Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Matchtrådar för alla matcher.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Sundsvalll »

Fan vad än elvenes ätit så dela ut det till resten av laget. Han känns som Asterix efter han druckit trolldryck😉
När tillochmed Karlberg nätar då funderar man över motståndet 😉 Nä kul för han.
Men tror vi släppte rouhoma i tid.
Grymt av Sabaton till dom som inte gillar dom, dom är från Dalarna och här är vi patriotiska så vill Sabaton Astral doors eller svenne Rubins uppträda så är det okej. Dom när en hel buss med folk som inte visste vad trav var mer än att ego boy kom från hemma och då hejar man. klacken lät bättre!
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Ullvi, typ »

Alltså, laget rullar så jävla hårt nu att jag kommer på mig själv att engagera mig hårdare i våra målvakters räddningsprocent än tom. resultatet i matchen… Kanske håller på att jobba in en färsk autism till nyår?
Filip har nu 92.71 och är fortfarande etta och Mantas har 88,78.
Viktig nolla från MA igår! Jobba!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: ons 27 dec 2023, 10:12
Klas skrev: ons 27 dec 2023, 09:43 Sen tycker jag fortfarande att det är ett uselt band, men det kan vi nog alla leva med 8-)
Säg inte det ;) Musik tenderar att vara en förlängning av en själv. En öm tå. "Nått fel i dojan", som PZ (eller var det Challe B?) skulle ha sagt.

Därför är det skönt att inte längre identifiera mig med en enda av de artister som länkats i spellistetråden. Det är preferenser från förr. Men det har varit roligt att få en anledning att gå tillbaka och nyupptäcka gamla favoriter.

När det gäller Sabaton så kastade Mårthen igår ytterligare bensin på elden:
SÄMST
Rysslands-vurmarna Sabaton fick damma av krigsrock i ett skämskudde-långt intro. Inte Vegas Golden Knights-klass direkt om det nu är jippo-stämning man vill åt. Själv föredrar jag hockey.
https://www.siljannews.se/leksands-if/e ... -3-matcher
Om man ska vara lite sakliga så kan man ju inte jämföra ”Goldens Knights” med vårat intro. Anknytningen och historian till klubben hittas i vårat, då Sabaton har tydlig anknytning till Leksand, jämfört mot Vegas som andas lika mycket jippo som resten av NHL och övrig amerikansk idrott.

Om Rysslands-vurmandet är sant är det dock osmakligt.
Senast redigerad av Aggeman den tor 28 dec 2023, 09:12, redigerad totalt 1 gång.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Uffe88 »

Aggeman skrev: ons 27 dec 2023, 18:49
Sniper skrev: ons 27 dec 2023, 10:12
Klas skrev: ons 27 dec 2023, 09:43 Sen tycker jag fortfarande att det är ett uselt band, men det kan vi nog alla leva med 8-)
Säg inte det ;) Musik tenderar att vara en förlängning av en själv. En öm tå. "Nått fel i dojan", som PZ (eller var det Challe B?) skulle ha sagt.

Därför är det skönt att inte längre identifiera mig med en enda av de artister som länkats i spellistetråden. Det är preferenser från förr. Men det har varit roligt att få en anledning att gå tillbaka och nyupptäcka gamla favoriter.

När det gäller Sabaton så kastade Mårthen igår ytterligare bensin på elden:
SÄMST
Rysslands-vurmarna Sabaton fick damma av krigsrock i ett skämskudde-långt intro. Inte Vegas Golden Knights-klass direkt om det nu är jippo-stämning man vill åt. Själv föredrar jag hockey.
https://www.siljannews.se/leksands-if/e ... -3-matcher
Om man ska vara lite sakliga så kan man ju inte jämföra ”Goldens Knights” med vårat intro. Anknytningen och historian till klubben hittas i vårat, då Sabaton har tydlig anknytning till Leksand, jämfört mot Vegas som andas lika mycket jippo som resten av NHL och övrig amerikans idrott.

Om Rysslands-vurmandet är sant är det dock osmakligt.
Den där kuppmakarN har jag inte så mycket till övers för.

Vore bättre att han startade en ny podd eller nåt
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Leksing i vargaland »

Ja idag har man fått lära sig en hel del nytt om Sabbaton :o
Som intro var det ett fränt inslag fast jag hade inget övers för just musiken.
Men nu kommer väl hela dj**la PK eliten i Sverige att försöka få LIF till stupstocken för en offentlig halshuggning i SVT morgonsoffa och TV4 försök till "Oprah" efterliknande program för arbetslösa bidragstagare pöbel på eftermiddagarna. Väntar bara på när det tas upp i P3 där man inte skiljer på musiken och uppträdande när det gäller rock ´n roll men tycker att allt inom hiphop går bra.
Men va f*n All reklam är bra reklam :mrgreen:

Själv tycker jag det är kul när folk tävlar i att vinna rejset i att vara PK
Man får inte ta sig en öl i en ishall för det passar inte ihop med sport samtidigt som dom spelar en låt om en heroinöverdos i samma ishall.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: tor 28 dec 2023, 09:09
Man får inte ta sig en öl i en ishall för det passar inte ihop med sport samtidigt som dom spelar en låt om en heroinöverdos i samma ishall.
Fairytale of Sunne?
.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Leksing i vargaland »

Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 09:18
Leksing i vargaland skrev: tor 28 dec 2023, 09:09
Man får inte ta sig en öl i en ishall för det passar inte ihop med sport samtidigt som dom spelar en låt om en heroinöverdos i samma ishall.
Fairytale of Sunne?
Har inte varit i en ishall det senaste åren som inte har spelat där det inte har handlat om Nikki Sixx ambulanstur. Även i Sunne fast dom föredrar öl om dom inte spelar mot Munkfors
Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 09:18 Förövrigt erfar FK via källor att Armalis står ikväll.
Inte någon högoddsare kanske.
Är FK verkligen PK ;)
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: tor 28 dec 2023, 09:41


Har inte varit i en ishall det senaste åren som inte har spelat där det inte har handlat om Nikki Sixx ambulanstur. Även i Sunne fast dom föredrar öl om dom inte spelar mot Munkfors

Jaha. Trodde du menade en av få men ack så uttjatade jullåtarna.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Annandagshockey 18:00 Leksand - Modo 5-0

Inlägg av Gösen »

Sabatongate.

FK har en sammanställning om musikåret som gått i Dalarna och skriver då om det som diskuterats tidigare i denna tråd.

Det var förra veckan som föreningen meddelade att de tilldelade Sabaton priset som ”årets folkbildare”, med hänvisning till bandets sätt att skildra historiska skeenden i låttexter, sin hemsida och på sin Youtubekanal. Kritiken lät inte vänta på sig. Detta eftersom bandet dels 2015 spelat på det av Ryssland annekterade Krim, dels i en intervju med Sweden Rock Magazine 2016 förmedlat Rysslands perspektiv att Krim snarare var ockuperat av Ukraina före 2014. Till Falu-Kuriren sa Sabatons basist Pär Sundström att han inte ville kommentera Krimspelningen ytterligare, utan att han ville ”se framåt”.

Nu har Vetenskap och folkbildnings styrelse haft ytterligare överläggningar och kommit fram till att det inte finns skäl till att dra tillbaka priset.

Föreningen skriver i ett pressmeddelande: ”Ett av fynden var en manifestation i Hartlepool i England i mars 2022, där Sabaton tydligt tog avstånd från kriget. Vidare har bandets talesman den 11:e januari i ett uttalande till Dagens Nyheter kommunicerat att de står bakom folkrätten och på intet sätt stödjer Rysslands olagliga invasion”.

Till Dagens nyheter skrev Pär Sundström: ”Mitt citat var hur jag upplevde situationen där och då på plats och de intryck jag hade med mig hem. Att någon invaderar eller ockuperar ett annat land strider mot folkrätten som jag tycker bör gälla istället för att någon tar till väpnad konflikt så som det nu skett i Ukraina. Vår katalog av låtar är ett bevis på att det krigats nog.”
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.