Silly season 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Det är inte bara Spang- och Seidel-dagen idag, utan också Caito-dagen https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... an-finland
Den ende som inte avtackats (förutom Knuts då).

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Igår, 12:52

Det är inte bara Spang- och Seidel-dagen idag, utan också Caito-dagen https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... an-finland
Den ende som inte avtackats (förutom Knuts då).

Dom ska nog tackas av snart, tror Knuts lägger av tbh.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Ollas Ollas ge oss ett namn! Högfors Högfors ge oss ett namn!
:crie:

lil'masen
Inlägg: 222
Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02

Re: Silly season 26/27

Inlägg av lil'masen »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... marknaden/

Ett namn som nämns i artikeln är en finne vid namn Pekka Jormakka, han ute efter spel i en toppklubb i HA.

Check out Pekka Jormakka on https://eliteprospects.com/player/16046/pekka-jormakka

Framåt Masar!

Lampa
Inlägg: 1544
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.

Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Altörn

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: Igår, 14:54

Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.

Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Altörn

Jag utmanar dig

Branden Troock - Nick Shore - Kelleher
Lang - Anthony Romano - Stakkestad
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Altörn

Krigare19
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 12 maj 2026, 01:19

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Krigare19 »

Troock hade inte jag tackat nej till iaf. Minns att han var riktigt bra i gnaget när han var där säsongen 23/24.

Lampa
Inlägg: 1544
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

SteveY skrev: Igår, 15:02
Lampa skrev: Igår, 14:54

Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.

Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Altörn

Jag utmanar dig

Branden Troock - Nick Shore - Kelleher
Lang - Anthony Romano - Stakkestad
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Altörn

Hade varit riktigt bra det med!

Krigare19
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 12 maj 2026, 01:19

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Krigare19 »

Jag mår faktiskt illa när jag ser listan på spelare som har lämnat oss. Alla kan göra en dålig säsong, det är mänskligt. Men det finns spelare där som man känner lite extra för, speciellt en spelare som Veronneau och nu ska han spela för det tråkigaste laget i SHL. Hoppas dom åker ur.

Sisu
Inlägg: 161
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa 🤯 Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.

Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks 😁

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Sisu skrev: Idag, 06:15

Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa 🤯 Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.

Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks 😁

Det måste vara en jätteskräll va?! Ingen trodde att han skulle gå så tidigt vad jag vet

Lampa
Inlägg: 1544
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

Mäktigt med Lagerberg, det trodde jag inte.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sjukt att Lagerberg gick i första rundan, om jag minns rätt var väl han rankad typ #70 overall eller något? Riktigt fint att se iaf!

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.

Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?