Säg inte det.
Hitachi här Hitachi där.
Träningsmatcher 2026
-
Gösen
Re: Träningsmatcher 2026
I'm the man with a fork in a world of soup
-
VonGustaf
SteelSky skrev: fre 28 aug 2026, 22:34Världens bästa Karlsson. Sicken skyttekung.
Trassligt PP alltså. Passa - skjut. Alternera med Passa - Passa - skjut. Skym och ta retur. Repeat.
Jaja, men Tamm var MVP om jag läste en oneliner rätt.
Skulle ju velat veta mer om Angler och Staios i synnerhet. Resten i allmänhet.
...Men vad är väl en puck i slottet? Den kan vara dötrist, eller alldeles alldeles underbar.
Tyckte mig se Staios skjuta ner en frisk asker spelare. Tog klockrent på sidan av käken. Men det är också ca 1,70 högt och skulle missat målet totalt.
Frisk asker hade dessutom två i ramverket. Angle var lika anonym som andra matcher.
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
harfager
-
Gösen
Inte en aning.
Men det är väl ett år kvar?
-
harfager
Vet inte riktigt. Hittar inget om längden på avtalet. Jag hade fått för mig att det gick ut inför denna säsong men så är ju uppenbarligen inte fallet.
-
SteelSky
Tack Aggeman och vonGustav!
Sorry för sent tack också. Kul att höra att någon såg Angle och att det fanns lite positiva tendenser. Med amerikaner vet man väl aldrig ifall de är otränade eller söndertränade. Eljas hoppas man ju är övertränad nu på försäsongen, som sig bör.
Staios skjutsad alltså. Hohåjaja!
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
-
bender
Aggeman skrev: fre 28 aug 2026, 23:00Det var en trött tillställning. Första riktigt händelsefattig där som det tidigare nämnts blåses sönder av domarna. PP är ingen hit. Vem ska skjuta? Finns ingen målskytt i denna upplaga. Man saknar Östman och till viss del en Karlberg som gärna går på skott.
Andra perren är bättre. Tycker Angle vaknar till och visar att han har både fart och skills. Dock utan att göra något över förväntan med hänsyn till hans roll. Elijas är fortsatt riktigt blek, helt utan offensiv uppsida. Lissel och Stakkestad är stabila i sina insatser och ser bra ut. Även Altörn gör sin bästa insats hittills. Aktiv skridskoåkning stökar till det för baggarna i egen zon. Hela den linan har mer offensiv zontid idag. Tredje perren är lite av en sönderryckt transportsträcka. Tamm står för en del fina ingripanden och räddas av stolparna några gånger.
Tycker dock fortfarande att det saknas skärpa i mycket och det är överlag för bekvämt och trubbigt. De fina anfallen och kombinationerna utförs då och då efter många bleka tanklösa soloförsök. Staios är skottglad och smyger ofta in på sovande sidan. Han sköt ner en bagge med ett slagskott rakt i ansiktet.
På det stora hela ett steg tillbaka från förra veckans insatser. Man får dock ha i åtanke att många spelare vilade.
Tack för rapporten!
På tisdag är jag tillbaks på posten, med möjlighet till rant och spam. ![]()
-
Sniper
- Intendent
Avsnittsbeskrivning
Cirkus Leksand är tillbaka med ett ordinarie avsnitt och det har hänt en hel del sedan sist. Vi snackar bland annat om:
- Varannandagslaget?
- Succédagarna i Strömstad
- Ungdomarna som knackar på
- Stay or go, Stayos?
- Drömmen om Petter
- SVT granskar Leksand – igen
- Kolans specialbeställning
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Och vad hände med den s.k. sommarserien?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Sniper
- Intendent
Håll utkik, var budskapet.
Sen kanske inte allt släpps inom ramen av sommaren utan det blir en sommar- och höstspecial.
Sa Mårthen.
-
Gösen
Det är alltid sommar någonstans i världen.
Precis på samma sätt som att klockan alltid är 17 någonstans i världen. Skål och happy golfsunday!
-
Wiborg
Wittgenstein skrev: fre 28 aug 2026, 20:45Hur gick det? Man kan ju tro att detta är ett SSK-forum, fler rapporter från den matchen. Större sömnpiller än Övrig sport.
En observation till färjan i allmänhet men dig i synnerhet. Jag var på plats och satt väldigt nära isen och kan lägga mer ved på brasan i det gulas försvinnande... De spelare som hade nyast byxor (såg i alla fall lite fräschare ut) så har det gula i randen längst ner försvunnit och är bara en vit rand. Langvardt var den jag såg det på först och funderade på om han bara hade fått fel, men började kolla noggrannare och såg några av nordamerikanerna också sakna det gula i randen.
I övrigt kan jag inte rapportera så mycket då man såg för dåligt från mitt sarghörn för att kunna ge en vettig analys. Kändes dock lite avslaget över lag. Tamm är stor!
-
Ställbergarn
Wiborg skrev: mån 31 aug 2026, 08:42En observation till färjan i allmänhet men dig i synnerhet. Jag var på plats och satt väldigt nära isen och kan lägga mer ved på brasan i det gulas försvinnande... De spelare som hade nyast byxor (såg i alla fall lite fräschare ut) så har det gula i randen längst ner försvunnit och är bara en vit rand. Langvardt var den jag såg det på först och funderade på om han bara hade fått fel, men började kolla noggrannare och såg några av nordamerikanerna också sakna det gula i randen.
Jag vill påstå att det var blandat just på byxornas gula eller vita rand redan i första eller andra träningsmatchen. Nån av de matcherna reflekterade jag över det. Gillade de med gul rand mer, tyckte det var en schysst detalj. Gjorde dock ingen koppling till nåt mönster gällande vem som hade vad.
-
Högfors
Idag är man på plats i Avesta. Äntligen hockey live. ![]()
-
Pastis
- Maskinchef