Silly season 26/27

Användarens profilbild
Gösen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

När det gäller Knuts så är han naturligtvis en förstärkning i vilket lag som helst i HA. När han är skadefri. Däremot ska vi såklart ta chansen att bygga nytt och resetta nu när vi blivit tvungna till det. Men min åsikt är att han alltid har en plats i organisationen om han vill. Det måste vara guldklockan man får för att faktiskt vara just det som man vill att en spelare som Åman med ??50?? Matcher eller något ska bära.

Det betyder inte att han har en given plats i laget, får en hög lön eller tar en plats från någon annan.

Men vissa vill att vi ska avsätta närmare en fjärdedel av spelarbudgeten på ett rätt oprövat kort som gjorde två lovande men inte mer än så säsonger hos oss och istället sparka ut en trotjänare med närmare 800 matcher under två decenniers spelande som potentiellat skulle kosta en sjundedel i lön.

Så bygger man inte framgångsrika organisationer med kontinuitetsambition.

Det jag personligen hade hoppats på var att Knuts själv kännt sig klar. I samma veva som SHL var klart. För denna gång. Ingen börda han behöver bära eller återupprätta på något vis.

Och visst kan vi bygga nytt även med några gamla namn. Trotjänare som man vet rätt väl vad man får ut av?

Det är alltid upp till de nya spelarna att ta plats, bygga hierarki och skapa nya stommar. Finns den potentialen kommer gamla spelare automatiskt backa bort från den bördan och istället njuta av en ny tillvaro som klok äldreman som kommer med råd vid tillfrågan.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
HIPS

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: Igår, 00:39

När det gäller Knuts så är han naturligtvis en förstärkning i vilket lag som helst i HA. När han är skadefri. Däremot ska vi såklart ta chansen att bygga nytt och resetta nu när vi blivit tvungna till det. Men min åsikt är att han alltid har en plats i organisationen om han vill. Det måste vara guldklockan man får för att faktiskt vara just det som man vill att en spelare som Åman med ??50?? Matcher eller något ska bära.

Det betyder inte att han har en given plats i laget, får en hög lön eller tar en plats från någon annan.

Men vissa vill att vi ska avsätta närmare en fjärdedel av spelarbudgeten på ett rätt oprövat kort som gjorde två lovande men inte mer än så säsonger hos oss och istället sparka ut en trotjänare med närmare 800 matcher under två decenniers spelande som potentiellat skulle kosta en sjundedel i lön.

Så bygger man inte framgångsrika organisationer med kontinuitetsambition.

Det jag personligen hade hoppats på var att Knuts själv kännt sig klar. I samma veva som SHL var klart. För denna gång. Ingen börda han behöver bära eller återupprätta på något vis.

Och visst kan vi bygga nytt även med några gamla namn. Trotjänare som man vet rätt väl vad man får ut av?

Det är alltid upp till de nya spelarna att ta plats, bygga hierarki och skapa nya stommar. Finns den potentialen kommer gamla spelare automatiskt backa bort från den bördan och istället njuta av en ny tillvaro som klok äldreman som kommer med råd vid tillfrågan.

+1 på den - håller med i allt.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Om de ska klämma in en back tycker jag de ska göra det idag.
I morgon är PZ-dagen har jag inbillat mig.
Ska det komma en back som en liten sladdis EFTER kaptenen?
Nej, jag tycker allt ska krönas med Carros karl.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 09:20

Man letar efter ytterligare en rörlig back tydligen.

– Vi behöver numerären på backsidan. Rocky har mycket landslagsuppdrag och sådant, så där kan vi titta ganska brett. Vi söker spelskicklighet och rörlighet. När Rocky är borta vill vi ha någon som kan fylla en liknande funktion.

Vi kan nog stryka Worge Kreu och Aronsson.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Igår, 09:44
Sniper skrev: Igår, 09:20

Man letar efter ytterligare en rörlig back tydligen.

– Vi behöver numerären på backsidan. Rocky har mycket landslagsuppdrag och sådant, så där kan vi titta ganska brett. Vi söker spelskicklighet och rörlighet. När Rocky är borta vill vi ha någon som kan fylla en liknande funktion.

Vi kan nog stryka Worge Kreu och Aronsson.

Nu kommer Torstensson! :mrgreen:

En forwardsöverraskning får sedan komma utanför julikalendern Savinainen-sent:

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Veli-Matti, som för övrigt fortfarande är aktiv.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... savinainen

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Och centern som är kvar?
– Där vill vi ha erfarenhet. Någon som kan gå in och vara en trygghet för oss i alla lägen och som är bra i båda riktningarna.

