Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Matchtrådar för alla matcher.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Fjodor »

Klas skrev: tis 26 dec 2023, 21:22
Ullvi, typ skrev: tis 26 dec 2023, 20:57 Efter ett fullständigt parodiskt förband med bomber och epatraktorbrallor var ju matchen minst sagt inte i närheten lika pinsam.
8-)
Kan inte annat än applådera din analys! Sabaton är en pekoral, inget annat. Förvisso en framgångsrik sådan, pöbeln verkar uppenbart gilla töntiga epatraktorbrallor, förutsägbara ackordföljder och texter på kvarsittnings-nivå.
Nu var jag inte på plats och kan alltså inte uttala mig om Sabaton gjorde att det blev drag i arenan. Blev det drag var det lyckat oberoende av vad man tycker om musiken och texter. Resulterade det i förfäran bland en 1000-talig kulturelitistisk publik så var det inte lyckat. Genom TVn var det iallafall bra mycket bättre och annorlunda än någon hymn a la Rögle, FBK eller Bröder. Sedan är jag själv ingen fan av Sabaton, men det var iallafall annorlunda vilket var uppfriskande.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av bjernagris »

Tydligt att Sabaton är en vattendelare här inne. I arenan funkade det absolut trots att ljudet var sådär.

Syftet med ett intro är väl att elda igång publiken och det fixade Sabaton fint med sin kalsongmetal, det är såklart inget för de finare salongerna men jag tar hellre dem än Christian Kjellvander till ett hockeyintro även om den musikaliska verkshöjden hos den senare såklart är lika överlägsen som Leksand var idag.

För övrigt var Modo riktigt bleka idag. Vann de en närkamp på hela matchen?
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Ullvi, typ »

bokmal skrev: tis 26 dec 2023, 22:40
Ullvi, typ skrev: tis 26 dec 2023, 20:57 Efter ett fullständigt parodiskt förband med bomber och epatraktorbrallor …
Vad pratar du om, det var ju Sabaton. Gudars vilken kulturskymning i kommentarsfältet. Gå hem och sätt på Dire Straits vetja.
Hatar Dire Straits. Men de har inte epatraktorbrallor. Det får du ge dom!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo

Inlägg av Stjärnan »

Stjärnan skrev: tis 26 dec 2023, 20:04 Trots 7 min kvar är det redan skrivet i stjärnorna. 4-0.
Traditionens kraft är stor i hockey.

Edit… hmmmm
Fast varför edit? Jag insåg nyss att det var tredje matchen i rad vi gjorde 5 mål. Klart sånt går före i hierarkin.. 8-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Klas »

Fjodor skrev: tis 26 dec 2023, 23:30
Klas skrev: tis 26 dec 2023, 21:22
Ullvi, typ skrev: tis 26 dec 2023, 20:57 Efter ett fullständigt parodiskt förband med bomber och epatraktorbrallor var ju matchen minst sagt inte i närheten lika pinsam.
8-)
Kan inte annat än applådera din analys! Sabaton är en pekoral, inget annat. Förvisso en framgångsrik sådan, pöbeln verkar uppenbart gilla töntiga epatraktorbrallor, förutsägbara ackordföljder och texter på kvarsittnings-nivå.
Nu var jag inte på plats och kan alltså inte uttala mig om Sabaton gjorde att det blev drag i arenan. Blev det drag var det lyckat oberoende av vad man tycker om musiken och texter. Resulterade det i förfäran bland en 1000-talig kulturelitistisk publik så var det inte lyckat. Genom TVn var det iallafall bra mycket bättre och annorlunda än någon hymn a la Rögle, FBK eller Bröder. Sedan är jag själv ingen fan av Sabaton, men det var iallafall annorlunda vilket var uppfriskande.
Jo men jag håller med! Klart det funkar som Intro, även om det kanske skulle kortats ner en smula. Bomber granater och distade kvintackord, går hem på alla ståplatser i universum.
Sen tycker jag fortfarande att det är ett uselt band, men det kan vi nog alla leva med 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: ons 27 dec 2023, 09:43 Sen tycker jag fortfarande att det är ett uselt band, men det kan vi nog alla leva med 8-)
Säg inte det ;) Musik tenderar att vara en förlängning av en själv. En öm tå. "Nått fel i dojan", som PZ (eller var det Challe B?) skulle ha sagt.

