Silly season 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Golden Hill, AIK:

Jäger
22 december 2025, 14:43
Vad jag minns av Troock vaŕ att han var rätt giftig framåt, periodvis, men skapade också livsfarliga lägen för motståndarna med sitt slarv. Jobbade dessutom på halvfart i defensiven.
Med detta sagt, nej tack.

- Dessutom gillar jag inte hans uppsyn.
- Shore ser lika deppig ut som Matt Caito och har i mitt tycke utvecklats till en sämre variant av Jared Aulin.
- Indrasis, däremot, har jag bearbetat i mitt inre och gått från nej till acceptabel värvning.

L1nkan
26 juni 2026, 18:31
Hörde att vi diskuterar med Miks Indrasis, dock blir han 36 år i höst. Kanske kan panga in 20 baljor om Kelleher spelar fram..

yohnxd
Inlägg: 311
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

VonGustaf skrev: Idag, 15:45

Jag vill se så många nyförvärv att Altörn blir extra….

Han kommer ju bli extra

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Känns som att de flesta skulle panga in 20 baljor om man får spela med Kelleher en hel säsong. Vi är smartare. Vi hittar en forward som kan smälla in 20 baljor i en annan kedja/omgivning, och placerar unga hungriga spelare med Kelleher. :idea:

yohnxd
Inlägg: 311
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Idag, 15:45

Golden Hill, AIK:

Jäger
22 december 2025, 14:43
Vad jag minns av Troock vaŕ att han var rätt giftig framåt, periodvis, men skapade också livsfarliga lägen för motståndarna med sitt slarv. Jobbade dessutom på halvfart i defensiven.
Med detta sagt, nej tack.

- Dessutom gillar jag inte hans uppsyn.
- Shore ser lika deppig ut som Matt Caito och har i mitt tycke utvecklats till en sämre variant av Jared Aulin.
- Indrasis, däremot, har jag bearbetat i mitt inre och gått från nej till acceptabel värvning.

L1nkan
26 juni 2026, 18:31
Hörde att vi diskuterar med Miks Indrasis, dock blir han 36 år i höst. Kanske kan panga in 20 baljor om Kelleher spelar fram..

Jag var också emot Indrasis först, men har ändrat mig.

Undrar vart den personen har hört att vi diskuterar med Miks Indrasis...

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

yohnxd skrev: Idag, 16:27

Undrar vart den personen har hört att vi diskuterar med Miks Indrasis...

Mm, det är en följdfråga som borde ställas i Masugnen. Men de ställer sällan sådana frågor.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 15:54
VonGustaf skrev: Idag, 15:45

Jag vill se så många nyförvärv att Altörn blir extra….

Han kommer ju bli extra

Sett till tidigare prestationer ja, men det är många unga spelare i laget som han skulle kunna peta. En hel sommarträning kan göra mycket i den åldern.
Dessutom så kommer alla få sin beskärda del, vi kommer inte ha 13 friska forwards i många matcher.

VonGustaf
Inlägg: 230
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Silly season 26/27

Inlägg av VonGustaf »

yohnxd skrev: Idag, 15:54
VonGustaf skrev: Idag, 15:45

Jag vill se så många nyförvärv att Altörn blir extra….

Han kommer ju bli extra

Även med 3-4 skador i laget

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

VonGustaf skrev: Idag, 17:10
yohnxd skrev: Idag, 15:54
VonGustaf skrev: Idag, 15:45

Jag vill se så många nyförvärv att Altörn blir extra….

Han kommer ju bli extra

Även med 3-4 skador i laget

Fast han kommer ju få chansen, Ollas räknar in honom på 13 forwards. Men jag håller med, ingen utveckling = klubbyte

LeftHook
Inlägg: 77
Blev medlem: ons 10 sep 2025, 08:40

Re: Silly season 26/27

Inlägg av LeftHook »

Sisu skrev: Idag, 06:15

Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa 🤯 Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.

Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks 😁

kul för han men tråkit för svensk hockey! Alla talanger försvinner till nhl för tidigt och vi får aldrig se dom mer än 1-2 år i SHL! inte undra på tre kronor går kräftgång

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4638
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

LeftHook skrev: Idag, 18:15
Sisu skrev: Idag, 06:15

Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa 🤯 Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.

Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks 😁

kul för han men tråkit för svensk hockey! Alla talanger försvinner till nhl för tidigt och vi får aldrig se dom mer än 1-2 år i SHL! inte undra på tre kronor går kräftgång

Och inte undra på att NHL är profillöst och tråkigt.

Men det är intressant att killen gick från önskvärd till en superstar på forumet över en natt. Utan att visa något som påskinar det på isen. :mrgreen:

Förutspår på samma tema att Althörn blir årets raket. Vid sidan av Wittgenstein då förstås.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: Idag, 18:29
LeftHook skrev: Idag, 18:15
Sisu skrev: Idag, 06:15

Jonas Lagerberg Hoen blev draftad i första rundan igår av Ottawa 🤯 Den såg jag inte komma. Så antingen får vi pengar deluxe eller så får vi en förstarunda spelare i laget.

Stort jävla grattis Jonas! Tyvärr är det inte San Jose Sharks 😁

kul för han men tråkit för svensk hockey! Alla talanger försvinner till nhl för tidigt och vi får aldrig se dom mer än 1-2 år i SHL! inte undra på tre kronor går kräftgång

Och inte undra på att NHL är profillöst och tråkigt.

Men det är intressant att killen gick från önskvärd till en superstar på forumet över en natt. Utan att visa något som påskinar det på isen. :mrgreen:

Förutspår på samma tema att Althörn blir årets raket. Vid sidan av Wittgenstein då förstås.

Svårt att ta någon på allvar som stavar Altörn med h, men citera gärna alla som kallat Lagerberg för superstar.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4638
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: Idag, 18:40
Gösen skrev: Idag, 18:29
LeftHook skrev: Idag, 18:15

kul för han men tråkit för svensk hockey! Alla talanger försvinner till nhl för tidigt och vi får aldrig se dom mer än 1-2 år i SHL! inte undra på tre kronor går kräftgång

Och inte undra på att NHL är profillöst och tråkigt.

Men det är intressant att killen gick från önskvärd till en superstar på forumet över en natt. Utan att visa något som påskinar det på isen. :mrgreen:

Förutspår på samma tema att Althörn blir årets raket. Vid sidan av Wittgenstein då förstås.

Svårt att ta någon på allvar som stavar Altörn med h, men citera gärna alla som kallat Lagerberg för superstar.

Varför är det svårt?

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: Idag, 19:22
SteveY skrev: Idag, 18:40
Gösen skrev: Idag, 18:29

Och inte undra på att NHL är profillöst och tråkigt.

Men det är intressant att killen gick från önskvärd till en superstar på forumet över en natt. Utan att visa något som påskinar det på isen. :mrgreen:

Förutspår på samma tema att Althörn blir årets raket. Vid sidan av Wittgenstein då förstås.

Svårt att ta någon på allvar som stavar Altörn med h, men citera gärna alla som kallat Lagerberg för superstar.

Varför är det svårt?

Det var skämtsamt skrivet, glömde emojin

yohnxd
Inlägg: 311
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 17:38
VonGustaf skrev: Idag, 17:10
yohnxd skrev: Idag, 15:54

Han kommer ju bli extra

Även med 3-4 skador i laget

Fast han kommer ju få chansen, Ollas räknar in honom på 13 forwards. Men jag håller med, ingen utveckling = klubbyte

Ja, det är klart att han får en chans, men han kommer inte bli ordinarie. Vi vet ju redan nu att våra spelare kommer bli skadade, så då är det väl bra att han finns.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: För 40 minuter sedan.
SteveY skrev: Idag, 17:38
VonGustaf skrev: Idag, 17:10

Även med 3-4 skador i laget

Fast han kommer ju få chansen, Ollas räknar in honom på 13 forwards. Men jag håller med, ingen utveckling = klubbyte

Ja, det är klart att han får en chans, men han kommer inte bli ordinarie. Vi vet ju redan nu att våra spelare kommer bli skadade, så då är det väl bra att han finns.

Skulle inte bli förvånad om Adam Andersson tar en ordinarie plats. Sen har vi också den finsknorske forwarden, och säkert någon mer i j20 som kommer ges chansen.