Det är inte bara Spang- och Seidel-dagen idag, utan också Caito-dagen https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... an-finland
Den ende som inte avtackats (förutom Knuts då).
Silly season 26/27
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4246
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Silly season 26/27
-
yohnxd
- Inlägg: 312
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Sniper skrev: Igår, 12:52Det är inte bara Spang- och Seidel-dagen idag, utan också Caito-dagen https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... an-finland
Den ende som inte avtackats (förutom Knuts då).
Dom ska nog tackas av snart, tror Knuts lägger av tbh.
-
SteveY
- Inlägg: 1244
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Ollas Ollas ge oss ett namn! Högfors Högfors ge oss ett namn!
![]()
-
lil'masen
- Inlägg: 222
- Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02
Re: Silly season 26/27
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... marknaden/
Ett namn som nämns i artikeln är en finne vid namn Pekka Jormakka, han ute efter spel i en toppklubb i HA.
Check out Pekka Jormakka on https://eliteprospects.com/player/16046/pekka-jormakka
Framåt Masar!
-
Lampa
- Inlägg: 1544
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24
Re: Silly season 26/27
Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.
Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Altörn
-
SteveY
- Inlägg: 1244
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Lampa skrev: Igår, 14:54Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.
Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Altörn
Jag utmanar dig
Branden Troock - Nick Shore - Kelleher
Lang - Anthony Romano - Stakkestad
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Altörn
-
Krigare19
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis 12 maj 2026, 01:19
Re: Silly season 26/27
Troock hade inte jag tackat nej till iaf. Minns att han var riktigt bra i gnaget när han var där säsongen 23/24.
-
Lampa
- Inlägg: 1544
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24
Re: Silly season 26/27
SteveY skrev: Igår, 15:02Lampa skrev: Igår, 14:54Jormakka eller Troock, plus centrarna Troy Bourke och Martin Johnsen så är vi hemma sen, räknar in Zacke redan.
Stakkestad - Bourke - Kelleher
Lang - Johnsen - Troock/Jormakka
Larsen - Lissel - Crookes
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
AltörnJag utmanar dig
Branden Troock - Nick Shore - Kelleher
Lang - Anthony Romano - Stakkestad
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Altörn
Hade varit riktigt bra det med!
-
Krigare19
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis 12 maj 2026, 01:19
Re: Silly season 26/27
Jag mår faktiskt illa när jag ser listan på spelare som har lämnat oss. Alla kan göra en dålig säsong, det är mänskligt. Men det finns spelare där som man känner lite extra för, speciellt en spelare som Veronneau och nu ska han spela för det tråkigaste laget i SHL. Hoppas dom åker ur.
-
Sisu
- Inlägg: 161
- Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53
Re: Silly season 26/27
Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.
Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks
-
SteveY
- Inlägg: 1244
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Sisu skrev: Idag, 06:15Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa
Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.
Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks
Det måste vara en jätteskräll va?! Ingen trodde att han skulle gå så tidigt vad jag vet
-
Lampa
- Inlägg: 1544
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24
Re: Silly season 26/27
Mäktigt med Lagerberg, det trodde jag inte.
-
yohnxd
- Inlägg: 312
- Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47
Re: Silly season 26/27
Sjukt att Lagerberg gick i första rundan, om jag minns rätt var väl han rankad typ #70 overall eller något? Riktigt fint att se iaf!
-
SteveY
- Inlägg: 1244
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34
Re: Silly season 26/27
Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.
Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?