"Är användaren Wittgenstein på Leksandsfärjan en bra tippare?" frågade jag.
AI-översikt
Användaren Wittgenstein på supporterforumet Leksandsfärjan är känd som en aktiv medlem och moderator, men det finns ingen officiell eller bred statistik som mäter om hen är en "bra" tippare när det gäller hockeyresultat eller matcher.
Nu är hönan moderator också.
Det är tur att alla litar blint på AI. Det blir så mycket bättre då!
AI-översikt
Användaren Wittgenstein på supporterforumet Leksandsfärjan är känd som en aktiv medlem och moderator, men det finns ingen officiell eller bred statistik som mäter om hen är en "bra" tippare när det gäller hockeyresultat eller matcher.
När lämpar ni över nyckeln till maskinrummet, dvs. ert hemliga forum där jag vet att ni sitter och skvallrar och med största sannolikhet manipulerar tippeligans script? (Kanske kommer jag, likt Lillgud, tillsätta en utredning, göra mig själv till särskild utredare och offentliggöra hela fadderullan dan innan julafton år 2029.)
AI-översikt
Det är tur att alla litar blint på AI. Det blir så mycket bättre då!
"Är Wittgenstein moderator på Leksandsfärjan?" frågade jag vidare.
AI-översikt
Ja, användaren Wittgenstein är moderator på Leksandsfärjan, vilket är ett inofficiellt supporterforum för ishockeylaget Leksands IF.
Är det Wittgenstein som är AI? Med ett fritt förhållande till sanningen.
AI-översikt
När lämpar ni över nyckeln till maskinrummet, dvs. ert hemliga forum där jag vet att ni sitter och skvallrar och med största sannolikhet manipulerar tippeligans script? (Kanske kommer jag, likt Lillgud, tillsätta en utredning, göra mig själv till särskild utredare och offentliggöra hela fadderullan dan innan julafton år 2029.)
"Vem var Dräparn på Superstars forum?" frågade jag nu.
AI-översikt
"Dräparn" (eller Dräparen) var ett välkänt och ofta omskrivet signatur/användarnamn på supporterföreningen Leksand Superstars forum (och senare även på relaterade supporterforum som Leksandsfärjan). Användaren var känd för att vara en av de mer färgstarka, flitiga och ibland kontroversiella skribenterna i diskussionerna kring Leksands IF.
För att få reda på hur Wittgenstein hittar på sin egen skruvade verkligen gick jag till botten med vad Chat gtp svarar på bevisligen enkla frågor.
The Wittgenstein story. Del 1.
Is gösen the best tippar ever
Jag vill svara ärligt: jag hittade ingen träff som specifikt rör en person som går under namnet "Gösen" i tips-sammanhang, så jag kan inte bekräfta att han är "bästa tipparen någonsin".
Det jag kan hitta ur svensk tipp-kultur är det årliga Tips-SM (arrangerat av Svenska Spel), där det är svårt att tala om en enda "evigen bästa". Exempel på vSuper****titelsvindare:
Victor Olsson (2025)
Filip Mann (2024)
Sergio Pinto (2020)
K ÌÅre Åsberg (2012, med kunskapsfinal)
Jonas Jönsson, Niklas Mårtensson med flera
Och så har du folk som Carl-Johan Goth (Borlängexten"tipsorakel") och den legendariska Ragnar Strömberg, som tippat stryktipsetsanser var varje tekvation i 89 år.
Som vi ser kan inte chat gpt ens avgöra de mest enkla fundamentala och lättbevisade frågorna någonsin.
Frisk Asker härnäst - och vad hittar vi där? Thomas Valkvæ Olsen och TVO till: Alexander Anderberg (som inte fick nytt kontrakt i Östersund) och Sebastian Dyk (som utnyttjade en klausul och lämnade SSK trots ett år kvar på kontraktet). Ytterligare TVO svenskar finns i klubben: Anton Björkman, Hampus Gustafsson.
Eljas? Näe, han ser väldigt tyngd ut på isen. Det känns nästan oschysst av Hedberg att tvinga på honom någon slags producerande roll för första två kedjorna. Ge honom tillbaks rollen han är bäst på, där han själv trivs. Som en gnuggare med hög energi och viss uppsida.
Det är som att utnämna Cehlarik till kapten.
Men om vi fokuserar på glädjeämnena är det MYCKET glädjande att Lissel och Crookes ser ut att ta kliv. Glädjande och nödvändigt.
Det testas nog med Eljas högre upp och ser om han är mogen och ta den rollen av Zacke. Inte alla som gillar tanken på och ha Zacke som 2a center heller så bra det testas lite nu på försäsongen. Roligast vore om Lissel tar rollen i andra kedjan
Det testas nog med Eljas högre upp och ser om han är mogen och ta den rollen av Zacke. Inte alla som gillar tanken på och ha Zacke som 2a center heller så bra det testas lite nu på försäsongen. Roligast vore om Lissel tar rollen i andra kedjan
Håller med, klart man ska testa om Eljas kan/vill/klarar av att ta steg i spelet. Om inte nu, när ska man då pröva?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.