Patrik Zackrisson ryktas vara klar.
– Vad hette han, sa du?

”Zacke”.
– Han passar ju onekligen in på den bilden.
https://hockeynews.se/nyheter/stor-inte ... -guldklimp

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

Sniper skrev: Igår, 10:46

Och centern som är kvar?
– Där vill vi ha erfarenhet. Någon som kan gå in och vara en trygghet för oss i alla lägen och som är bra i båda riktningarna.

Patrik Zackrisson ryktas vara klar.
– Vad hette han, sa du?

”Zacke”.
– Han passar ju onekligen in på den bilden.
https://hockeynews.se/nyheter/stor-inte ... -guldklimp

Hedberg kommer med skämten här va :grin:
Det ska bli kul att se Zacke hos oss igen och jag hoppas verkligen att han får en bra säsong med grabbarna och att det går hela vägen!

Framåt Masar!

Lampa

Inlägg av Lampa »

Börjar mer och mer tycka det var riktigt synd man släppte Karlberg. Säg inte att man inte hade råd. Som laget ser ut nu hade han behövts.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Kalmar blir att räkna med, Jonathan Andersson klar.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -andersson

Dom kommer bli jobbiga, framförallt i ”Hatstore Arena”, är egentligen bara målvaktssidan som är ett mindre frågetecken.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Spelskicklig, rörlig, 187cm, fostrad i LIF, brorsan i laget, gjort över 100 matcher i HA, ung och utvecklingsbar: Lucas Lagerberg Hoen

ZebSag

Inlägg av ZebSag »

SteveY skrev: Igår, 14:41

Spelskicklig, rörlig, 187cm, fostrad i LIF, brorsan i laget, gjort över 100 matcher i HA, ung och utvecklingsbar: Lucas Lagerberg Hoen

Johan Hedberg säger skrev:

"Vi behöver numerären på backsidan. Rocky har mycket landslagsuppdrag och sådant, så där kan vi titta ganska brett. Vi söker spelskicklighet och rörlighet. När Rocky är borta vill vi ha någon som kan fylla en liknande funktion."

Jag tycker det låter som det är en ren reservback de söker som kan täcka vid landslag och skador. Lucas hade gått in som toppback anser jag, så det tror jag vi kan glömma.

Lucas Torstensson som någon nämnde här tidigare i tråden tycker jag låter rimligt. Billig chansning med hög uppsida. Borde vara taggad att få chansen i ett topplag I allsvenskan då hans spel troligen gör sig bättre för ett topplag hellre än ett bottenlag.

Tycker det känns som en väldigt spännande lösning som utfyllnad.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Igår, 10:59

Börjar mer och mer tycka det var riktigt synd man släppte Karlberg. Säg inte att man inte hade råd. Som laget ser ut nu hade han behövts.

Var väl ändå Karlberg som ville vidare?

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

ZebSag skrev: Igår, 14:51
SteveY skrev: Igår, 14:41

Johan Hedberg säger skrev:

"Vi behöver numerären på backsidan. Rocky har mycket landslagsuppdrag och sådant, så där kan vi titta ganska brett. Vi söker spelskicklighet och rörlighet. När Rocky är borta vill vi ha någon som kan fylla en liknande funktion."

Jag tycker det låter som det är en ren reservback de söker som kan täcka vid landslag och skador. Lucas hade gått in som toppback anser jag, så det tror jag vi kan glömma.

Lucas Torstensson som någon nämnde här tidigare i tråden tycker jag låter rimligt. Billig chansning med hög uppsida. Borde vara taggad att få chansen i ett topplag I allsvenskan då hans spel troligen gör sig bättre för ett topplag hellre än ett bottenlag.

Tycker det känns som en väldigt spännande lösning som utfyllnad.

Torstensson stannar i Hudik har jag för mig.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hedberg i Hockeynews om spelare med avancemangsvana:

– Vi tittade på spelare som har gjort det förut. Vilka lag har lyckats? Det Kelleher har gjort i slutspelet i Hockeyallsvenskan är ganska imponerande. Det finns några få spelare som har lyckats med den här resan. Fredrik Forsberg har gjort det ett par gånger också. Den erfarenheten lade vi stor vikt vid, men också vilken fantastisk hockeyspelare det är. Det skickar även en signal till andra killar: ”Okej, de tog Kelleher. De menar allvar.”

Därför kanske vi ska försöka få in FF under resans gång - om omständigheterna medger.