Är vi helt säkra på källorna som säger att det gula försvinner?
Det är rätt så mycket gult här:
Matchtröjorna
-
lil'masen
Re: Matchtröjorna
Framåt Masar!
-
Wittgenstein
- Veckans raket
lil'masen skrev: ons 26 aug 2026, 18:24Är vi helt säkra på källorna som säger att det gula försvinner?
Det är rätt så mycket gult här:
Är bilden nytagen? Isf väcker den hopp!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
lil'masen
Wittgenstein skrev: tor 27 aug 2026, 07:58lil'masen skrev: ons 26 aug 2026, 18:24Är vi helt säkra på källorna som säger att det gula försvinner?
Det är rätt så mycket gult här:Är bilden nytagen? Isf väcker den hopp!
Bilden postades igår på Instagram så jag antar det ![]()
Framåt Masar!
-
Sniper
- Intendent
Det här med färgen gul och dess vara eller inte vara är något som "bara pågår och pågår och pågår".
Är det inte dags att komma till avslut?
Turn of events - gult kvar - eller vitt och blått förhoppningsvis snyggt designat.
Det har varit förunderligt lite fokuserat på det senare.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Jag vill påstå att design inte spelar så stor roll om det gula försvinner. Eller spelar roll gör det så klart, men designen på en endast blåvit tröja kan inte bära upp det gulas frånvaro. Det finns riktigt snygga endast blåvita tröjor, men då är det alltid reklamfria tröjor. Så fort reklamen kommer på faller de platt.
Men presentera nu inte en endast blåvit tröja i helgen. Jag har problem med gräsklipparen i sommarstugan igen, så jag har ett litet helsike ändå. Det är ett jävla skämt att detta också bara ska pågå och pågå och pågå. Ett utfasande av det gula mitt i detta elände skulle nästan få mig att bryta ihop.
-
Gösen
Wittgenstein skrev: lör 29 aug 2026, 12:57Jag vill påstå att design inte spelar så stor roll om det gula försvinner. Eller spelar roll gör det så klart, men designen på en endast blåvit tröja kan inte bära upp det gulas frånvaro. Det finns riktigt snygga endast blåvita tröjor, men då är det alltid reklamfria tröjor. Så fort reklamen kommer på faller de platt.
Men presentera nu inte en endast blåvit tröja i helgen. Jag har problem med gräsklipparen i sommarstugan igen, så jag har ett litet helsike ändå. Det är ett jävla skämt att detta också bara ska pågå och pågå och pågå. Ett utfasande av det gula mitt i detta elände skulle nästan få mig att bryta ihop.
Jaha.
Det blev en uppföljare.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Sniper
- Intendent
Tjej utan matchtröja som undrar om du rengjort tändstiftet?

-
Wittgenstein
- Veckans raket
-
fisherman
Eftersom jag är en teknisk analfabet så kan jag inte få till en bild här, men...
Såg på fb att Leksands Supporterklubb hade bidragit med pengar till nya matchtröjor till ungdomslagen och dom hade gult inslag.Vet inte vad det säger om representationslagens tröjor.
-
Wittgenstein
- Veckans raket

Ser ut att vara förra årets design, så jag är rädd att det inte säger så mycket om hur a-lagets tröjor kommer att se ut.