Kära medresenärer!
Julen närmar sig, och därmed likaså årets sista vecka. Året då Leksandsfärjan sjösattes och begav sig ut på den färd som jag hoppas kommer vara i många år framöver. Jag tänkte ta tillfället i akt att önska er alla en god jul, ett gott nytt år samt be er delge oss er LIF-relaterade önskelista. Låt mig börja:
Till en början önskar jag mig en hård klapp i form av ett förlängt avtal med Caito. Det skulle svida oerhört att se honom i annan dress till hösten. Namnet Caito på ryggen av en grön/lila (eller vad de nu spelar i nuförtiden) tröja ger mig rysningar av obehag.
Jag önskar mig också en vår utan djupa svackor och att vi, med bred marginal till det nedre strecket, landar på en topp 6. Kan tomten uppfylla denna önskan tror jag att vi når semifinal av helt egen maskin.
Jag vill inte bli girig och önskar mig utöver dessa, lite hårdare paket, endast ett sista mjukt paket: att Lillgud hinner avsluta sin utredning i god tid innan uppesittarkvällen, så att han och hans medkonspiratörer i Superstars forum-tråden får lite julefrid.
God jul på er! Och fyll på med era önskningar! (Jag sätter gränsen vid max tre per skribent).