Jag när fortfarande, den ogrundade och orealistiska, drömmen om att Nils Åman blir vår förstacenter. Framförallt nu efter att bästa kompisen från barnsben i Skogsbo (Lundqvist) ger det ett år att ta tillbaka Leksand.
Jag spelade fotboll med Nils pappa back in the day och vet att det är urleksingar i den familjen.
Skit i pengarna för i år och ge Leksand chansen. Bli vår Oscar Lindberg eller Jocke Lindström.
Drömma får man!
Har Ollas ringt än?
Publicerad 12 maj 2026 09:36
Med tanke på att din barndomskamrat, Alexander Lundqvist förlängt med Leksand måste vi såklart fråga om Jesper Ollas ringt?
– Nej, honom har jag faktiskt inte hört något ifrån ännu. Vi får väl se om han ringer snart, säger Nils Åman med ett lätt skratt.
(...)
Du som har haft nästan hela din uppväxt i förening, får du en känsla att ”jag vill gärna vara med och ta tillbaka laget till SHL”?
– Ja, så är det såklart. (...) https://hockeysverige.se/intervju/nils- ... a-leksand/
Så om Ollas lyfter på luren så finns det en chans?
Jag när fortfarande, den ogrundade och orealistiska, drömmen om att Nils Åman blir vår förstacenter. Framförallt nu efter att bästa kompisen från barnsben i Skogsbo (Lundqvist) ger det ett år att ta tillbaka Leksand.
Jag spelade fotboll med Nils pappa back in the day och vet att det är urleksingar i den familjen.
Skit i pengarna för i år och ge Leksand chansen. Bli vår Oscar Lindberg eller Jocke Lindström.
Drömma får man!
Har Ollas ringt än?
Publicerad 12 maj 2026 09:36
Med tanke på att din barndomskamrat, Alexander Lundqvist förlängt med Leksand måste vi såklart fråga om Jesper Ollas ringt?
– Nej, honom har jag faktiskt inte hört något ifrån ännu. Vi får väl se om han ringer snart, säger Nils Åman med ett lätt skratt.
(...)
Du som har haft nästan hela din uppväxt i förening, får du en känsla att ”jag vill gärna vara med och ta tillbaka laget till SHL”?
– Ja, så är det såklart. (...) https://hockeysverige.se/intervju/nils- ... a-leksand/
Så om Ollas lyfter på luren så finns det en chans?
All denna väntan på att silly ska ta fart igen är ursäktad om Leksand har is i magen för en BOMB.
Klart Ollas har hört av sig, kanske inte till Åman själv men till hans agent. Låter ju onekligen som det kan hända, till och med vara i goda förhandlingar.
Nils jag är tämligen säker på du läser här. Eller din bästa vän, hur som helst så kan jag säga att en skåning som mig skulle åka upp 5 gånger minst om du kommer hem, den dragningskraften skulle du ha. Tack vare att du skulle få oss att våga tro igen på Leksand.
Ring Ollas själv och säg du vill hem, vi startar en insamling som gör att du blir bäst betald i HA.
Skulle det vara så att Åman ens skulle fundera på att vända hem så finns det garanterat extern täckning ekonomisk för att han skulle kunna ha samma lön som Klasen hade i Malmö för 15 år sedan
Åman har så klart andra ambitioner än att spela i Allsvenskan. Förstår han inte det själv så kommer diverse rådgivare och agenter göra det klart för honom.
Åman har så klart andra ambitioner än att spela i Allsvenskan. Förstår han inte det själv så kommer diverse rådgivare och agenter göra det klart för honom.
Jo. Och det är väl det som menas med att han är för bra för HA. Värderingen av aktien.
Spelmässigt är han antagligen inte bättre än ålderutvecklingen och erfarenheten han fått sedan han lämnade. För bra för HA Spelmässigt är han knappast.
Bantar listan, för inte skulle väl Ollas värva en 34-åring från ECHL?! Max Grondin har kontrakt över nästa säsong. Tar även bort Jordan Frasca som bara spelat 10 matcher dom senaste två åren.
Lägger till David Cotton, Kansas lagkapten som vi nämnt tidigare.
Sett till senaste säsongens prestationer så lutar det åt att Bloom och Katic skriver Ahl-kontrakt. Zach Gallant går också bort då han är mer av en enforcer.
Sex spelare kvar på listan.
Nu kan vi stryka Carter Wilkie, han förlängde med Calgary igår.
Wilkie, en av få som saknar profilbild på EP.
Ja de gör han ju fan, inte tänkt på de haha.
Ersätt Wilkie med Jackson Kunz då!
Han uppfyller egentligen inte kravet poängsnitt, men as you wish! Lägger till Ryan Chyzowski också, som inte riktigt har Sizen men är en tuff jävel som dessutom kan göra mål.