Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Avsnittsbeskrivning
Sommarspecialen har blivit sensommarspecial, tidig höstspecial och nu ”början av serien”-special. I del fyra fortsätter vi gräva i turerna bakom kulisserna i Leksands IF och hamnar mitt i årsmöten, speglade styrelser och ”två av de sjukaste timmarna i föreningens moderna historia”.
Vi snackar bland annat om:

Speglade styrelser

Stadgar är stadgar

Årsmöteskaos

Två timmars skenförhandling

Däckmärken i gomseglet

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 26 sep 2026, 10:07

Avsnittsbeskrivning
Sommarspecialen har blivit sensommarspecial, tidig höstspecial och nu ”början av serien”-special. I del fyra fortsätter vi gräva i turerna bakom kulisserna i Leksands IF och hamnar mitt i årsmöten, speglade styrelser och ”två av de sjukaste timmarna i föreningens moderna historia”.
Vi snackar bland annat om:

Speglade styrelser

Stadgar är stadgar

Årsmöteskaos

Två timmars skenförhandling

Däckmärken i gomseglet

Jaha, så det blev bara sedvanlig inlaga i egen sak och pajkastning till slut. Samt lite skryt som mest liknar Poseners utsagor om att han (och tydligen Emil) mest ser lagar som rekommendationer.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Dålig tajming (så blir det när man dröjer för länge). Hur många tar del av detta/tar till sig detta när det går bra sportsligt?

deatknut

Inlägg av deatknut »

CMB skrev: lör 19 sep 2026, 17:19
Jjax skrev: lör 19 sep 2026, 16:37

På tv:n nu såg jag Almtunas vinstpott I 50/50 lotteriet var uppe i 5200:- i pausen mellan andra och tredje perioden.
Vår är uppe i 1430 kronor på en match den 22 september.

Tycker det skulle vara superintressant och veta skillnaden på våra Potter sen det blev digitalt. Men vi var väl över 170 000 igår!

Det är väl lite olika klädstil, kanske skiljer lite i längd också..? Men 170 000 vet jag inte...

Bild

innan digitala lotteriet så låg en bra match med fullsat på runt 40-55 tusen som jag kommer ihåg det och och förra året mot hv i februari så lyckades vi få upp potten i nästan 250 tusen på en neda match å då får man ju komma ihåg att 45% av potten går till vinnaren 50% till föreningen och 5% till clubmate så folk skicka ju in över en halv mille i lotter då😅

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Hur mycket kostar Tjomme Leksand?

" ”Tjomme” har ingen brådska att hitta ett nytt jobb (kontraktet med Leksand sträckte sig till till 2028), men erkänner att de tankarna har kommit. Han funderar på att sadla om lite.

– En tränarkarriär kanske man skulle starta på ålderns höst? Det är någonting som jag har funderat på. Jag kanske ska på något sätt flytta ner mig från högre upp i organisationen till lite längre ner. Men vi får se.

Om han hade varit sugen på att kliva på ett nytt jobb direkt hade det funnits möjligheter – det har kommit trevare från främst Sverige men även en del utomlands.

– Ja, så har det varit. Jag har ju fått några erbjudanden. Men det har känts lite som att det har varit för nära inpå. Jag har behövt haft lite tid på mig och landa lite grann. Men ja, tränarsidan är ett spår som jag blivit mer sugen på."

Expressen, Publicerad 6 okt 2026 kl 20.02