Vi har faktiskt inte ens vunnit skotten i någon av matcherna mot Allsvenskt motstånd på försäsongen efter 60mins spel ens. (Och som sagt ingen vinst under ordinarie speltid mot de lagen)
Leksand 15-35 Västerås (Skotten efter 3perioder , ordinarie tid)
Hedberg:
- Matchen idag är jag verkligen inte nöjd med. Vi är klart undermåliga, Västerås är mycket bättre än vi, och det är många som lär visa upp lite bättre sidor nästa vecka.
– De var mycket hetare, etta och tvåa in i duellerna. Vi är omständiga, vi är kladdiga med puck när vi väl fick tag i den. Den andra perioden är kanske den tuffaste vi haft så här långt.
- Det finns en hel del att lära sig av det här. Och den här naiviteten med pucken, att inte gå hundra procent in i situationerna. Gör man inte det blir det tufft. Alla lag kommer att jaga oss, alla kommer att ha sitt bästa lag och vara heta. Vi kommer inte ha någon lätt match, det måste vi förstå.
Mora 30-19 Leksand (Skotten)
Hedberg:
- En bra läropeng för våra killar , det här är ingen lätt liga att spela i.
Det finns absolut inga matcher som du kan ta en kväll ledigt eller ta bort 20% av din insats , för då vinner du inte. Jag tycker Mora var mycket hetare än oss.
Västerås 30-29 Leksand (skotten efter 3perioder , ordinarie tid)
Hedberg:
- Han räddade oss idag (Tamm) , säger Hedberg som hyllade 18åringen efter debuten.
Jag tycker han var jättebra. Även Staios stack ut positivt , trots att det var längesen han spelade en match och hyllades av Hedberg efter matchen
———-
Efter tex matchen mot norska Frisk Asker var det inte så uppåt heller.
60minuter och hela 31räddningar senare kom dock första nollan för Viktor Tamm.
Hedberg imponerades av Tamm.
Hedberg: (Efter 2-0 vinsten , andra målet kom i tom bur)
- Är tydlig med att han vill se mer från sina spelare.
Vi försöker göra för mycket med pucken.
Martin Karlsson:
- Jag tycker vi är långsamma i spelet med puck ,både nerifrån och i anfallszon.
———
Skotten Leksand 16-41 Färjestad
Skotten Frölunda 22-15 Leksand
Skotten Leksand 22-29 Brynäs
———-