Efter två förpackningar Arvid Nordquist Sommar 2026 är limited-kaffet svårt att hitta i butik. Jag funderar nu på Gran Dia - IPA-kaffe med inslag av choklad och apelsin.
AI-översikt
På Flashback Forum beskrivs Arvid Nordquist Gran Dia som ett mycket uppskattat, fylligt och prisvärt vardagskaffe som av många anses vara bland det godaste bryggkaffet i standardhyllan.
Efter två förpackningar Arvid Nordquist Sommar 2026 är limited-kaffet svårt att hitta i butik. Jag funderar nu på Gran Dia - IPA-kaffe med inslag av choklad och apelsin.
AI-översikt
På Flashback Forum beskrivs Arvid Nordquist Gran Dia som ett mycket uppskattat, fylligt och prisvärt vardagskaffe som av många anses vara bland det godaste bryggkaffet i standardhyllan.
Jag är faktiskt inte helt såld på Gran Día! Tycker Svea är avsevärt bättre.
AI-översikt
Jag är faktiskt inte helt såld på Gran Día! Tycker Svea är avsevärt bättre.
"Djup smak med ton av valnöt och eftersmak av blåbär" låter intressant.
AI-översikt
På Flashback Forum hyllas Arvid Nordquist Svea av många användare som ett av de godaste och mest prisvärda standardkaffena.
Vad medlemmarna på Flashback tycker
Kraftig och fyllig smak: Kaffet beskrivs ofta som lite kraftigare rostat än vanligt bryggkaffe, med en fyllighet som fungerar utmärkt till morgonmackan.
Betyg som vinnare: Flera trådar utnämner Svea till en personlig favorit som slår äldre klassiker som Gevalia, Löfbergs och Zoégas.
Delade meningar om tonerna: Medan tillverkaren anger en nötig smak med ton av mörka bär, vittnar en del onlinerecensioner om att det är svårt att faktiskt urskilja bärsmaken i koppen.
"Slår äldre klassiker som Gevalia, Löfbergs". Duh. Gör man inte det kan man lägga ner.
AI-översikt
AI-översikt
Jag har sett att det knorrats i helgens matchtrådar. Om att jag inte gjort mitt jobb (i egenskap av intendent).
Men jag har haft så mycket pappersarbete. Mailskörden har varit enorm - och de flesta vill veta om Gran Dia föll i smaken. Jag har nu brutit förpackningen, och spontant tycker jag att det smakar för mycket kaffe. Sommarkaffet var mindre skarpt.
Men när jag häller på lite mjölk närmar sig de två sorterna varandra. Å andra sidan närmar sig ALLT kaffe varandra när mjölk tillförs.
Dock för tidigt att sätta betyg på Gran Dia. Det sa jag också om sommarkaffet och har sen aldrig återkommit med betyg. Den får 4 1/2 solmogna hallon av 5. Kan jag hitta mer därute? Gärna en hel CASE.
Jag testade Beef Lime & Ginger Wok.
39,95 på Matdax måndag-tisdag (ordinarie pris på Mathem: 86,95).
FRÄSCH OCH SMAKINTENSIV VARDAGSFAVORIT
Det här är en rätt som är frisk, har lite sting och full av smak. Saftig biff wokas och kombineras med krispiga grönsaker och smaker av lime och ingefära, serveras med fluffigt jasminris.