Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Nu har Hockeynews och Hockeysverige.se släppt nyheten om Passolt, Båda använder ordet ”Poängspruta” i rubriken.
Alldeles för sent och dålig fantasi, sopor!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: Idag, 09:57
SteveY skrev: Igår, 19:34

Jag tror inte vi kommer vara ett topp 3 lag, kanske inte ens topp 5. Vi har alldeles för många nya spelare och ett antal yngre, det kommer ta tid innan vi får ihop det. Däremot så kommer vi vara en underdog i ett ovisst slutspel.

Det är ju många förväntade topplag som haft en rätt hög omsättning med, det finns ju inget Björklöven direkt som man bara vet kommer gå som tåget.

AIK såg OK ut tills dom tappade Barklund, SSK, bara massa mjuka lirare förutom Bagenda, kass backsida, Modo hyfsade backar ordentligt trubbiga framåt..

Om Leksand får ihop laget bra så tror jag vi kommer ha bra chans att gå hela vägen. Vi har bästa målvakten, överlägset bäst backsida, och de två bästa slutspelslirarna i serien. Lyckas Ollas pricka in två toppcentrar nu kan vi inte klaga på lagbygget.

Sant. Vi kommer sätta ett lag på isen med bäst potential i hela ligan, det är jag övertygad om. Sedan är allt upp till tränarna att få ihop det; sätta ett grundspel som funkar, en defensiv, få ihop gruppen, ge spelare bästa möjliga förutsättningar osv. Skulle dom lyckas med det mycket tidigare än jag tror, så kan vi absolut ha häng på topp tre.
Men jag tror att vi kommer behöva större delen av första halvan av säsongen för att anpassa oss, det kommer börja knackigt.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Vet inte om någon har skrivit detta innan, men dom kanske inte går ut med Z förrän Augusti? De var så SSK gjorde förra året, för om jag har förstått rätt så får inte Zacke betalt om dom nu går ut med kontraktet (eftersom han är arbetslös just nu)

Men kan ha helt fel också.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 10:12

Vet inte om någon har skrivit detta innan, men dom kanske inte går ut med Z förrän Augusti? De var så SSK gjorde förra året, för om jag har förstått rätt så får inte Zacke betalt om dom nu går ut med kontraktet (eftersom han är arbetslös just nu)

Så kan det absolut vara. Zacke är gammal i gemet och uppskattar sommarledigheten med familj och vänner. Högre månadslön men färre månader.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 10:21
yohnxd skrev: Idag, 10:12

Så kan det absolut vara. Zacke är gammal i gemet och uppskattar sommarledigheten med familj och vänner. Högre månadslön men färre månader.

Exakt!

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

2 till forwards, 1 spets och 1 brunkare (inte MK dock)

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

Ryan Gaginer är klar för en HA klubb enligt HockeyNews, de nämner dock inte vilken klubb. Men säger att det är Almtuna, Leksand och MoDo som är ute efter en första center.

Check out Ryan Gagnier on https://eliteprospects.com/player/485876/ryan-gagnier

Framåt Masar!

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

lil'masen skrev: För 37 minuter sedan.

Ryan Gaginer är klar för en HA klubb enligt HockeyNews, de nämner dock inte vilken klubb. Men säger att det är Almtuna, Leksand och MoDo som är ute efter en första center.

Modo 100%, utan tvekan.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: För 25 minuter sedan.
lil'masen skrev: För 37 minuter sedan.

Modo 100%, utan tvekan.

Varför inte LIF?