Det är den här truppen vi kommer gå in i seriespelet med. Sedan letar ju halva Sverige efter centrar så att vi skulle lyckas hitta någon toppcenter utan att det kostar allt för mycket är nog att hoppas på lite för mycket. Klart jag hade velat ha en center till jag också men samtidigt är vi i HA denna säsong och steget upp för en junior är lite mindre än upp till SHL, så juniorer borde kunna fylla upp vid skador bättre än förra säsongen. Är de tillräckligt bra låter jag vara osagt, men det är ett lite mindre steg i alla fall. Vi har det vi har och då får man jobba med det och utveckla det. Ska man dessutom spela unga spelare i de positioner som man vill att de ska utvecklas i så kan man inte heller värva in spelare på de positionerna så att juniorerna får spela i fjärdekedjan eller sitta på bänken.
Ja och nej, klart junior ska få en roll de haft för att göra samma sak. MEN det ska inte bli juniorkedjor, när de har en dålig dag kommer de kosta oss många matcher.
Tänk er detta istället, skulle Lissel få chansen blomma ut helt i en kedja med Kopecka och Kelleher? Kontra en kedja med Larsen och Crookes?
Skulle Lagerberg/Larsen producera mindre i en kedja med Zacke och Lang kontra i en kedja med Lissel och dessa 2?
Ja och nej, klart junior ska få en roll de haft för att göra samma sak. MEN det ska inte bli juniorkedjor, när de har en dålig dag kommer de kosta oss många matcher.
Tänk er detta istället, skulle Lissel få chansen blomma ut helt i en kedja med Kopecka och Kelleher? Kontra en kedja med Larsen och Crookes?
Skulle Lagerberg/Larsen producera mindre i en kedja med Zacke och Lang kontra i en kedja med Lissel och dessa 2?
Jag tänker lite att man får testa sig fram och se vad som funkar bäst, jag har inga problem att testa med en hel transatlantkedja och en hel juniorkedja. Skador kommer automatiskt att kasta om i laget och jag har nog aldrig varit med om att vi kört spikade kedjor en hel säsong. Läste lite att Skellefteå körde en hel juniorkedja nu under försäsongen bara för att de inte skulle kunna "gömma sig" bakom de mer etablerade spelarna utan tvingades att ta ansvar direkt, det finns flera aspekter att ta i beaktning och jag ser inget fel i att testa med en juniorkedja rakt av.