Som sagt. En seriös fråga som på inget sätt har med dig eller dina uppfattningar om mig att göra.
Min fråga för sisådär en tio sidor sedan var också seriös, men antogs nog som ironisk..
Men försöker igen. Vad har föreningen för mål i år? Är det uttalat?
Förlösande nog så hoppas jag inte det.
Internt är det såklart att gå upp direkt.
Kanske, men inte självklart. Hedberg har som sagt tidigare tyckt att LIF inte mår dåligt att vara i allsvenskan. Inte alls omöjligt att man har målet att gå till slutspel och väl där kan allt hända, typ.
Skulle vara intressant att få svar från föreningen i den frågan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Min fråga för sisådär en tio sidor sedan var också seriös, men antogs nog som ironisk..
Men försöker igen. Vad har föreningen för mål i år? Är det uttalat?
Förlösande nog så hoppas jag inte det.
Internt är det såklart att gå upp direkt.
Kanske, men inte självklart. Hedberg har som sagt tidigare tyckt att LIF inte mår dåligt att vara i allsvenskan. Inte alls omöjligt att man har målet att gå till slutspel och väl där kan allt hända, typ.
Skulle vara intressant att få svar från föreningen i den frågan.
Tänker att målet är väl att vinna alla matcher man ställer upp i?
Om jag på den frågan, så måste då målet vara att vinna alla matcher och gör vi det så vinner vi serien och går upp.
Men de målet har väl alla lag.
Jag tycker man har läst både här och där att det finns en tydlig målsättning: gå upp.
Det är bara Hedberg som konstrar i Siljan News-artikel, väljer annan tydlighet och pratar om stenar.
Åtminstone fram till slutet av citatet.
Vad ska då personifiera ännu en ny version av Leksands IF? Ett Leksands IF som ska ta det här avstampet?
Hedberg svarar snabbt och tydligt.
Tålamod.
— Vi ska inte ta på oss för stor kostym i det dagliga utan prata i små termer och om det vi kan påverka. Varje dag ska leda till att vi lägger en ny sten på vårt bygge, så att vi varje morgon kommer till hallen och känner att vi tagit ett steg i rätt riktning och inte behöver börja om på noll. Det gör vi genom att hela tiden utveckla oss själva som människor, spelare, lag och förening. Just nu jobbas det på en ny vision som ska innehålla mål och ambitioner. För att ta sig dit krävs ett jäkla hårt jobb där det också krävs tålamod.
Den tydligaste ambitionen är så klart att ta sig tillbaka till SHL igen, något Johan Hedberg säger att man självfallet gärna lyckas med redan nästa vår.
— Det är vår ambition, det vi hoppas på och det vi jobbar för. Skulle så inte bli fallet ska vi inte sitta i en position där vi måste börja om från ruta ett igen. Vi ska ha gjort någonting som gör att vi till nästa försök är ett steg närmare.
Jag tycker man har läst både här och där att det finns en tydlig målsättning: gå upp.
Det är bara Hedberg som konstrar i Siljan News-artikel, väljer annan tydlighet och pratar om stenar.
Åtminstone fram till slutet av citatet.
Vad ska då personifiera ännu en ny version av Leksands IF? Ett Leksands IF som ska ta det här avstampet?
Hedberg svarar snabbt och tydligt.
Tålamod.
— Vi ska inte ta på oss för stor kostym i det dagliga utan prata i små termer och om det vi kan påverka. Varje dag ska leda till att vi lägger en ny sten på vårt bygge, så att vi varje morgon kommer till hallen och känner att vi tagit ett steg i rätt riktning och inte behöver börja om på noll. Det gör vi genom att hela tiden utveckla oss själva som människor, spelare, lag och förening. Just nu jobbas det på en ny vision som ska innehålla mål och ambitioner. För att ta sig dit krävs ett jäkla hårt jobb där det också krävs tålamod.
Den tydligaste ambitionen är så klart att ta sig tillbaka till SHL igen, något Johan Hedberg säger att man självfallet gärna lyckas med redan nästa vår.
— Det är vår ambition, det vi hoppas på och det vi jobbar för. Skulle så inte bli fallet ska vi inte sitta i en position där vi måste börja om från ruta ett igen. Vi ska ha gjort någonting som gör att vi till nästa försök är ett steg närmare.
Det jag hört är att de har som målsättning att vara med och fightas om en plats i SHL, alltså final borde man ju få kunna anta att man menar. Sedan när man väl är där så kan allting hända men jag antar att man inte vill sätta för mycket press på jag och organisation.
Ordet tålamod…
Borde vara förbjudet att komma från just Hedbergs mun…
Ska han få tillåtas bluffa bort en hel säsong till…med det snacket….
Med att vi ska sitta still i båten och ha tålamod….
Hedberg ska givetvis ryka….om laget går kräftgång….
Han ska då bort….bort….
Inget tålamod med honom skall visas längre….
Han har sen länge förbrukat sitt förtroende…
Ordet tålamod…
Han ska då bort….bort….
Jag tyckte det uttrycket lät familjärt, på ett ångestfyllt vis.
Det var det uttrycket han använde från dag ett i fjol, och fick - vad det verkar - med sig hela föreningen och media i det.
Med stor hjälp av TJ som av naturen drar sig från förändringar ledde det till degradering.
Sun taught me,
Keep RISING!
Ordet tålamod…
Han ska då bort….bort….
Grejen är, om Hedberg ryker, vem ska ersätta? Nu säger jag inte att Hedberg är vårt bästa alternativ, men ärligt finns det ens en coach som är lik Hellkvist?
Tålamod är naturligtvis vad varje förening borde ha. Om något borde hela 00-talet lärt oss just det.
Även om 00-talet var rätt bra ändå (vi gick ju upp titt som tätt) så ja, NU (väl degraderade) är det väl det bästa kan jag tro. Såvida vi inte harvar runt i botten igen. Men då kommer nog ingen stå emot längre så det ser jag inte ens som en fråga.
Sun taught me,
Keep RISING!
Ni debatterar tålamod som om att det vore svartvitt.
Ja, tålamod skickade oss rakt ur SHL = tålamod dåligt.
Ja, det är klart att en förening måste ha strategiskt tålamod för att nå framgång på sikt = tålamod bra.
Ordet tålamod…
Han ska då bort….bort….
Grejen är, om Hedberg ryker, vem ska ersätta? Nu säger jag inte att Hedberg är vårt bästa alternativ, men ärligt finns det ens en coach som är lik Hellkvist?
Bemström alla dagar i veckan…..
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---