I texten ovan refereras till "landets mest folkkära lag". Jag undrar vilket lag som avses? Frölunda? Jag har aldrig mött någon utanför Göteborg som hejar på Frölunda.
Jag undrade mest vem du förväntade dig ett svar ifrån
I första hand ifrån Syd b i egenskap av författare till den citerade texten, i andra hand ifrån dig i egenskap av allmän tyckare.
Vad ska jag svara på det. Kanske att Johan Rylander missade att, bara för att göteborskan ska vara en av Sveriges mest omtyckta dialekter behöver det inte per automatik betyda att ishockeyklubben Frölunda är lika populär utanför länet och i övriga landet. Västra Götaland som län, för övrigt, har inte många elitklubbar i de högsta ligorna på herrsidan i ishockey, Frölunda kanske då ses som "folkets lag", iaf i de områdena, men om Johan Rylander åker lite utanför Västra Götaland så kanske han inser att det finns något utanför också, tja där faktiskt ingen bryr sig särskilt mycket. Sorry om blev lite off topic.
tomten blå
30 juli 2026, 06:32
Känner folk på Lyko
Det är otroligt besvikna på Leksands samarbete, för att det skulle funka fick de göra allt själva, det fanns inget samarbete
Skickade dokument kunde bli obesvarade etter ta veckor att få svar på
LIF schampot och Balsam Lyko tog fram för klubben var ett bättre känt märke bakom med betydligt mkt högre priser på sina produkter
Från grannforumet. Påståenden om brister i kontakt med sponsorer dyker ofta upp på Masugnen. Jag vet inte om det är samma skribent som hela tiden upprepar detta, men oavsett så är anklagelserna allvarliga i tider när vi sitter i en prekär ekonomisk sits. Detta måste nya VDn ha högst på åtgärdslistan.
tomten har haft en personlig vendetta mot Skoglund och marknad i princip sen Skoglund tillträdde. Han hade en massa idéer som han skrev Claude dit och inte fick något gehör för.
Sen kan det fortfarande finnas sanning i det han säger.
Vet inte om det hör hemma här, Sniper kan säkert sortera...
Fick idag en fundering kring Tusenbröder. Har själv engagerat mig men tycker det är förbluffande dåligt skött. Det var lite fokus på det ett tag, men nu... hittar inte ens dit... man gav cred till insatsen i samband med spelarköp men var är den? Visst, jag har inte lagt tid på att leta, men lite kort så skummade jag hemsidan utan att finna någonting... det är knte så att jag måste veta var den är utan min poäng är att det blir lite som en fluga... det dör ut efter ett tag och blirinte riktigt "från ax till limpa" av initiativen.
Fick idag en fundering kring Tusenbröder. Har själv engagerat mig men tycker det är förbluffande dåligt skött. Det var lite fokus på det ett tag, men nu... hittar inte ens dit... man gav cred till insatsen i samband med spelarköp men var är den? Visst, jag har inte lagt tid på att leta, men lite kort så skummade jag hemsidan utan att finna någonting... det är knte så att jag måste veta var den är utan min poäng är att det blir lite som en fluga... det dör ut efter ett tag och blirinte riktigt "från ax till limpa" av initiativen.
Initiativet drivs som jag förstår av det "äldre gardet" som tyvärr inte är så tekniskt kunniga, men bra nätverkare.
Jag har en permanent banner på LIFnews med räknare som jag hoppas ger lite insikt i vardagen i hur insamlingen går.
Ok, så det hör egentligen inte till Föreningen utan är ett enskilt initiativ.
LIFnews.se var för övrigt en trevlig sida. Noterade bannern och är precis det jag saknade på föreningens hemsida... men förstår nu varför. Känslan är dock att det skulle kunna exponeras bättre då jag tror det finns än större potential i det.
Initiativet drivs som jag förstår av det "äldre gardet" som tyvärr inte är så tekniskt kunniga, men bra nätverkare.
Jag har en permanent banner på LIFnews med räknare som jag hoppas ger lite insikt i vardagen i hur insamlingen går.
LIFnews.se var för övrigt en trevlig sida. Noterade bannern och är precis det jag saknade på föreningens hemsida... men förstår nu varför. Känslan är dock att det skulle kunna exponeras bättre då jag tror det finns än större potential i det.
Jag har läst ditt namn så många gånger och ändå läst fel varje gång tills jag verkligen kollade efter inför detta inlägg.
Har läst det som Liftar-sill. Och tänkte spinna vidare på att tusenbröder är en inavelsvariant av min kusin Aborren. Men när jag såg att du egentligen heter Liftars den andre så hoppar jag över det inlägget.
Jag har läst ditt namn så många gånger och ändå läst fel varje gång tills jag verkligen kollade efter inför detta inlägg.
Har läst det som Liftar-sill. Och tänkte spinna vidare på att tusenbröder är en inavelsvariant av min kusin Aborren. Men när jag såg att du egentligen heter Liftars den andre så hoppar jag över det inlägget.
intressant
Verkligen, och nästan rätt saknar ett "s" bara, men tänker att pseudonymen inte är det intressanta utan frågan kring Tusenbröder. Vi talar om en halv miljon, inte att försumma och ständigt växande därtil. Har den marknadsförts "tillräckligt bra"? Är ni med?
Tänker i förlängningen att 50/50 blev så lyckat och tror det finns många på distans som gärna vill bjuda till lite extra på ett enkelt sätt.
Verkligen, och nästan rätt saknar ett "s" bara, men tänker att pseudonymen inte är det intressanta utan frågan kring Tusenbröder. Vi talar om en halv miljon, inte att försumma och ständigt växande därtil. Har den marknadsförts "tillräckligt bra"? Är ni med?
Tänker i förlängningen att 50/50 blev så lyckat och tror det finns många på distans som gärna vill bjuda till lite extra på ett enkelt sätt.
Jag är inte rätt person att fråga. Blir mer och mer världsfrånvarande. Jag är alltså del av problemet. Likaså de som startat detta. Allt brus dessa tider. Så svårt att nå fram till rätt adress med rätt genomträngande budskap.