Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Igår, 13:48

Enligt ECHLsvensken så ryktas Anthony Romano och Brayden Watts till tyskland.

Jackson Jutting’s huvudspår är sverige, men de finns intressen från tyskland också.

Nu börjar man svettas lite.

Känslan är att Ollas gått på andra spår, han letar Size!

Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

SteveY skrev: Igår, 17:25
yohnxd skrev: Igår, 13:48

Enligt ECHLsvensken så ryktas Anthony Romano och Brayden Watts till tyskland.

Jackson Jutting’s huvudspår är sverige, men de finns intressen från tyskland också.

Nu börjar man svettas lite.

Känslan är att Ollas gått på andra spår, han letar Size!

Kan hoppas det är Matthew Quercia som Ollas har på kroken ;) Är en pådrivare som spelar fysiskt och håller tätt efter sargerna. har även förmågan att peta in en puck emellanåt

Sisu

Inlägg av Sisu »

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... anny-katic

Danny Katic är nog en spelare vi har ögonen på, inväntar AHL kontrakt men kommer inget så är nog Sverige attraktivt, kusinen spelade i SAIK i 1 år där, var i Europa en hel del innan han la av.

Storlek och mål. En spelare som underhåller och skulle stå upp för laget om Bofors gör något skit.

Jag gissar på lucka nr 4 för Katic.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Sisu skrev: Igår, 21:15

Danny Katic är nog en spelare vi har ögonen på, inväntar AHL kontrakt men kommer inget så är nog Sverige attraktivt, kusinen spelade i SAIK i 1 år där, var i Europa en hel del innan han la av.

Storlek och mål. En spelare som underhåller och skulle stå upp för laget om Bofors gör något skit.

Vad säger då oraklet?

Sisu

Inlägg av Sisu »

Då har han inte sett Leksand i PP 🤯🙈

"Jag har en dröm" – Karin Glenmark

Sisu

Inlägg av Sisu »

Sniper skrev: Igår, 21:18
Sisu skrev: Igår, 21:15

Vad säger då oraklet?

En bakom mål och en i sann sniper position med fin klubb/öga spel. Jag är såld om det inte blir en ex Brynäsare ( Jack Kopacka är utan klubb än)

harfager

Inlägg av harfager »

SteveY skrev: lör 27 jun 2026, 14:21
bender skrev: lör 27 jun 2026, 10:47
SteveY skrev: lör 27 jun 2026, 09:23

Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.

Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?

Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.

Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..
Ny taktik; vi sprider ut våra unga talanger, vi går emot Hedbergs principer. Bästa blandningen mellan gammalt och nytt!

Lagerberg - Zackrisson - Kelleher
Larsen - NY - Stakkestad
Lang - NY - Crookes
NY - Lissel - Eljas
Altörn

OBS! Kedjorna har ingen rangordning.

Älskar ju att leka med laguppställningar. Mitt förslag på samma tema men jag vill ha en rightare och en leftare på kanterna så långt det bara går.

Stakkestad-(Åman/NY-)Lagerberg-Hoen
Larsen-(Romano/NY)-Kellerher
(Katic/NY)-Zacke-Crookes
Lang-Lissel-Eljas
Andersson/Altörn

Tänker inte sluta drömma om Åman förrän det är HELT kört.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

harfager skrev: Idag, 00:51

Älskar ju att leka med laguppställningar. Mitt förslag på samma tema men jag vill ha en rightare och en leftare på kanterna så långt det bara går.

(Katic/NY)-Zacke-Crookes
Lang-Lissel-Eljas
Andersson/Altörn

Ännu bättre. Larsen är helt grön på seniornivå, känns rätt att sätta honom med Kelleher. Samma med Zacke, som tar Crookes under sina vingar. Mycket bra.

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Elias Rosén om MoDo och dialogen med Leksand.

– Det känns jättebra. Gruppen känns riktigt skön och staden är också fin.

Han har också fått ett bra intryck av klubben så här långt.

– Jag tycker att de har en jättebra idé här om hur de vill spela. Jag tror det kommer bli ett bra, nytt spelsätt som de vill få in. Förhoppningsvis kan vi få det på plats ganska snabbt och bli riktigt bra i år. Det är känslan jag får direkt, att vi kan göra något bra med det här laget.

Elias Rosén har samtidigt Leksand som moderklubb.

Var det aldrig aktuellt att gå dit nu när det ändå blev hockeyallsvenskan?

