I kväll samlas amatörerna - Paraguay- och Marocko-svikarna. Det ska inte behöva bli förlängning och straffar igen; Sverige bör rätt enkelt avfärda motståndet.
Redaktionens mejlkorg har dränkts efter Paraguay-matchen. "Har du mer?" frågar en rad signaturer knutna till en och samma IP-adress. Ja, jag återkommer när Paraguay möter Sverige. Men tills vidare:
Jag lämnade balkongdörren på glänt när jag gick idag och återvände hem till en lägenhet full av flugor* - jag skulle uppskatta sex-sju. Dessa mötte en gruvlig död**. Vid liv är fortfarande en (?) och denne måste vara död innan jag går till sängs strax före 23***.
*Lägenheten omges av tät grönska som med råge når upp till tredje våningen.
**Jag använder mig av en handgjord bordstablett från Kenya i brunt läder. 1000+ har dött under dess ovanliga tjocklek.
***Detta inlägg skrivet enbart för att få fotbollsredaktören att sätta lättölen i halsen.
Går till sängs!? Tror jag inte på. Jag tror det blir storbilds-tv på Hanks.
Själv ska jag nu rädda med att få upp projektorduken på uteplatsen till sommarstugan. Det oklippta gräset omkring mig ska jag försöka koppla bort under kvällen. Klipparn fungerade lika lite som sist.
Men först ser vi när Elfenbenskusten slår ut Norge. Rätt åt Haukkeland och hans landsmän.*
*Dvs om han inte blivit av med medborgarskapet än.