Börja inte namedroppa Hammarlund igen. "Då får jag sura uppstötningar och lämnar lokalen" (Strindberg).
klintan85 » 2025-09-27 17:28:01
Hammarlund var ju den slöaste backen i Hockeyallsvenskan. Aldrig sett en back orsaka så mycket fel.
#10 » 2026-01-24 20:20:17
dlopajo skrev: ↑2026-01-24 20:19:37
Laleggia börjar närma sig Hammarlund i termer av att skjuta i täck...
Haha, nä lugn nu
Om vi ska ha defensivsize (längre än Hammarlunds 195 cm):
– Ja, det är klart man alltid vill komma tillbaka till SHL. Det kommer alltid att vara ett mål att försöka komma tillbaka. Det är en otroligt bra liga just nu och det är tufft, vilken väg man tar tillbaka är svårt att säga.https://hockeysverige.se/nyheter/willia ... pI0q7JVdc/
LIF-vägen?
Worge Kreü är också ett jättebra alternativ.
Men vi ska nog sluta drömma. Värvar man MK 35år så ligger nog Ahnelöv 38 nära till hands. Han sprider ju så bra stämning i gruppen också
Börja inte namedroppa Hammarlund igen. "Då får jag sura uppstötningar och lämnar lokalen" (Strindberg).
klintan85 » 2025-09-27 17:28:01
Hammarlund var ju den slöaste backen i Hockeyallsvenskan. Aldrig sett en back orsaka så mycket fel.
#10 » 2026-01-24 20:20:17
dlopajo skrev: ↑2026-01-24 20:19:37
Laleggia börjar närma sig Hammarlund i termer av att skjuta i täck...
Haha, nä lugn nu
Om vi ska ha defensivsize (längre än Hammarlunds 195 cm):
– Ja, det är klart man alltid vill komma tillbaka till SHL. Det kommer alltid att vara ett mål att försöka komma tillbaka. Det är en otroligt bra liga just nu och det är tufft, vilken väg man tar tillbaka är svårt att säga.https://hockeysverige.se/nyheter/willia ... pI0q7JVdc/
LIF-vägen?
Worge Kreü är också ett jättebra alternativ.
Men vi ska nog sluta drömma. Värvar man MK 35år så ligger nog Ahnelöv 38 nära till hands. Han sprider ju så bra stämning i gruppen också
Worge vore ju riktigt bra att få in, han har size.
Inte omöjligt att de blir honom, skulle va perfekt med en till fysisk back.
Lite långsökt kanske, men han skulle vara klockren. Bara 28år, 250 matcher i HA under bältet, stor och fysisk. En back som man skulle vilja ha med upp i SHL om vi skulle gå upp direkt.
De skulle jag nog ändå inte säga, dock är Petter Granberg långsökt som fan, vore ganska bra men finns inte en chans.
Inte omöjligt att de blir honom, skulle va perfekt med en till fysisk back.
Lite långsökt kanske, men han skulle vara klockren. Bara 28år, 250 matcher i HA under bältet, stor och fysisk. En back som man skulle vilja ha med upp i SHL om vi skulle gå upp direkt.
De skulle jag nog ändå inte säga, dock är Petter Granberg långsökt som fan, vore ganska bra men finns inte en chans.
Känner inte fullt förtroende för Färjans backscouting just nu. Ser vare sig Hammarlund, Kreu eller Aronsson som några jag skulle vilja ha i laget, inte bara för att de säkert kostar en del, men främst pga kvalitet. Känner att alla tre bara hamnat i SHL (Hammarlund via Tyresö när DIF låg i Allsvenskan), Kreu genom att ha LHC som moderklubb och Aronsson (ja, hur gick det till, minns mest svaga insatser mot LIF)
Känner inte fullt förtroende för Färjans backscouting just nu. Ser vare sig Hammarlund, Kreu eller Aronsson som några jag skulle vilja ha i laget, inte bara för att de säkert kostar en del, men främst pga kvalitet. Känner att alla tre bara hamnat i SHL (Hammarlund via Tyresö när DIF låg i Allsvenskan), Kreu genom att ha LHC som moderklubb och Aronsson (ja, hur gick det till, minns mest svaga insatser mot LIF)
Värvar vi Ahnelöv skiter jag it, då kan vi lika gärna ta hit Porsberger och Anton Karlsson med, eller varför inte se om Linus Persson vill göra comeback?
Så blir det jätteskojigt. Gäller ju att bygga ett lag med!!!!!
Skämt åsido. Hade gärna skitit i backvärvning och värvat en vettig forward istället.
Japp, vi kommer vara tunna på forwarssidan. Åtminstone inledningsvis.
Hockeynews rankar ligans potentiella fjärdelinor, vi hamnar på en sjundeplats:
7) Leksand – Martin Karlsson, August Lissel, Zaki Crookes
Kommentar: Lite öppet om vilka som tar plats här, även Dennis Altörn är en kandidat. Men Martin Karlsson är given nu när han återvänder, även om vissa supportrar är skeptiska om han håller fortfarande ens på HA-nivå. Det får han bevisa nu – och han får intill sig två unga, hårt jobbande spelare, som också behöver bevisa sig, men på seniornivå över huvud taget.
Största anledningen till att vi hamnar sjua är att lagen ovanför har renodlade HA-gnuggare i fjärde, där man vet vad man får. Vi kommer ställa upp med MK + två oprövade 20-åringar (behöver inte bli Lissel/Crookes).
Nu har jag landat lite mer i MK.
Jag längtar att få se honom i dressen igen. Han är bra från bänk och i omklädningsrummet. På isen får han slå ur underläge.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Nu har jag landat lite mer i MK.
Jag längtar att få se honom i dressen igen. Han är bra från bänk och i omklädningsrummet. På isen får han slå ur underläge.
Problemet är inte MK egentligen utan snarare att vi inte får en annan forward, vi hade behövt något mer offensiv spets/komplement som kan producera, vi har ingen bred forwards grupp och man vet ju precis hur det blir med skador efter nån månad eller två.
MK som 14e forward hade jag köpt alla dagar, men inte som en som ska spela på fyra kedjor.
Kolan snackade om Lagerberg i podden, han hade sett honom träna på is nyligen och han hade tydligen inte gått för fullt än. Kolan menade på att Lagerberg kan behöva starta säsongen i J20 för att sedan slussas in i A-laget när han är 100%. Det kan dröja till december. Detta innebär att Altörn, Crookes och Larsen kommer gå in på ordinarie forwards. Även Adam Andersson, som loggar 192cm och 99kg, vill se honom centra i fjärde.
Skulle vi gud förbjude åka på en skada på en av nyckelspelarna så kan det bli väldigt jobbigt.
Väldigt märkligt att inte Ollas/Hedberg agerar och breddar forwardssidan. Ollas var ju inne på att vi behövde få in en back till för att t.ex Vilgot skulle på landslagsuppdrag, men samma sak gäller väl Adam, Larsen och Lagerberg?!
Den enda förklaringen jag kan tänka mig är att man redan har en plan vilka som ska signas under hösten. Knuts? FF? SHL-lån?