– Vi hade en dialog, men jag känner att jag har gått vidare därifrån. Just nu var det inget jag ville, och jag kände att Modo var bättre för mig.

Vad beror det på?

– Det var lite allt möjligt. Jag och frugan satte oss hemma och funderade på vilka städer vi ville till. Det var många faktorer som spelade in.

Han ser nu i stället fram emot en nystart i Örnsköldsvik.

Vad tror du blir den största utmaningen?

– Att hitta mitt spel igen. Det är det jag vill. Först och främst vill jag hitta glädjen i hockeyn igen. Jag vill känna att jag har kul ute på isen och får visa vem jag är.

Lampa

Inlägg av Lampa »

harfager skrev: Idag, 00:51
SteveY skrev: lör 27 jun 2026, 14:21
bender skrev: lör 27 jun 2026, 10:47

Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.

Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..
Ny taktik; vi sprider ut våra unga talanger, vi går emot Hedbergs principer. Bästa blandningen mellan gammalt och nytt!

Lagerberg - Zackrisson - Kelleher
Larsen - NY - Stakkestad
Lang - NY - Crookes
NY - Lissel - Eljas
Altörn

OBS! Kedjorna har ingen rangordning.

(Katic/NY)-Zacke-Crookes
Lang-Lissel-Eljas
Andersson/Altörn

Det är ingen idé att drömma om Åman, men här är senaste:

”Vancouver Canucks har börjat rensa ut i truppen efter förra säsongen, som var en av de svagare i klubbens historia.

Tidigare under tisdagen stod det klart att klubben skeppade iväg före detta Rögle- och AIK-forwarden Nils Höglander till Nashville Predators i utbyte mot ett framtida draftval, och samtidigt plockade man in Brendan Gallagher från Montreal Canadiens i en annan trejd.

Nu står det också klart att klubben inte erbjuder en fortsättning till någon av de spelare som är restricted free agents, alltså där kontraktet gått ut men klubben hade möjlighet att behålla rättigheterna till spelarna.

Nils Åman är en av dessa spelare. Den 26-årige tidigare Leksandsspelaren fick bara chansen i två matcher i NHL-laget den gångna säsongen. Tidigare har han gjort 29 poäng på 132 matcher i NHL, men utvecklingen har inte gått som han tänkt, och de senaste två åren har han främst spelat för farmarlaget.

Nu återstår att se om någon annan klubb i NHL vill erbjuda Åman ett kontrakt när free agent-marknaden öppnar den 1 juli.”

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Katic vore riktigt fint, men tror de finns 0% chans att vi kan få honom.

Jag tror att Ottawa ger honom en till chans i AHL efter han gjorde sån succé i ECHL, dessutom är han ung.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 07:42

Jag tror att Ottawa ger honom en till chans i AHL efter han gjorde sån succé i ECHL, dessutom är han ung.

Några procents chans har vi nog. Det är iaf mycket som talar för att Ollas är intresserad.

– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge.

Sniper skrev: ons 27 maj 2026, 16:10

Centrar: noggranna i sitt sökande (viktig roll där man vill veta vad man får).
Yttrar: spets, gärna med size.
Backar: ja, det kan bli tal om pluralis (två).

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 09:40
yohnxd skrev: Idag, 07:42

Några procents chans har vi nog. Det är iaf mycket som talar för att Ollas är intresserad.

– För vår del tittar vi inte på någon som är duktig i AHL och kanske ska till NHL, utan mer på någon som varit duktig i ECHL och väntar på ett eventuellt kontrakt i AHL. Då vill de ju vänta och se. Sådant kan dröja länge.

Sniper skrev: ons 27 maj 2026, 16:10

Centrar: noggranna i sitt sökande (viktig roll där man vill veta vad man får).
Yttrar: spets, gärna med size.
Backar: ja, det kan bli tal om pluralis (två).

Kanske nån %, om han nu är intresserad.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Vore ju helt sinnessjukt om vi fick hem Åman. Men sånt har hänt förut (både Timrå och Brynäs), så någon procents chans finns det väl..

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Kontraktlösa ECHL-Forwards som snittade minst 0,8 p/match förra säsongen, och som är minst 188cm långa.
(Sorterade efter högst poängsnitt)

Josh Bloom
Jordan Frasca
Zach Gallant
Kyle Jackson
Danny Katic
Ben King
Casey Bailey
Max Grondin
Carter Wilkie
Sam Stevens
Colton Hargrove