Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Är Martin Karlsson mental tränare nu också? Perfekt ju, för det hade vi inte tidigare vad jag vet

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 18:15

Zacke är klar??
Finns varken presenterad av Leksand eller någonannastans så vitt mitt öga skådar.

Smolket i bägaren är då att vi fick gå på vår provisoriska boll. Martin.

Annars är det en bra värvning punkt

Man bygger inte lag genom att värva poängspelare. Man bygger lag på helhet.
I Martin eller Zacke får man klistret som håller ihop gruppen och får alla att dra åt samma håll.
En spelande fys och mental tränare på och utanför isen. Någon som tar importer och ungdomar under sina vingar och integrerar dem till Leksand som samhälle och ikonisk klubb.
Inte en teori utan ett utfall av historik.

I min mening kanske den viktigaste funktionen. Får jag välja tar jag båda och i andra hand Zackrisson. Men Martin är ett bra tredjeval.

Ja, PZ är klar. Om Madhawk säger att någon är klar då är han klar.
Leksandsfärjan ska inte bli Masugnen nu, där Johan Svenssons track record tydligen gått vissa förbi.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Väljer fakta före rykten.
Varje dag.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Laget återsamlas/startar upp 27 juli.
Zacke: lucka 18-24. Jag gissar nästa fredag och 24:e.
#juliafton

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Jahapp, MK is back. Sist han spelade hos oss var han seg och för snäll för sitt eget bästa, dvs för en sådan typ av spelare han ska vara. Inte kass kanske, men han höll inte måttet tycker jag. Har svårt att se att han blivit piggare sedan dess.
Hade hellre sett Zacke i laget. Båda blir för mycket av det goda/gamla. Men visst, om det ändå tillkommer en till center för top 6 så är jag glad och nöjd.

Tillägger att jag gillar MK som person och kulturbärare. Blir innerligt glad om han kan tillföra något.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Lampa

Inlägg av Lampa »

SteveY skrev: Igår, 17:50

Passolt - Angle - Lagerberg
Lang - Lissel - Stakkestad
Eljas - Zackrisson - Kelleher
Karlsson - A. Andersson - Larsen/Crookes

Lagerberg och Lissel får stort förtroende från start. Kelleher är lite som Langen, han kommer vara bra oavsett vilka han spelar med.
Jag hade spelat in Adam i laget från start, då bristen på centrar är uppenbar. Tror dessutom att Eljas är bäst som ytter.
Med den här mixen så skulle vi potentiellt kunna ha tre kedjor som hotar offensivt.

Kan bli bra om det inte blir för mellanmjölk. Hoppas verkligen Lagerberg exploderar. Lissel kanske är för bra för att vara fjärdecenter. Är inte såld på forwardsidan. Bäst backsida och bäst målvaktssida dock.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Idag, 08:32

Lagerberg och Lissel får stort förtroende från start. Kelleher är lite som Langen, han kommer vara bra oavsett vilka han spelar med.
Jag hade spelat in Adam i laget från start, då bristen på centrar är uppenbar. Tror dessutom att Eljas är bäst som ytter.
Med den här mixen så skulle vi potentiellt kunna ha tre kedjor som hotar offensivt.

Kan bli bra om det inte blir för mellanmjölk. Hoppas verkligen Lagerberg exploderar. Lissel kanske är för bra för att vara fjärdecenter. Är inte såld på forwardsidan. Bäst backsida och bäst målvaktssida dock.

Ja alltså, vi har ju en del juniorer vilket kanske är lite både och, samtidigt som det kan vara nyttigt för vem vet vad dom kan bli i framtiden?

Händemark var jättebra i Leksands J20, sämre i A-laget, kolla vart han är nu.

Hugg
Lucas Lagerberg
Filip Johansson

Poängen är att dom kan bli hur bra som helst, speciellt Lissel och Lagerberg, och då vill man ju inte se dom i andra SHL-lag i framtiden.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Finns inte på världskartan detta lag är topp i budget, kostar detta lag närmare 25 miljoner är det ett enormt underbetyg och vi förtjänar det som kommer oss.

Antigen är ekonomin helt åt helvete och det mörkas deluxe. Eller så går vi inte all in denna säsong vilket sades det skulle göras.

Vi ska alltså ge Hedberg och Co ett juniorlag att spela upp oss med? Stenberg och Björk hybris deluxe, två av de bästa juniorerna Sverige har haft sedan tvillingarna Sedin, nu ska vi testa det?

Publiksnittet lär inte hamna över 5000 om vi inte vinner och vinner och vinner. Om junior sålde slut arenor skulle alla göra det… om bra försvarsspel sålde slut arenor skulle alla betala för 0-0 matcher eller… mål säljer…Lägg där till att Bensin och Diesel kommer kosta gånger 3 till hösten, det drabbar oss mer än andra, jag tror tyvärr vi är ruskigt illa ute. Bra spelare fyller arenor, medelmåttor kan man se i soffan innan man byter till farmen.

Vi gick från första värvning av Kelleher till nuvarande sista värvning av Karlsson. Vet knappt hur man beskriver det. Kelleher måste nästan vilja bort, måste trott han skulle få spela med bättre spelare eller?

