SHL 23/24

Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Hmm Rögles proffsiga organisation som fd lif spelare sa :d
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tis 12 dec 2023, 08:51 Rögle omsatte 190 mkr förra året.
Deras arenakostnad ökade från 9-18 miljoner.
De hade en lönekostnad på 115 miljoner. (61%)

Arenan kostar alltså ca 49 000 kr varje dag och löner 315 000 kr varje dag.

Stor kostym att sy in vid degradering.
Räknar man in lönekostnad i omsättning inom hockeyn?
Nevermind. Nu fattade jag dina rader..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: SHL 23/24

Inlägg av Ludde »

Dryga 2 miljoner minus förra året och dom har handlat på rätt friskt sen dess. Deras egna kapital på 20 miljoner kan minska av fort, se bara på Brynäs.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: SHL 23/24

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Nu ska dom lösa ut 2 poster som var skrivna till 2025
Då har dom inte råd med Lindholm
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: SHL 23/24

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: mån 11 dec 2023, 22:49
Rocket Lang#14 skrev: mån 11 dec 2023, 22:34 Ja dom är tvillingar ;;)
:lol:
CMB: När man skickat inlägg och ingen hunnit posta något efter finns det ett x till höger om pennan. Där kan man radera sin dubbel. Men eftersom det nu postats inlägg efter ditt finns där inget x och Mats_ume måste rensa 8-)
Ha ha, först fattade jag inte tvillingkommentaren men hade ju glömt bort att jag skrev ”dubbel” på ett inlägg som sen hade hunnits raderas när jag läste. Nåväl, tack Sniper för info om att man kan radera inlägg, jag antecknar noggrant! :-B
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Lucka 71 (del 2): Följ HV-supportrarnas reaktioner istället för att följa John

Vi befinner oss i slutet på andra, Oskarshamn leder 1-0 men HV71 ska nu spela 5 mot 3. Den upplyste läsaren vet att HV kommer kvittera 39:49, minst sagt psykologiskt viktigt. Det blir pausvila och det blir nedsläpp, den tredje perioden (för att travestera 1 Moseboken). HV-supportrarna vädrar morgonluft efter kvitteringen. Följ tredje perioden, följ supportrarnas reaktioner https://forum.hv71fans.se/t/omgang-26-i ... 1/6557/263

Det är mörkt nu, vintersolståndet är nära. Men fr.o.m i morgon går vi mot ljusare tider. Gäller det också i Jönköping?
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: SHL 23/24

Inlägg av Fjodor »

Det mest fascinerande med årets säsong är hur LHC kan ligga trea. De har absolut noll eget spel, men får ge dem att de är effektiva och har marginalerna med sig till max. Men inte kan väl detta fortsätta hela säsongen ut????
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Catami skrev följande i lagtråden:
Nu behöver vi bara tio poäng till så är vi säkra på att slippa kvalserien. Det känns skönt
.

Det här inlägget fick mig att fundera på hur vi egentligen ligger till gentemot tidigare säsonger och huruvida serien är jämnare än tidigare, och om 60 poäng verkligen räcker för att undvika kval.

För två säsonger sedan såg tabellen när man sätter visaren på omgång 29 som följer (tabellen haltade en hel del):
Säsong 21-22, omg 29.jpg
Förra säsongen såg läget vid omgång 29 ut som följer:
22-23, omgång 29.jpg
Man kan till att.börja med konstatera att poängskörden i botten i år är väldigt jämförbar med förra säsongen då Malmö och Brynäs slutade på 61 respektive 62 poäng. Det blev dock till slut just Brynäs och inte, som det såg ut i omgång 29, HV 71 som fick kvala. LIF har legat tämligen stabilt tabellmässigt efter omgång 29 båda senaste säsongerna, förhoppningsvis har tabellen satt sig lite även denna säsong, vilket borde borga för en top 6 (även om jag som pessimist ut i fingerspetsarna inte slutar blicka ner mot strecken förrän den risken är fullständigt bortblåst). Både Rögle och Luleå seglade om Skellefteå säsongen 21-22, så givetvis kan den optimistiskt lagde även presentera skäl för att blicka uppåt i tabellen.

