Exleksingar

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Sedan förra säsongens slut, då han hamnade vid sidan av en storspelande Mantas Armalis i Leksand, har Kasimir Kaskisuo stått utan kontrakt. Rykten har florerat, men inget har varit klart.

Nu meddelar Montreal Canadiens AHL-lag, Laval Rocket att de har plockat in den tidigare SHL-målvakten. Kontraktet är ett provspel och ger den nu 30-årige Kaskisuo chansen att slå sig in i på den Nordamerikanska scenen igen https://hockeysverige.se/2023/12/18/lav ... a-provspel
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Lucka 71:

BildBild
Hockey Club Lugano @OfficialHCL · 18h
VITTORIA! 🔥
🏒 00:13 - Joly (LaLeggia, Thürkauf)
🏒 15:59 - Fazzini (Alatalo, Joly)
🏒 17:54 - Thürkauf (Joly)
🏒 20:56 - Fazzini (Thürkauf, LaLeggia)
🏒 48:59 - Fazzini (Verboon, Alatalo)
🏒 58:23 - Verboon (Arcobello, Andersson)
https://twitter.com/OfficialHCL/status/ ... 7758616730
71? Ja, det är hans nummer nu.
Prestation? Ingen aning - gårdagens LIF-match fick mig att glömma allt annat långt efter slutsignal.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Exleksingar

Inlägg av Wittgenstein »

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Lucka 71 (del 3):

Lugano möter i kväll Fribourg, och Quenneville har flyttats upp i förstafemman där han bildar kedja med bland annat förre HV-backen Laleggia, som spelar forward i Lugano. De skickades in för pp nyss och JQ matades med puckar i sin vanliga tekningscirkel. Tre direktskott som inte resulterade. Hade kanske varit bättre att ha Laleggia i backposition och låta honom ta några av avsluten?

Ställningen fortfarande 0-0 drygt halvvägs in i matchen.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Exleksingar

Inlägg av Leksing i vargaland »

Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Exleksingar

Inlägg av harfager »

Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
Förmodar att du missade x:et eller menar du en av våra gamla kaptener? För övrigt så var det otroligt kryptiskt. Comeback hos oss eller comeback som i någon som slutat och ska börja spela någonannanstans?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Exleksingar

Inlägg av Gösen »

Saker av betydelse som hänt just 9e januari sedan vi tog ett SM-guld senast. Själv gissar jag att det har med Lars Ohly att göra.


1983 – De skånska lokaltågen Pågatågen införs.
1990 – Rymdfärjan Columbia skjuts upp på uppdrag STS-32[4]
1992 – Serbiska republiken - Republiken för serbiska folket i Bosnien och Hercegovina utropas.
1998 – Socialdemokraterna och de borgerliga når efter fyra år enighet i den svenska riksdagen om ett nytt pensionssystem där pensionstagarna själva får placera 2,5 procent av pensionspengarna i valfria fonder. För människor födda 1938 och senare ska ålderspensionen beräknas på grundval av hela livsinkomsten, men det ska finnas en garantipension för dem som har det sämst ställt.
2007 – Fotbollsarenan Gamla Ullevi i Göteborg börjar rivas, för att ge plats åt en ny arena, som får samma namn, för att fortsatt särskilja den från arenan Nya Ullevi från 1958. Den nya arenan invigs 2009.
2018
USA:s president Donald Trump signerar en lag som ger National Historical Park-status till Martin Luther Kings födelseplats i Atlanta i Georgia.[5]
Förre partiledaren Lars Ohly lämnar Vänsterpartiet sedan han portats från partiets arrangemang efter att ha anklagats för sexuella trakasserier.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Exleksingar

Inlägg av Leksing i vargaland »

harfager skrev: lör 23 dec 2023, 09:53
Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
Förmodar att du missade x:et eller menar du en av våra gamla kaptener? För övrigt så var det otroligt kryptiskt. Comeback hos oss eller comeback som i någon som slutat och ska börja spela någonannanstans?
Det har du så rätt i att ett X saknas. En av våra gamla hjältar lär vara föremål för övertalan till comeback.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Exleksingar

Inlägg av harfager »

Leksing i vargaland skrev: mån 25 dec 2023, 09:08
harfager skrev: lör 23 dec 2023, 09:53
Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
Förmodar att du missade x:et eller menar du en av våra gamla kaptener? För övrigt så var det otroligt kryptiskt. Comeback hos oss eller comeback som i någon som slutat och ska börja spela någonannanstans?
Det har du så rätt i att ett X saknas. En av våra gamla hjältar lär vara föremål för övertalan till comeback.
Till Leksand eller annan klubb?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Bild
Inte "joke" men rebusen ovan

https://youtu.be/DbzPL0sHXic?t=57
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Exleksingar

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: mån 25 dec 2023, 12:22 Bild
Inte "joke" men rebusen ovan

https://youtu.be/DbzPL0sHXic?t=57
Syftar du på mig som inte förstår Vargen så kan man sätta joke eller rebus i versaler för jag hänger då inte med för fem öre.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Exleksingar

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: mån 25 dec 2023, 09:08
harfager skrev: lör 23 dec 2023, 09:53
Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
Förmodar att du missade x:et eller menar du en av våra gamla kaptener? För övrigt så var det otroligt kryptiskt. Comeback hos oss eller comeback som i någon som slutat och ska börja spela någonannanstans?
Det har du så rätt i att ett X saknas. En av våra gamla hjältar lär vara föremål för övertalan till comeback.
Vad vill du åstadkomma med dessa inlägg?
Ska vi gissa på något?
Isåfall behövs nog lite mer kontext än att bara skriva filmjölk och inget mer?
Vill du berätta något så gör gärna det då.
Eller så kanske du bara vill göra dig omtyckt 🖕😘
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

harfager skrev: mån 25 dec 2023, 13:29
Sniper skrev: mån 25 dec 2023, 12:22 Bild
Inte "joke" men rebusen ovan

https://youtu.be/DbzPL0sHXic?t=57
Syftar du på mig som inte förstår Vargen så kan man sätta joke eller rebus i versaler för jag hänger då inte med för fem öre.
Vargaland. X gjorde inte saker klarare för mig. Och vadå "9de januari"?
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Exleksingar

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: mån 25 dec 2023, 15:07
harfager skrev: mån 25 dec 2023, 13:29
Sniper skrev: mån 25 dec 2023, 12:22 Bild
Inte "joke" men rebusen ovan

https://youtu.be/DbzPL0sHXic?t=57
Syftar du på mig som inte förstår Vargen så kan man sätta joke eller rebus i versaler för jag hänger då inte med för fem öre.
Vargaland. X gjorde inte saker klarare för mig. Och vadå "9de januari"?
Som i ”ett av våra x”. Hen skrev c men det var ett feltryck förmodar jag då x och c ligger bredvid varandra på tangentbordet.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Då gissar jag på JDLR (eftersom det är Vargaland). Är "9de januari" också feltryck? Skulle det egentligen stå "måtte det inte vara desinformation" :?: