Hockeyallsvenskan 2023/24

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: mån 20 nov 2023, 22:39 Casper Gillberg gillar inte domare?
Hur länge blir man avstängd om man tacklar en domare så han bryter armen?

Det var tydligen inte meningen. Eller?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -angerfull
Kan nog räkna med att det inte blir så många fler matcher den här säsongen. Jämför med Quennevilles "attack" på domaren förra säsongen. Oavsiktligt eller inte, det blir en lång avstängning. Spel före jul och jag blir chockad.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Sexpoängsmatch på Hovet ikväll: 🐵-🐷
Djurgården har fyra poäng upp till sista play in-platsen som innehas av Karlskoga.
Men vid förlust behöver inte Djurgården vinka åttondel adjö då tabellen är svårt haltande.

Bild
Tabellen

Annars är det ju så att en hel del DIF-supportrar - trots en haltande tabell där Djurgården spelat färre matcher än de flesta - fruktar att laget kan åka ur. Det tror ju inte jag att de behöver. Liksom jag inte fruktade att Leksand skulle åka ur när de låg i botten av HA.

Oro över ekonomin var en annan sak: fruktan för att trilla ner inte bara en division utan flera trots lagets inneboende slagkraft.

Djurgårdens ekonomi verkar också ansträngd. Inte så att de behöver frukta konkurs, men köpfesten är över och tyngre nyförvärv inte aktuella.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

På bortaplan går Brynäs bra - med undantag för tennissiffrorna i Mora - men hemma...Tre senaste:

Brynäs-Björklöven 0-2
Brynäs-Tingsryd 0-2
Brynäs-Södertälje 0-2

Grus i maskineriet: Stenmjöl 0-2 https://nyoslbc.se/produkt/stenmjol-0-2/
Stenmjöl är de finaste fraktionerna som bildas, alltså den minsta storleken av grus.
- snabbgrus.se -
Sandlådesand 0-2 https://stenbolaget.se/blogs/produktspe ... desand-0-2
när i helvete ska spelarna ta sitt ansvar,överbetalda jävla clowner. Detta är fan inte ok nånstans,man sitter match efter match och hoppas på något trendbrott,men det finns inte. Ingen glöd ingen vilja och de flesta verkar så jävla ointresserade av att spela överhuvudtaget. 3 raka nollor på hemmaplan är så jävla pinsamt,vi kommer aldrig gå upp i shl med detta värdelösa spel. https://www.hockeysnack.com/brynas-if/
Jag vet inte ens om jag vill tillbaka till SHL och bli slagpåse igen. Denna förening är trasig i grunden och kommer alltid vara. Brynäs har på egen hand fått mig att ledsna på hockey.
Vore jag stormrik skulle jag köpt alla biljetter till nästa hemmamatch. Å låtit hela jävla arenan stå tom
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: ons 22 nov 2023, 21:49 På bortaplan går Brynäs bra - med undantag för tennissiffrorna i Mora - men hemma...Tre senaste:

