Man blir nyfiken på hur du formulerade dig när du googlade fram bilden?
Övrig sport
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Re: Övrig sport
Jag gissar att Ordföranden i de gubbsjukas förening för bevarade av rött och vitt har ett helt lager någonstans på hårddisken. Till och från får han påtryckningar från golfredaktionen om att dela med sig.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: fre 19 jun 2026, 20:21motorer förstår jag mig inte på. Jag är en kontorsmänniska

-
Sniper
- Intendent
Sökord: bra + fotboll
Nej, jag skrev bara Larissa Riquelme. Det vet väl alla vem det är?
Åtminstone nu.
-
Gösen
Golfredaktionen:
John Deer Classic, Illinois.
Enda svensk deltagare är Nyholm . T7 halvvägs in i andra rundan.
Sover fotbollsredsktionen eller är det vilodag i VM? Eller är VM över för denna gång?
I'm the man with a fork in a world of soup
-
SteveY
-
Sniper
- Intendent
Leksandsfärjans flygande VM-reporter:

Så det kom en reaktion till slut. Blev för mycket med gräsklippare och nattsudd.
-
Sniper
- Intendent
Det här är ju unikt om det stämmer: två matcher i Stockholm på samma dag mot olika lag och på olika platser.
13:00 Sundbyberg vs. Leksand på Örvallen i Sumpan (live här https://www.youtube.com/live/YCbJ4zwdEP0)
17:00 Stockholm vs. Leksand i Skarpnäck https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... nd-results
Sammaledes för Rättvik - men de inleder i Skarpnäck och åker sedan till Sundbyberg.
-
Sniper
- Intendent
Från 23-3 mot Padres till...
-
Gösen
Brasilien Norge imorgon hade jag önskat se.
Om Brasilien vinner. Men det blir nog bara första halvlek. Avspark 22:00

Likaså England Mexiko. But not kommer hända. Avspark 02:00.
Kanada Marocko ikväll. Nja. Med dragning åt N.
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: Idag, 16:38Brasilien Norge imorgon hade jag önskat se.
Om Brasilien vinner. Men det blir nog bara första halvlek. Avspark 22:00
Killar med långt, blont hår ses inte med blida ögon i ett visst läger.
-
Sniper
- Intendent
- Marocko har tjusat mig i detta VM och jag håller naturligtvis på dem mot intetsägande Kanada.
- Larissas storhetstid är över - och inte ens om hon höll 2010-nivå skulle Paraguay kunna hota Frankrike.

Storhetstiden
-
Sniper
- Intendent
Sniper skrev: Idag, 13:44Det här är ju unikt om det stämmer: två matcher i Stockholm på samma dag mot olika lag och på olika platser.
13:00 Sundbyberg vs. Leksand på Örvallen i Sumpan (live här https://www.youtube.com/live/YCbJ4zwdEP0)
17:00 Stockholm vs. Leksand i Skarpnäck https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... nd-resultsSammaledes för Rättvik - men de inleder i Skarpnäck och åker sedan till Sundbyberg.
Tog Leksand tunnelbanan? Sundbyberg-Rättvik har startat på utsatt tid, medan Stockholm-Leksand inte kommit igång när klockan visar 17:20.
AI-översikt
Avståndet från Ör i Sundbyberg till Skarpnäcks sportfält (där basebollplanen ligger) är cirka 17,5 km att köra.Här är detaljerna för resan:
Med bil: Det tar vanligtvis cirka 25–30 minuter att köra. Den vanligaste och snabbaste rutten går via Klarastrandsleden och Söderledstunneln, förbi Gullmarsplan och vidare ner mot Skarpnäck.
Med kollektivtrafik: Att resa med Stockholms Lokaltrafik (SL) tar ungefär 40–45 minuter. Du kan exempelvis ta tunnelbanans blå linje från Hallonbergen eller Näckrosen in till T-Centralen, byta till grön linje 19 mot Skarpnäck och åka hela vägen till slutstationen Skarpnäck. Från tunnelbanan är det sedan bara en kort promenad till idrottsområdet på Flygledargatan/Vinggatan.
Om de dessutom tog linje 19 förstår jag att de är sena. Den leder inte till Skarpnäck. Däremot linje 17.
* * *
Nu är matchen emellertid igång - cirka 17:25 - efter att Leksand varit vilse i Hagsätra.
-
CMB
Släppte man fram en sån som Trudeau till makten förtjänar man inget annat än att åka ut med dunder och brak. Heja Marocko! ![]()
-
Gösen
CMB skrev: Idag, 18:10Släppte man fram en sån som Trudeau till makten förtjänar man inget annat än att åka ut med dunder och brak. Heja Marocko!
Mark Carney är premiärminister i Kanada.
Ett fantastiskt land och befolkning så länge det inte handlar om sport. Då blir de Mr Hyde.
Marocko har jag av någon anledning besökt även en andra gång. Ingen jättevälkomnande upplevelse någon av gångerna.