsättningarna han behöver.
Det konstiga är de har värvat spets högerskyttar (iaf kanadicken från Schweiz) han lär få spela PP i den rollen FF hade. vi ska nog inte utesluta att vi kan få FF i januari om han inte får den roll han behöver…
Kommer väl kosta skjortan.
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4234
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Silly season 26/27
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -valimaki/

GIF:en kan komma att bli aktuell igen senare https://hockeynews.se/nyheter/da-blir-d ... luc-koblar
-
SteveY
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Skulle vara kul med ett nytt litet rykte, var ett tag sen
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4234
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Silly season 26/27
I morgon är det Spang- och Seidel-dagen https://hockeysverige.se/shl/dubbla-ame ... i-leksand/
Något vi uppmärksammat i drygt tio års tid - i brist på annat.
-
yohnxd
- Inlägg: 298
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Miks Indrasis kanske? Ollas letar ju rutin
-
SteveY
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Sniper skrev: Igår, 12:09I morgon är det Spang- och Seidel-dagen https://hockeysverige.se/shl/dubbla-ame ... i-leksand/
Något vi uppmärksammat i drygt tio års tid - i brist på annat.
Troligtvis den sämsta dubbelvärvningen i klubbens historia.
-
SteveY
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
-
yohnxd
- Inlägg: 298
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Ja jo ifs, men han skulle säkert kunna göra en del poäng.
Oliver Eklind kanske? C/LW enligt eliteprospects, har även erfarenhet med Hedberg.
-
Sisu
- Inlägg: 158
- Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53
Re: Silly season 26/27
Här har ni ett rykte som ni kan skapa själva, efter 1a Juli ver vi vilka AHL spelare som inte fått kontrakt. Känslan är vi har ett par AHL spelare på ingång.
Varsågod att leta AHL spelare på eliteprospects
-
SteveY
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.
– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge
Är det fyra topp sex-spelare?
– Nej.
-
lil'masen
- Inlägg: 220
- Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02
Re: Silly season 26/27
SteveY skrev: Igår, 20:45– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.
– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge
Är det fyra topp sex-spelare?
– Nej.
Det är två topp centrar dock.. det stod i intervjun.
Framåt Masar!
-
SteveY
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
lil'masen skrev: Igår, 21:33SteveY skrev: Igår, 20:45– Två centrar och två forwards, ja. Vi räknar med att gå in med tretton forwards i A-truppen.
– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge
Är det fyra topp sex-spelare?
– Nej.
Det är två topp centrar dock.. det stod i intervjun.
Ollas är nog inne på samma spår som oss.
LW - C - Kelleher
Lang - C - Stakkestad
LW - Eljas - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Extra1: Altörn
Extra2: Adam Andersson