Brynäs-Björklöven 0-2
Brynäs-Tingsryd 0-2
Brynäs-Södertälje 0-2

Grus i maskineriet: Stenmjöl 0-2 https://nyoslbc.se/produkt/stenmjol-0-2/
Stenmjöl är de finaste fraktionerna som bildas, alltså den minsta storleken av grus.
- snabbgrus.se -
Sandlådesand 0-2 https://stenbolaget.se/blogs/produktspe ... desand-0-2
när i helvete ska spelarna ta sitt ansvar,överbetalda jävla clowner. Detta är fan inte ok nånstans,man sitter match efter match och hoppas på något trendbrott,men det finns inte. Ingen glöd ingen vilja och de flesta verkar så jävla ointresserade av att spela överhuvudtaget. 3 raka nollor på hemmaplan är så jävla pinsamt,vi kommer aldrig gå upp i shl med detta värdelösa spel. https://www.hockeysnack.com/brynas-if/
Jag vet inte ens om jag vill tillbaka till SHL och bli slagpåse igen. Denna förening är trasig i grunden och kommer alltid vara. Brynäs har på egen hand fått mig att ledsna på hockey.
Vore jag stormrik skulle jag köpt alla biljetter till nästa hemmamatch. Å låtit hela jävla arenan stå tom
Det är något speciellt att kika in på andra lags forum vid jobbiga nederlag. Man är skadeglad men snabbt känner man med dem och vet exakt hur jävligt det kan kännas. Sen finns det ju givetvis undantag.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 23 nov 2023, 00:14 Det är något speciellt att kika in på andra lags forum vid jobbiga nederlag. Man är skadeglad men snabbt känner man med dem och vet exakt hur jävligt det kan kännas. Sen finns det ju givetvis undantag.
Fast Brynäs är ju ett lag som ligger i absoluta toppen med tre matcher färre spelade än ledaren. Det är ju en total brist på ödmjukhet i det här fallet och man trodde att man skulle gå rent i serien känns det som. Jag trodde det skulle räcka med en säsong i HA för att Brynäs-supportrar skulle lära sig lite ödmjukhet, men de behöver nog hålla till där ett par år till. Upp med Björklöven istället...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 23 nov 2023, 06:46
Aggeman skrev: tor 23 nov 2023, 00:14 Det är något speciellt att kika in på andra lags forum vid jobbiga nederlag. Man är skadeglad men snabbt känner man med dem och vet exakt hur jävligt det kan kännas. Sen finns det ju givetvis undantag.
Fast Brynäs är ju ett lag som ligger i absoluta toppen med tre matcher färre spelade än ledaren. Det är ju en total brist på ödmjukhet i det här fallet och man trodde att man skulle gå rent i serien känns det som. Jag trodde det skulle räcka med en säsong i HA för att Brynäs-supportrar skulle lära sig lite ödmjukhet, men de behöver nog hålla till där ett par år till. Upp med Björklöven istället...
Mm, den oundvikliga lilla svackan bara.
Överdrifternas konung redan efter ANDRA nolltvåan:
WENNERHOLM: Det är skämskuddeklass, Brynäs
Hur bra är Brynäs egentligen?
Eller kanske rättare sagt:
Hur dåliga?
Inte ett mål på två raka hemmamatcher efter 0-2 hemma mot Tingsryd.
Det är skämskuddeklass.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... wennerholm
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Fjodor »

Såg sista perioden igår mellan Brynäs och SSK. Brynäs var verkligen inte bra, inte ens Rödin åkte och filmade för att försöka ge fördelar till sitt lag. Enligt kommentatorerna spelade Brynäs bättre i tredje och då undrar jag hur det såg ut i de två första?

Tror dock det kan vara bra för Brynäs att de går på lite smällar. HA är inte så lätt att hantera som många ”storklubbar” får märka. Sedan är det ju långt ifrån någon kris om man ser till tabelläget, så lite lugn och besinning från supporterleden skulle nog vara bra. Vis av erfarenhet hur det är i våra egna led, vet jag dock hur det brukar vara med den saken ;)

En förlust och det börjar klagas, två och det börjar mullra rejält, tre och alla ska sparkas och nya spelare ska köpes efter statistik på eliteprospects.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av SteveY »

Ladda upp för en helkväll i HA!

18.00 Söderort vs Innerstan SSK-DIF
19.00 Dubbla småländska derbyn! Nybro-Vvik & Kalmar-Tingryd
20.30 Solna-Gävle


.. om ni inte har tvättstugan förstås.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: fre 24 nov 2023, 14:54 Ladda upp för en helkväll i HA!

18.00 Söderort vs Innerstan SSK-DIF
19.00 Dubbla småländska derbyn! Nybro-Vvik & Kalmar-Tingryd
20.30 Solna-Gävle


.. om ni inte har tvättstugan förstås.
Hallå!!! Fredag idag!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: fre 24 nov 2023, 14:54 Ladda upp för en helkväll i HA!

18.00 Söderort vs Innerstan SSK-DIF
Expressen

Matchen mellan Södertälje och Djurgården bröts i början av den andra perioden efter att supportrar tänt en av flera pyrotekniska pjäser.

Drygt tio minuter senare meddelade polisen att alla åskådare skulle utrymma arenan – och att matchen skulle spelas klart inför tomma läktare.

