MK värvningen sög verkligen silly musten ur mig. Vi värvar alltså världens mjukaste spelare, tror inte någon förstalina i HA är de minsta rädd för att möta en 35 åring MK och en stapplandes Altörn som fjärdeline, värdelöst. Om man hade velat värva MK skulle man gjort det som typ 14e forward, och nu ska han in på fyra kedjor. När man kunde spetsat fw sidan med något vettigt.
Blir nog kämpigt med top 5 tyvärr.
Exakt, ”mjukis” ett passande ord. Man blir mörkrädd när Hedberg uttalar sig; ”Vi saknade det i kvalet”. Som att MK skulle gjort någon skillnad.
Vilken skillnad han hade gjort. Ojojoj.
Ökat kapaciteten, viljan, orken hos flera spelare från 94% till 98%. Hela skillnaden i kvalet.
MK värvningen sög verkligen silly musten ur mig. Vi värvar alltså världens mjukaste spelare, tror inte någon förstalina i HA är de minsta rädd för att möta en 35 åring MK och en stapplandes Altörn som fjärdeline, värdelöst. Om man hade velat värva MK skulle man gjort det som typ 14e forward, och nu ska han in på fyra kedjor. När man kunde spetsat fw sidan med något vettigt.
Exakt, ”mjukis” ett passande ord. Man blir mörkrädd när Hedberg uttalar sig; ”Vi saknade det i kvalet”. Som att MK skulle gjort någon skillnad.
Vilken skillnad han hade gjort. Ojojoj.
Ökat kapaciteten, viljan, orken hos flera spelare från 94% till 98%. Hela skillnaden i kvalet.
Hade vi haft MK i kvalet hade vi 100% klarat oss.
Eller inte…
Går såklart inte ens att spekulera i. Men.
Visst är positiva pådrivande vägvinnande kaptener en god grund för att svetsa ihop en spretig trupp där många inte har fokus här och nu utan istället på om och när.
Hade vi haft MK i kvalet hade vi 100% klarat oss.
Eller inte…
Går såklart inte ens att spekulera i. Men.
Visst är positiva pådrivande vägvinnande kaptener en god grund för att svetsa ihop en spretig trupp där många inte har fokus här och nu utan istället på om och när.
Så är det ju!
En sista back sen så är vi klar, undrar dag in o dag ut vem de kan vara. Finns väl knappt någon rutinerad back på marknaden.
Det är väl ingen som säger att MK ska ha en plats av 12?
Om inte jag har missat något har jag för mig att Ollas pratade om att han vill ha 14 spelare i ordinarie trupp till att börja med.
Sen är inte MK någon tuffing eller gris i grunden men det finns i stort sett inte i svensk hockey idag. Det man får hoppas på är att MK fullföljer tacklingar, står för en god arbetsmoral och är viktig i omklädningsrummet. Detta för en billig peng. Att han blir utkonkurrerad från att ha en fast plats på 4 får man dock hoppas på.
Jag förstår inte att det grinas så mycket över värvningen. Det är en breddvärvning och det betyder inte att vi inte har ambitioner med säsongen.
EDIT: Såg nu att det tycks vara 13 forwards till att börja med. Tunt…
Senast redigerad av Aggeman den lör 18 jul 2026, 22:57, redigerad totalt 1 gång.
Cehlarik kommer göra succé i Växjö.
Elvenes-Rasmussen-Cehlarik
Rasmussen är en bättre variant än Vejdemo var när den kedjan gick bra. Ingen press på Cehlarik nu heller och en Björn som fått ut mycket av honom tidigare.
Soffcoacher vs proffs.
Hur man letar stats vs hur man bygger lag.
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Stats eller ej, tvivlar på att någon i Växjö sett Cehlariks puckbehandling eller skridskoåkning förra säsongen. Björn kan säkert klämma ur några mål från Cehlarik med att parkera honom i höger tekningscirkel under PP, men sen då? Fast det är klart, Växjö har väl råd att spela 4,5 v 5 till skillnad från oss..