Därför är det skönt att inte längre identifiera mig med en enda av de artister som länkats i spellistetråden. Det är preferenser från förr. Men det har varit roligt att få en anledning att gå tillbaka och nyupptäcka gamla favoriter.

När det gäller Sabaton så kastade Mårthen igår ytterligare bensin på elden:
SÄMST
Rysslands-vurmarna Sabaton fick damma av krigsrock i ett skämskudde-långt intro. Inte Vegas Golden Knights-klass direkt om det nu är jippo-stämning man vill åt. Själv föredrar jag hockey.
https://www.siljannews.se/leksands-if/e ... -3-matcher
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo

Inlägg av Gösen »

Gösen skrev: tis 26 dec 2023, 11:55
Sniper skrev: tis 26 dec 2023, 11:14 .

Vad har han gjort med foten - freakincident på fritiden?
Enligt C1 fick han "nått fel i dojan" på träningen igår och klev av.
Jag opererar mest inne i min egen hjärna och tror därmed att alla förstår vad jag tänker lika bra som jag själv.

Just det där C:et har de senaste dagarna varit förbryllande iom Leksingen som ropade på vargen. I detta fall är det varken center eller lagkapten som åberopas utan helt enkelt en referens till barnprogrammet Bananer i pyjamas där bananerna hette B1 och B2. I detta fall står C för Challe.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Ullvi, typ »

Klas skrev: tis 26 dec 2023, 21:22
Ullvi, typ skrev: tis 26 dec 2023, 20:57 Efter ett fullständigt parodiskt förband med bomber och epatraktorbrallor var ju matchen minst sagt inte i närheten lika pinsam.
8-)
Kan inte annat än applådera din analys! Sabaton är en pekoral, inget annat. Förvisso en framgångsrik sådan, pöbeln verkar uppenbart gilla töntiga epatraktorbrallor, förutsägbara ackordföljder och texter på kvarsittnings-nivå.
Tyvärr är ju jag lika aningslös och dåligt påläst som alla andra leksingar.
Att de är ett kasst, parodiskt band i fula kläder är en sak.
Men de kör alltså med rysslandsflagga på sin merch (?) både efter Kriminvasionen men även EFTER invasionen av Ukrainas fastland? När det är så jävla illa och vår klubb har så jävla dåligt omdöme att ändå boka dem så skäms man ju livet ur sig. Man vill ju inte att sådant ska förknippas med vår klubb. Att de tidigare poserade på israeliska tanks kände jag ju till. Men Ryssland? Putin?
Det är ju frapperande att ingen reagerar eller har koll. Eller ens bryr sig.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Sniper »

Modo är defensivt det mest ihåliga lag jag sett den här säsongen. T.o.m leksingar som annars haft svårt att komma någonstans - PZ, Mackan, Eljas - seglade fram genom mittzon/snurrade i anfallszon. Också Max hade mer speed än tidigare. Modo-effekt (för att han tilläts få upp farten i mittzonens öppna landskap) eller kommer det mera?

Om Modo inte täpper till i defensiven kommer de få kvala. Sexpoängs- och ångestmatch hemma mot HV i morgon.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av bjernagris »

Det där med israeliska stridsvagnar fick de ju en del skit för, konstigt att de inte lärde sig. Rysslandsflörten kände jag inte till men såklart riktigt uselt i så fall. De kunde ju haft en ukrainsk flagga men jag antar att de har många fans i Ryssland.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av bjernagris »

https://www.hockeynews.se/articles/32017/

Magsjuka spökade tydligen i Modo under gårdagen. Det skulle kunna förklara deras kraftlösa spel.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: ons 27 dec 2023, 11:33 Det där med israeliska stridsvagnar fick de ju en del skit för, konstigt att de inte lärde sig. Rysslandsflörten kände jag inte till men såklart riktigt uselt i så fall. De kunde ju haft en ukrainsk flagga men jag antar att de har många fans i Ryssland.
Tror mer det handlar om vad de sjunger om.

Jag lyssnar inte på Sabaton så all min kunskap om dem kommer från SVT dokumentärserie om svensk hårdrock där de säger att deras texter precis som Iron Maidens handlar om historiska händelser. Själv säger de att det inte finns något politiskt ställningstagande bakom utan krigshistoria är bara ett stort intresse. Att folk inte kunde skilja på deras texter och person och kallade dem för rasister tyckte sångaren var djupt beklagligt.