Men även utrymningen blev bråkig.

Flera anmälningar
Flera supportrar hamnade i bråk med varandra och polisen vilket renderat i polisanmälningar om misshandel, våldsamt upplopp och hot mot tjänsteman.

– I samband med tömningen blev det stök både innanför och utanför arenan. Det har bland annat kommit in en anmälan om misshandel, en polis fick en flaska kastad mot sig som renderade i en anmälan om våld mot tjänsteman och även flera anmälningar om våldsamt upplopp, säger Fredrik Svedmyr.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Perspektiv.

Det finns krav i alla hockeyklubbar – och så finns det hockeyklubbar där kraven styr.

Förre Falutränaren Viktor Stråhle har blivit varse om det, då Björklövenfansen kräver hans avgång – trots att bara Brynäs är före i tabellen.

– Det hade kanske varit mer befogat om vi legat tolva i tabellen i stället för tvåa, säger han till Hockeynews.


Orsak? Björklöven har förlorat tre matcher i rad och endast tagit 4 poäng senaste fem.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 10:07 Perspektiv.

Det finns krav i alla hockeyklubbar – och så finns det hockeyklubbar där kraven styr.

Förre Falutränaren Viktor Stråhle har blivit varse om det, då Björklövenfansen kräver hans avgång – trots att bara Brynäs är före i tabellen.

– Det hade kanske varit mer befogat om vi legat tolva i tabellen i stället för tvåa, säger han till Hockeynews.


Orsak? Björklöven har förlorat tre matcher i rad och endast tagit 4 poäng senaste fem.
Helt galet, obefogat storhetsvansinne?

Om man kräver någons avgång bör man ha förslag på en lämplig ersättare, annars leder det ingen vart och situationen blir stökig.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Lucka 22:

För 22 år sedan, veckan före jul, satt jag i en lånad lägenhet på Garvaregatan i centrala Falun och hörde tidigare tennisspelaren Janne Gunnarsson kommentera Tingsryd-Leksand. Precis utanför fönstret flöt änder förbi i den smala ränna som återstod i Faluåns is. De flöt så långt de kunde komma i ena riktningen - för att sedan vända när de nådde en ände av något slag. Till sin ände kom också Leksands långa segersvit den här kvällen.
Leksands första förlust

(...)

Nästan 4 000 på läktaren gav förstås kampen en festlig inramning och det var den enda detaljen som gladde Leksands tränare.

- Det är nästan som en hemmamatch även när vi inte spelar i Leksands ishall. Vi ska tacka publiken runt om i landet för att vi inte gått på fler smällar än den här i serien, säger Peter Ekroth som inte var nöjd med det som hans lag utträttat mot Tingsryd.

- Motvation slår alltid klass, det tycker jag att vi såg ett tydligt bevis på i den här matchen.

Förutom en massa sumpade målchanser så missade också Daniel Jardemyr en straff i slutakten.

- Den borde gått om. Tingsryd målvakt lämnade sitt målområde långt innan Daniel Jardemyr passerat blålinjen med pucken. Det är inte tillåtet och följaktligen skulle vi fått en ny chans. Fast å andra sidan: En domare gör ju aldrig fel, säger Ekroth sarkastiskt.

(...)
https://www.falukuriren.se/2001-12-17/l ... rlustTHxsk
Det blev ett fasligt liv på Brynäs supportrar när laget började förlora matcher i hockeyallsvenskan. Men de jämför sig väl med degraderade föregångare som gått som tåget på sin väg åter till högsta serien.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

* Kan disharmonin hänföras till en person/falang?
https://www.moratidning.se/2024-01-09/f ... -i-mora-ik
(...) allt tätare fylkar sig stämmornas falang (...)
https://runeberg.org/siljnord/0190.html

Bild
Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 12:42 Kan disharmonin hänföras till en person/falang?
https://www.moratidning.se/2024-01-09/f ... -i-mora-ik



Lillebror vill alltid apa efter oss.
Tom en egen falang bland supportrarna som har en egen styrelse som förslag att klubba igenom på stämman. Om de går hela vägen och har en före detta klackledares psykolog som ett av förslagen framgår dock inte.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.