Uppgift till alla som bor i Stockholm: kolla i butikernas kaffehyllor och se om det finns Arvid Nordquist Sommarkaffe 2026. Meddela sedan mig. Jag är beredd att åka kommunalt till andra sidan stan.
Mathörnan
-
Gösen
-
Korven
Re: Mathörnan
Håller med. Provade 2,2%-varianten förra året och den var ju helt värdelös. Man hade tillsatt lite vitt vin för att få upp alkoholhalten, och är alltså inte bryggd så från början. Noll kropp och sur bismak. Så blir pass på denna.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Sniper skrev: tis 22 sep 2026, 18:40Uppgift till alla som bor i Stockholm: kolla i butikernas kaffehyllor och se om det finns Arvid Nordquist Sommarkaffe 2026. Meddela sedan mig. Jag är beredd att åka kommunalt till andra sidan stan.
Åk till Jakobsberg, där ligger fabriken.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: ons 23 sep 2026, 19:51Sniper skrev: tis 22 sep 2026, 18:40Uppgift till alla som bor i Stockholm: kolla i butikernas kaffehyllor och se om det finns Arvid Nordquist Sommarkaffe 2026. Meddela sedan mig. Jag är beredd att åka kommunalt till andra sidan stan.
Åk till Jakobsberg, där ligger fabriken.
Men har de butik?
Jag kan ju inte irra in till produktionsutrymmena eller kontoret som nån halvgalen konsument.
-
Sniper
- Intendent
Kollade upp om gamla lokalfavoriten håller stilen - Hammarby Pizzeria, Finn Malmgrens plan 5-7.
Julian Leif Lundgren
för 2 månader sedan
5 stjärnor
En av söderorts bästa pizzerier! Men också herregud vilken personal. Pizzerian är familjeägd och har alltid en sån otroligt trevlig och fin attityd mot en. Fantastiska människor! Alla som tycker nått annat är gnagare! All kärlek till er
-
Sniper
- Intendent
Det finns inga genvägar till det perfekta kaffet, dårå.
Jag tänker varken skicka kaffesump i anonymt brev till Trollhättan eller låta kvinnligt fan sända trosor till chorizomannen. Gran Dia är ett okej kaffe - men sökandet går vidare.
-
Mats_ume
- Kapten
Sniper skrev: sön 27 sep 2026, 11:58Det finns inga genvägar till det perfekta kaffet, dårå.
Jag tänker varken skicka kaffesump i anonymt brev till Trollhättan eller låta kvinnligt fan sända trosor till chorizomannen. Gran Dia är ett okej kaffe - men sökandet går vidare.
Jag har dragit samma slutsats. Du får gärna testa dig igenom Arvid Nordqvists sortiment och dela med dig.
-
Leksing i vargaland
Mats_ume skrev: sön 27 sep 2026, 13:16Sniper skrev: sön 27 sep 2026, 11:58Det finns inga genvägar till det perfekta kaffet, dårå.
Jag har dragit samma slutsats. Du får gärna testa dig igenom Arvid Nordqvists sortiment och dela med dig.
Ni krånglar till det väldigt bara för lite kaffe
Arvid Nordqvist mellanbrygg duger alla dagar i veckan, ska man lyxa till det något så tillsätt Tullamore,rörsocker (mycket bättre än farin) och toppa med lättvispad grädde. Värmer både kropp och själ
-
Sniper
- Intendent
Rekommenderas (passa på när priset är nedsatt i er butik - ordinarie pris är absurt för fyra dubbla bröd). Kan vara det godaste jag ätit i aktuella segmentet.