Gud förbjuda om Kelleher blir skadad, vem ska ta hans plats i förstakedjan och PP? Martin Karlsson? Vi behöver värva 2-3 till spelare… spelare som är underhållande, som kan göra poäng…

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: Igår, 19:34

Väljer fakta före rykten.
Varje dag.

Samma här, inget är klart förrän det är presenterat i officiella kanaler. Även om Svensson har bra trackrekord så har han faktiskt haft fel förut när han varit bombsäker om än väldigt sällan.

Det känns som en del jämför med SHL när man jämför spelare. MK var bra när han kom tillbaka efter skadan senast och det var på SHL-nivå. Jag tror han kommer vara riktigt bra på HA-nivå på de saker som är hans signum. Detsamma gäller Zacke, håller inte längre för topp två center i SHL men HA är han på den nivån.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Blundskylt när det gäller Zackrissons vara eller inte vara i LIF:

Han är klar

Man ska inte förstöra spänningen för de som behöver den ytterligare någon vecka.

Lampa

Inlägg av Lampa »

yohnxd skrev: Idag, 10:34
Lampa skrev: Idag, 08:32

Ja alltså, vi har ju en del juniorer vilket kanske är lite både och, samtidigt som det kan vara nyttigt för vem vet vad dom kan bli i framtiden?

Händemark var jättebra i Leksands J20, sämre i A-laget, kolla vart han är nu.

Hugg
Lucas Lagerberg
Filip Johansson

Poängen är att dom kan bli hur bra som helst, speciellt Lissel och Lagerberg, och då vill man ju inte se dom i andra SHL-lag i framtiden.

Ja, men vi har inte råd att ge dom 2-3 säsonger, det är lite denna säsongen det verkligen gäller, om vi ska gå upp.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Idag, 10:54

Finns inte på världskartan detta lag är topp i budget, kostar detta lag närmare 25 miljoner är det ett enormt underbetyg och vi förtjänar det som kommer oss.

Antigen är ekonomin helt åt helvete och det mörkas deluxe. Eller så går vi inte all in denna säsong vilket sades det skulle göras.

Vi ska alltså ge Hedberg och Co ett juniorlag att spela upp oss med? Stenberg och Björk hybris deluxe, två av de bästa juniorerna Sverige har haft sedan tvillingarna Sedin, nu ska vi testa det?

Publiksnittet lär inte hamna över 5000 om vi inte vinner och vinner och vinner. Om junior sålde slut arenor skulle alla göra det… om bra försvarsspel sålde slut arenor skulle alla betala för 0-0 matcher eller… mål säljer…Lägg där till att Bensin och Diesel kommer kosta gånger 3 till hösten, det drabbar oss mer än andra, jag tror tyvärr vi är ruskigt illa ute. Bra spelare fyller arenor, medelmåttor kan man se i soffan innan man byter till farmen.

Vi gick från första värvning av Kelleher till nuvarande sista värvning av Karlsson. Vet knappt hur man beskriver det. Kelleher måste nästan vilja bort, måste trott han skulle få spela med bättre spelare eller?

Gud förbjuda om Kelleher blir skadad, vem ska ta hans plats i förstakedjan och PP? Martin Karlsson? Vi behöver värva 2-3 till spelare… spelare som är underhållande, som kan göra poäng…

Nu är det ju så att det finns fler lag i HA som har 20mil budget, vi kan inte ta precis allt vi hittar, utan vissa spelare som Leksand har försökt få tag i, kan ha valt en annan väg.

Jämför Leksand med MoDo tex.

Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Sisu skrev: Idag, 10:54

Även jag har stora problem med att se att detta lag skulle kosta 23,5 miljoner. Men det kan ju vara så att jag har helt fel uppskattning på vad månadslöner i HA ligger på. Truppen är ju fylld med (förmodar jag billiga) juniorer och ECHL spelare. Förstår att Lang, Gidlöf, Kelleher och Zacke (om han kommer) säkert fått lukrativa kontrakt. Så frågan är om vad man betalat för ECHL spelare och Stakkestad (en spelare som gjort en bra säsong)? Kanske sparas pengar till en ”kanonvärvning” efter jul. Brukar ju vara den väg vi går när vi spelar i HA. Eller så dyker det faktiskt upp en riktig överraskning kommande vecka.

Har väl ingen direkt uppfattning om värvningen av Martin Karlsson, men känns lite underlig när man nu rensat bort andra med leksandshjärta. Vet att han säkert är billig och förhoppningsvis kan kräma ut en sista bra säsong.

Eftersom jag inte har sett många av de nya spelarna i aktion någon gång så har jag svårt att känna mig positiv till lagbygget. Hoppas ni som är positiva får rätt och att detta blir bra.

Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Idag, 11:44

Blundskylt när det gäller Zackrissons vara eller inte vara i LIF:

Han är klar

Man ska inte förstöra spänningen för de som behöver den ytterligare någon vecka.

Har riktigt svårt att se att Zacke inte skulle vara klar.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

.

Senast redigerad av SteveY den lör 18 jul 2026, 13:53, redigerad totalt 1 gång.