lil'masen skrev: tis 01 sep 2026, 21:39Wittgenstein skrev: tis 01 sep 2026, 21:28Årets tröja? Inte en gul prick. Den är ju för fan bara helt vit.
Bra kamouflage.
Den där tycker jag ändå är nära på optimal om man nu ska köra utan gult.
lil'masen skrev: tis 01 sep 2026, 21:39Wittgenstein skrev: tis 01 sep 2026, 21:28Årets tröja? Inte en gul prick. Den är ju för fan bara helt vit.
Bra kamouflage.
Den där tycker jag ändå är nära på optimal om man nu ska köra utan gult.
Wiborg skrev: tis 01 sep 2026, 15:14Klistrar in det här från träningsmatchtråden då det hör mer hemma här:
En observation till färjan i allmänhet men Wittgenstein i synnerhet. Jag var på plats i Ludvika och satt väldigt nära isen och kan lägga mer ved på brasan i det gulas försvinnande... De spelare som hade nyast byxor (såg i alla fall lite fräschare ut) så har det gula i randen längst ner försvunnit och är bara en vit rand. Langvardt var den jag såg det på först och funderade på om han bara hade fått fel, men började kolla noggrannare och såg några av nordamerikanerna också sakna det gula i randen.
Då lägger jag till min spaning från de första 2 träningsmatcherna, där jag också noterade att en del hade gult på shortsen, andra inte. Så det har iaf följt med under alla träningsmatcher. Ingen aning vad det betyder, såg då inte heller nån koppling till vem som hade vad.
Håller med om att gult inslag är snyggt och föredras om det finns med, men jag gråter inte blod över om de bara är vita och blå heller. Kanske en tyst snyft.
Wittgenstein skrev: tis 01 sep 2026, 21:28Årets tröja? Inte en gul prick. Den är ju för fan bara helt vit.
Ser ut som en body - för barn.
Lär se ut ungefär som tröjan under året med Frögren:
Ganska trist, om ni frågar mlg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
- Matchtröjan presenteras
https://www.leksandsif.se/article/jyratkm-30ead/view
Bra kamouflage.
Nu är hela inlägget kamouflerat.
Borttaget https://x.com/SmedsPeter
En gul ram runt stjärnorna hade lyft tröjan enormt.
Köp en replika av årets matchtröja redan nu!

Att det gulas sjuåriga sejour tar slut på en färja...
...känns utstuderat grymt med tanke på att dess främsta förespråkare håller till på en annan färja.
Här kommer årets nya!

Helvita med ett litet blåvitt Leksandsband på armen (och en massa reklam).

![]()
Undrar hur de blå ser ut?
Quenneville-säsongen gillade jag dem bättre än de vita.

Tänk bort gult

Tänk bort gult
Ärligt talat blir det inte mycket kvar när man tänkt bort färgen som sätter guldkant.
Ska det vara så vitt så borde de gå all in och köra vita hjälmar också!