Med det sagt; gott nytt år medresenärer. Det finns skäl att tro på en blåvit vår.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Ni har säkert inte missat honom - Oskarshamnssupportern Per Sandberg, oftare inzoomad av tv-kamerorna de senaste 15-20 åren än kanske någon annan på HA:s och SHL:s ståplatsläktare https://www.google.com/search?sca_esv=5 ... =633&dpr=1. Nu senast på annandagen hemma mot Färjestad. Först när Austin Wagner fick matchstraff i slutet på förlängningen efter att ha kört över Färjestads målvakt, sen när Olli Palola avgjorde för hemmalaget under straffläggningen.

Men visste ni att det var Pers bror som blev rånmördad i Oskarshamn häromåret? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smala ... -om-atalet

Det visste inte jag förrän igår.

Är det någon motståndarsupporter som ska tillönskas gott nytt år så är det Per Sandberg https://www.shl.se/article/gn8calbns-40 ... r-sandberg

Hoppas Oskarshamn kvalbesegrar HV, Rögle eller det lag därnere IKO får möta.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 31 dec 2023, 15:29
Hoppas Oskarshamn kvalbesegrar HV, Rögle eller det lag därnere IKO får möta.
Det hoppas jag också. Och detta inte enbart av sympati för Per, utan jag vill gärna ha kvar Oskarshamn som en framtida räddningsplanka. Spara dem i SHL "for a rainy day" som Stig Bergling uttryckte saken.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Malmö: SHL-match Malmö-Skellefteå
Göteborg: Sverige-Schweiz, J-VM
Stockholm: Perfekt landhockeyföre allteftersom småvägarna plogas efter dagens ymniga snöfall
Fredrik Söderström
@HerrSoderstrom
Barnvakt, då inventerade vi klubborna i mitt föräldrahem. Tunt. En plågsam påminnelse om uppväxten. Jag och brorsan hade mer än 200 (!) landhockeyklubbor. Farsan hotade med att slänga allt, om vi inte höll bättre ordning. En dag efter skolan, allt borta. Det. Glömmer. Vi. Aldrig.

Bild
https://twitter.com/HerrSoderstrom/stat ... 4513238195
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-match/
Malmös Thomas Berg Paulsen träffade Jonathan Pudas med axeln i huvudet, utan att pucken befann sig i närheten.

Men efter lång granskning valde domarna att fria situationen helt.

En av huvuddomarna Marcus Linde, ropade i i högtalarsystemet att man inte kunde avgöra om det skett med avsikt.
Sen när har man börjat bedöma huvudtacklingar om det skett med avsikt eller inte? De kunde alltså helt klart avgöra Anton Lindholm tacklade Henrik Björklund i huvudet med avsikt? Eller har de ändrat reglerna under säsongen?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Masjavel_
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 29 sep 2023, 17:18

Re: SHL 23/24

Inlägg av Masjavel_ »

Det bör väl kunna bli nåt nu i efterhand?
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Masjavel_ skrev: ons 03 jan 2024, 08:26 Det bör väl kunna bli nåt nu i efterhand?
Ingen anmälan uppe på SHL.se än så länge i alla fall.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: ons 03 jan 2024, 07:56 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-match/
Malmös Thomas Berg Paulsen träffade Jonathan Pudas med axeln i huvudet, utan att pucken befann sig i närheten.

Men efter lång granskning valde domarna att fria situationen helt.

En av huvuddomarna Marcus Linde, ropade i i högtalarsystemet att man inte kunde avgöra om det skett med avsikt.
Sen när har man börjat bedöma huvudtacklingar om det skett med avsikt eller inte? De kunde alltså helt klart avgöra Anton Lindholm tacklade Henrik Björklund i huvudet med avsikt? Eller har de ändrat reglerna under säsongen?
Pudas är inne på det själv också.
Det blir intressant att få höra Torsten Thorsbrinks analys av det hela, något vi helt säkert kommer få göra (NOT!) och om det mot förmodan sker så kör han väl den vanliga strutsen och viftar bort frågan.
En hoppas ju att sportjournalisterna ställer lite hetare frågor, grillar han lite, om dessa märkliga bedömningar. Men mest av allt i detta ärende önskar jag att han byts ut.

Sen delar jag uppfattningen att han faktiskt försöker aktivt förhindra det. Kanske kunde räckt med 2 minuter. (om det är möjligt i regelboken)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!