Fick lov att kolla deras merch som säljs på deras egen plattform och hittar inget med rysslandsflagga. Däremot skeppet Bismarck, slaget vid sparta och diverse döskallar.

Edit: tröjor med 588e bombbrigaden (night witches) finns vilket var en sovjetisk brigad med enbart kvinnor som kämpade mot Nazisterna 1941. Det mesta verkar kretsa kring andra världskriget.

Det är inte lätt att få sticka ut i dagens samhälle.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Ludde »

Sniper skrev: ons 27 dec 2023, 10:12
Klas skrev: ons 27 dec 2023, 09:43 Sen tycker jag fortfarande att det är ett uselt band, men det kan vi nog alla leva med 8-)
Säg inte det ;) Musik tenderar att vara en förlängning av en själv. En öm tå. "Nått fel i dojan", som PZ (eller var det Challe B?) skulle ha sagt.

Därför är det skönt att inte längre identifiera mig med en enda av de artister som länkats i spellistetråden. Det är preferenser från förr. Men det har varit roligt att få en anledning att gå tillbaka och nyupptäcka gamla favoriter.

När det gäller Sabaton så kastade Mårthen igår ytterligare bensin på elden:
SÄMST
Rysslands-vurmarna Sabaton fick damma av krigsrock i ett skämskudde-långt intro. Inte Vegas Golden Knights-klass direkt om det nu är jippo-stämning man vill åt. Själv föredrar jag hockey.
https://www.siljannews.se/leksands-if/e ... -3-matcher
Sabaton har blivit påklistrade alla möjliga epitet och var värsta rasisterna för att dom sjöng nationalsången på Sweden Rock. Dom sjunger om diverse historiska händelser och har vad jag vet aldrig tagit parti för någon sida i sina texter.

Mårthen Bergman är dock en sådan som står allra högst upp på PK murarna och om hans falang får bestämma och diktera hockeyn i Leksand samt dess arrangemang så kommer vi snart kunna spela fina derbyn mot Borlänge och kanske till och med Häradsbygden på sikt. Han har jag ingen som helst tillit till.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: ons 27 dec 2023, 11:56
bjernagris skrev: ons 27 dec 2023, 11:33 Det där med israeliska stridsvagnar fick de ju en del skit för, konstigt att de inte lärde sig. Rysslandsflörten kände jag inte till men såklart riktigt uselt i så fall. De kunde ju haft en ukrainsk flagga men jag antar att de har många fans i Ryssland.
Tror mer det handlar om vad de sjunger om.

Jag lyssnar inte på Sabaton så all min kunskap om dem kommer från SVT dokumentärserie om svensk hårdrock där de säger att deras texter precis som Iron Maidens handlar om historiska händelser. Själv säger de att det inte finns något politiskt ställningstagande bakom utan krigshistoria är bara ett stort intresse. Att folk inte kunde skilja på deras texter och person och kallade dem för rasister tyckte sångaren var djupt beklagligt.

Fick lov att kolla deras merch som säljs på deras egen plattform och hittar inget med rysslandsflagga. Däremot skeppet Bismarck, slaget vid sparta och diverse döskallar.

Edit: tröjor med 588e bombbrigaden (night witches) finns vilket var en sovjetisk brigad med enbart kvinnor som kämpade mot Nazisterna 1941. Det mesta verkar kretsa kring andra världskriget.

Det är inte lätt att få sticka ut i dagens samhälle.
https://www.etc.se/inrikes/efter-kritik ... ka-flaggor

Även om det handlar om en specifik historisk händelse/företeelse, eller en hyllning till en liten del av Ryssland, kan vi väl enas om att det inte ser bra ut att sälja ”Russia Sabaton Logo Flag” nästan ett helt år efter att invasionen inleddes.

Sen får man väl anta att det inte är bandmedlemmarna själva som är ansvariga för att ta fram merch eller uppdatera webbshoppen.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: ons 27 dec 2023, 13:35 .

Sen får man väl anta att det inte är bandmedlemmarna själva som är ansvariga för att ta fram merch eller uppdatera webbshoppen.
Nej. Men ändå i slutändan ansvariga för sitt varumärke. Till slut tvingades de väl ta ett politiskt ställningstagande vare sig de ville eller inte och ta bort den produkten från försäljningen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.