Trollhättan?
Jobbresa i början på veckan.
Har vi några tips på bra käk.
Korven har säkert minst ett men jag är mer en stor köttbit med bra tillbehör kille.
PS. Jag kan googla. Men interaktion och liveupplevelser är trevligare.
PS2. Detta är inte en dejtingannons.
Hotell Albert är det enda du ska gå till. Det bästa vi har inom 5-6 mils radie. Eller kanske inte om du "bara" är biff- och bärsgubbe, men absolut om du uppskattar vällagat, gott och genomtänkt utan att det blir pretto.
Exakt så.
Dricker inte öl. Inte fler är tre fyra om året i vart fall. Det får gärna vara bra husman också.
Fick precis sug efter kåldolmar
Trollhättan?
Jobbresa i början på veckan.
Har vi några tips på bra käk.
Korven har säkert minst ett men jag är mer en stor köttbit med bra tillbehör kille.
PS. Jag kan googla. Men interaktion och liveupplevelser är trevligare.
PS2. Detta är inte en dejtingannons.
Hotell Albert är det enda du ska gå till. Det bästa vi har inom 5-6 mils radie. Eller kanske inte om du "bara" är biff- och bärsgubbe, men absolut om du uppskattar vällagat, gott och genomtänkt utan att det blir pretto.
Exakt så.
Dricker inte öl. Inte fler är tre fyra om året i vart fall. Det får gärna vara bra husman också.
Ungefär så ofta som jag tar mig de 3 milen till Albert alltså. Det kanske inte är så mycket renodlad och rustik husman, men de bottnar ändå i de smakerna. Är alltid mätt och lycklig när jag går därifrån.
Exakt så.
Ungefär så ofta som jag tar mig de 3 milen till Albert alltså. Det kanske inte är så mycket renodlad och rustik husman, men de bottnar ändå i de smakerna. Är alltid mätt och lycklig när jag går därifrån.
[Vers 1]
Det var jag och Claes, vi skulle till Ullared
(...)
Man har ju hört att det ska va' så bra i Ullared
Alla har ju tjatat och tjatat om detta Ullared
[Vers 2]
Så när vi väl kom till Ullared, ja, då var det stängt
Där det skulle va' så bra
[Vers 1]
Det var jag och Klas, vi skulle till Hotell Albert
(...)
Man har ju hört att det ska va' så bra på Hotell Albert
Korven har ju tjatat och tjatat om detta Hotell Albert
[Vers 2]
Så när vi väl kom till Hotell Albert, ja, då var det stängt
Där det skulle va' så bra
Om Kapten Mat(s) - ostkonnässören från M/S Superstars - har vägarna förbi söder närförort denna vecka så kan han hitta Old Rotterdam 150 g (36 veckor) för tjugo (!) kronor på Matdax.
Old Rotterdam är en lagrad nordholländsk Gouda med stor karaktär. Tillverkad efter unikt recept och lagrad på massiva träplankor i minst 36 veckor. Det är dock inte lagringstiden som avgör när osten är mogen utan smak och konsistens. Tillverkas av mjölk från kor som betar på ängar som tidigare låg under havsytan, en så kallad "Polder". Det ger mjölken speciella egenskaper och en fantastisk ost. Aromatisk smak med toner av kola och en tydlig sälta. https://www.wernerssonost.se/produkt/42 ... ckor-26103
I väntan på Gösens val av matställe i Trollhättan och dithörande recension - ett litet kaffetest!
Jag är ju som bekant Zoégas-kille, men då och då - kanske en gång per år - testar jag annat.
Oftast inom den kategori jag kallar IPA-kaffe.
I just detta fall gjorde förpackningen sitt till - som tyget på en sommarklänning!
Jag har bara druckit en kopp ännu - först några munnar utan mjölk och sedan med mjölk - och det är för tidigt att sätta ett bestämt betyg. Men så mycket kan jag säga att jag inte behöver lida mig fram till att förpackningen är slut och jag återgår till Zoégas.
- En LP jag har nere i källaren. Aldrig utgiven på CD för LeMarc tyckte albumet var misslyckat.
- Ej heller hittar jag enskilda låtar på nätet. Minns att jag starkt gillade Skäl att leva, Min kärlek en pistol och Lilla Kalifornien.
Sista albumet före genombrottet med den vita plattan.