Silly season 26/27

lil'masen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av lil'masen »

Så 10 forwards på kontrakt, utgår från att Zacke är klar så då har vi två luckor kvar att öppna på julkalendern.. minst.

Framåt Masar!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Jag tror inte vi kommer vara ett topp 3 lag, kanske inte ens topp 5. Vi har alldeles för många nya spelare och ett antal yngre, det kommer ta tid innan vi får ihop det. Däremot så kommer vi vara en underdog i ett ovisst slutspel.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Instämmer nog med Gösen här, vem tusan är detta? Snittar inte ens 1p per match i en mycket sämre liga än HA?

Men lär vara motiverad deluxe komma spela i Sverige. Vi blir hans största lag som 30 åring.

Aja stora fördelen är han är van med stor rink, ska inte underskattas. Hoppas på det bästa. Välkommen till Leksand, prove us wrong 🫡💪🏼

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: Idag, 19:34

Jag tror inte vi kommer vara ett topp 3 lag, kanske inte ens topp 5. Vi har alldeles för många nya spelare och ett antal yngre, det kommer ta tid innan vi får ihop det. Däremot så kommer vi vara en underdog i ett ovisst slutspel.

Och jag tror tvärtom.
Vi kommer vara bra i grundspel men inte ha den där extra 5 procentiga motivationen att gå hela vägen.

Ollas värvar för att gå upp direkt ( helt rätt såklart) men gör han det på rätt sätt. Gör han det ens på det sätt han vill? Tveksamt.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Har vi närt pessimister och mörkermän vid vår barm? Tänk att man måste gå till ett AIK-forum för att läsa odelat positiva saker om nyförvärvet https://www.svenskafans.com/ishockey/la ... ch=passolt

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

SteveY skrev: Idag, 18:27
Gösen skrev: Idag, 18:15

Fascinerande hur många som sett dessa nyförvärv spela.

Själv har jag inte sett en minut. Av någon.

Vi har olika intressen helt enkelt, du gillar golf.

Jag gillar vin. Och väntar fortfarande på sommarens Bomb.

IMG_6210.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Han verkar uppskattad av supportrar till Nitra, vilket syns i kommentarsfältet på Instagram.

Svårt att säga så mycket om värvningen. Det kan vara en spelartyp som excellerar poängmässigt i en bättre omgivning med annan hockey. Det verkar vara en bra karaktär enligt Ollas. Hoppas han kan stå för lite tuffhet…

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: Idag, 20:04
SteveY skrev: Idag, 18:27
Gösen skrev: Idag, 18:15

Fascinerande hur många som sett dessa nyförvärv spela.

Själv har jag inte sett en minut. Av någon.

Vi har olika intressen helt enkelt, du gillar golf.

Jag gillar vin. Och väntar fortfarande på sommarens Bomb.

IMG_6210.jpeg

:YMPARTY: :YMHUG:

I'm the man with a fork in a world of soup

Sisu

Inlägg av Sisu »

Det som lugnar mig mest och samtidigt gör mig orolig är centerbristen.

Enskilt viktigaste positionen är centrar offensivt. För att få våra amerikaner att lita sin hockey behövs bra centrar, kanske till och med väldigt bra centrar.

Vi ska väl ha in 2 centrar?

Yttrar för top 6:

Kelleher
Stakkestad
Passout
Lang

Vi har lirare, vi har talang, vi har energi och nu har vi målskyttar.

Få in 2 centrar av BRA kvalité mellan dessa så blir vi ett favoriter vinna ligan. Vi har ligans bästa målvakt och backsida med bra uppsida offensivt. Får Ritola inte igång ett bra PP med dessa vetefan vad som krävs, får anmäla oss till terapi då för miserabelt PP…

PP och BP vinner skit matcher. Där kommer våra matcher avgöras allt som oftast.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Bra med okända värvningar… Man får inget direkt ingångsvärde att utgå ifrån och har därmed inga förväntningar på prestation.

Dock är jag fortfarande väldigt skeptisk till att Hedberg ska klara att få ihop spelarna till ett homogent lag.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Har pucken när videon startar, går in framför mål och distraherar, noteras för andraassist.

“This is my first championship at any level, & being able to win in overtime of game seven is such a shocking and incredible rush of emotions. I was on the ice for the game-winning goal and watched the puck go right by me into the net,” Passolt said. “You almost don’t believe what just happened, and that you’re a champion. It’s truly incredible and hard to describe. The memories I have of celebrating on the ice and in the locker room are ones that I will never forget.“

For Passolt, the championship victory was another example of how the choice to play professional hockey in Europe paid off. While the title is an immense achievement, Passolt says he’s still focused on achieving even greater things.

“The drive to play in the best leagues is what pushes me today. Realistically, I believe getting to the top European Leagues is what that would look like.”

Whether it’s being back with HK Nitra or somewhere else, Passolt’s next move is sure to be one that further exemplifies the success a player can have when taking a risk.
https://letsplayhockey.com/josh-passolt ... mpionship/

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Expressen surtysta för att de blev blåsta på ett avslöjande (och Siljan News för en gångs skull fick äran)? Inte ett ord, vad jag kan se. Inte heller Hockeysverige - som normalt rapporterar om ALLT - har skrivit något.

Ni kommer få äta upp er brist på ord.

CMB

Inlägg av CMB »

Bild

Bild