Lyfter återigen Teemu Lepaus som siste vingen in, kan mata puckar till Lagerberg eller Kelleher.
Silly season 26/27
-
Einar Berg
Re: Silly season 26/27
Vore skönt med tre rutinerade svenska spelare till de sista platserna nu.
Zacke, Åman, och någon stor stark back.
-
Högfors
Jag tror att du kan få tre rutinerade svenskar men inte alls i den klass du tror. Min känsla är mer att det blir Zacke och typ Martin Karlsson och Ahnelöv. Mer på den nivån.
-
SteveY
Högfors skrev: lör 11 jul 2026, 23:05Jag tror att du kan få tre rutinerade svenskar men inte alls i den klass du tror. Min känsla är mer att det blir Zacke och typ Martin Karlsson och Ahnelöv. Mer på den nivån.
— Vad gäller den här ytterforwarden är det en spelare som vi känner skulle passa in bra hos oss. Här och nu står vi inte och undrar var vi ska leta, utan vi har namn som vi diskuterar med och förhoppningsvis kan vi knyta ihop hela säcken inom kort
Är det Martin Karlsson som Ollas pratar om?
-
Einar Berg
Hoppas för bövelen att vi inte värvar tillbaka Martin Karlsson! Zacke ok… Kanske Ahnelöv. Men helst någon yngre defensiv klippa!
-
SteveY
Jag personligen har inga problem med Martin Karlsson, tror han skulle göra en del nytta, men jag tror inte att Ollas förstår hur hårda reaktioner det kommer bli bland många supportrar där ute. Martin Karlsson är passé och kommer inte locka en enda åskådare till arenan.
-
yohnxd
SteveY skrev: lör 11 jul 2026, 23:30Högfors skrev: lör 11 jul 2026, 23:05Jag tror att du kan få tre rutinerade svenskar men inte alls i den klass du tror. Min känsla är mer att det blir Zacke och typ Martin Karlsson och Ahnelöv. Mer på den nivån.
— Vad gäller den här ytterforwarden är det en spelare som vi känner skulle passa in bra hos oss. Här och nu står vi inte och undrar var vi ska leta, utan vi har namn som vi diskuterar med och förhoppningsvis kan vi knyta ihop hela säcken inom kort
Är det Martin Karlsson som Ollas pratar om?
Tvekar på att det är MK.
-
syd b.
Spontant känner jag att vi behöver minst en till stark kulturbärare som vet vad Leksands IF handlar om. Vi har Lang som har varit med ett tag, och Lundqvist, kanske Gidlöf, men vi behöver någon mer rutinerad som visar vad det innebär att bära Leksandsskölden på bröstet, få ihop gruppen så att det inte blir alldeles för spretigt. Zacke hade varit perfekt där och kanske en till bredvid honom.
-
SteveY
syd b. skrev: mån 13 jul 2026, 10:33Spontant känner jag att vi behöver minst en till stark kulturbärare som vet vad Leksands IF handlar om. Vi har Lang som har varit med ett tag, och Lundqvist, kanske Gidlöf, men vi behöver någon mer rutinerad som visar vad det innebär att bära Leksandsskölden på bröstet, få ihop gruppen så att det inte blir alldeles för spretigt. Zacke hade varit perfekt där och kanske en till bredvid honom.
-
Sisu
syd b. skrev: mån 13 jul 2026, 10:33Spontant känner jag att vi behöver minst en till stark kulturbärare som vet vad Leksands IF handlar om. Vi har Lang som har varit med ett tag, och Lundqvist, kanske Gidlöf, men vi behöver någon mer rutinerad som visar vad det innebär att bära Leksandsskölden på bröstet, få ihop gruppen så att det inte blir alldeles för spretigt. Zacke hade varit perfekt där och kanske en till bredvid honom.
Räknas Ashton in här? Eller Ahnelöv? Kanske mer troligt Ahnelöv.
Vem passar bäst in? Åman
-
bender
SteveY skrev: mån 13 jul 2026, 10:40syd b. skrev: mån 13 jul 2026, 10:33Spontant känner jag att vi behöver minst en till stark kulturbärare som vet vad Leksands IF handlar om. Vi har Lang som har varit med ett tag, och Lundqvist, kanske Gidlöf, men vi behöver någon mer rutinerad som visar vad det innebär att bära Leksandsskölden på bröstet, få ihop gruppen så att det inte blir alldeles för spretigt. Zacke hade varit perfekt där och kanske en till bredvid honom.
Kan bara instämma. Även Norén hade varit en dröm att få hem.. Kryssar i alla rutor som Zacke gör, men på backsidan.
-
SteveY
Zacke
Ryan Chyzowski
Edvin Hammarlund
Där har ni min trio.
-
8mars73
SteveY skrev: mån 13 jul 2026, 09:03Jag personligen har inga problem med Martin Karlsson, tror han skulle göra en del nytta, men jag tror inte att Ollas förstår hur hårda reaktioner det kommer bli bland många supportrar där ute. Martin Karlsson är passé och kommer inte locka en enda åskådare till arenan.
Mitt minne av MK när han kom tillbaka efter skadan sitt sista år i LIF är att han var bra när han fick spela. Ensam forecheckade han framgångsrikt utan Jon, och stog verkligen ut med sin energi och slet sig till en bra nivå. Värt att ha med sig i HA. Motståndarna får akta sig bakom egna blå.
-
Sniper
- Intendent
Bourken till Modo alltså https://hockeynews.se/nyheter/bekraftat ... petscenter
-
SteveY
Sniper skrev: mån 13 jul 2026, 18:13Bourken till Modo alltså https://hockeynews.se/nyheter/bekraftat ... petscenter
Bourken vs Angle kommer bli en följetong i höst.