2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-0

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Wittgenstein skrev: tor 04 jan 2024, 23:36
Lite mer on topic; hade Rögle fått in första pucken idag hade det mycket väl kunnat bli 0 - 4 istället
Hade det absolut kunnat bli, eller åtminstone typ 1-3. Första målet var väldigt viktigt att få och det är vi vad jag vet bäst i SHL på att få, tack o lov.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tor 04 jan 2024, 13:13
Sniper skrev: tor 04 jan 2024, 12:39 Jämför formuleringarna gällande de två dag för dag-fallen:
Marek Hrivík

– Utvärderas dag för dag men kommer inte delta i veckans matcher.

Lukas Vejdemo

– Utvärderas dag för dag, förväntas inte kunna delta på torsdagens match i nuläget.
https://www.leksandsif.se/article/1ixas6n-30ead/view
"I nuläget". Men kl 17?

Bild
Ja, chans finns det. 6%.
1% för att det inte är helt säkert
2% för att vi har så många övriga borta och läget är lite pressat att få in spelare.
3% för att formuleringen lät som den gjorde.

Men givetvis kommer han inte till spel ikväll. Alltför låga procent. ;)
Vaddå för låga procent? 50% chans hade han till spel, antingen spelar han eller så spelar han inte, alltså 50/50. Är det bara jag här som läst statistik och sannolikhetslära?
Klas skrev: tor 04 jan 2024, 19:48
Stjärnan skrev: tor 04 jan 2024, 19:45 Patrik Norre är ju som vanligt helt rätt på det. Klok man det där.
Mycket! Och oj vad bra han varit i år, vissa matcher vår bäste back. Inte så flashig, men ack så nyttig.
Vad sa han?
Sniper skrev: tor 04 jan 2024, 21:09 En smartness-vinst.
Spelet anpassat efter spelarmaterialet.
Inte så roligt att se på första 35 minuterna - men 3p är roligt :YMPARTY:
Det var den känslan man hade från B4 också. 3 poäng är dessutom extra viktigt när man har 2,5 timmar hemfärd ;)
Sniper skrev: tor 04 jan 2024, 21:26 Rögle bara en poäng före HV nu.
Men det jag vill lyfta fram är att Örebro börjar dras in i kvalstriden på allvar.
Inte kan väl drömmen bli sann? Örebro till kval, Örebro ur SHL 8-}
Det hade varit så förbannat jäkla skönt ifall det hände. Det skulle också dröja länge innan de gick upp igen är jag övertygad om. Deras fantastiska supportrar skulle visa hur fantastiska de är och de skulle snitta max 50% beläggning.
Ullvi, typ skrev: tor 04 jan 2024, 21:40 Jävlar vilka målvakter vi har!
Och Karlberg som ingen nämner. Varit helt grym på sistone.
Ser ut som både Tjomme och coacherna var rätt ute redan från början som satsade på honom?
Vi ser snart hela masugnen stämma upp i en unison pudelhymn!
Grym vet jag inte, men helt klart lyft sitt spel och börjat komma in i det mer och är bättre på att utnyttja sin fart.
Klas skrev: tor 04 jan 2024, 22:39
Einar Berg skrev: tor 04 jan 2024, 22:37 "I dag var Lian Bichsel tillbaka i Tegera Arena för första gången i Rögles färger.
– Jag valde Rögle för framtiden, säger han i TV4 under 0–4-förlusten."

Så kan det gå...Hans framtid är snart i allsvenskan.
Klokt val av Bixel. Vem vill spela i ett bottenlag menar jag, när man kan välja Rögle som leder utvecklingen i Hockeysverige just nu.

Nä, förlåt. Skadeglädje är inte klädsamt.
Fast vem skulle han peta i Leksand? Skulle han gå in på sex backar? Han tänker ju på sin egen framtid som är några månader i Rögle. Om de åker ur påverkar ju inte honom så länge han får speltid och utveckling för jag antar att han tänkt en hel säsong på andra sidan efter sommaren. Så speltid i ett bottenlag är ju klart bättre för hans framtid än bänknötande i Leksand.
Wittgenstein skrev: tor 04 jan 2024, 23:36
Sniper skrev: tor 04 jan 2024, 21:26 Rögle bara en poäng före HV nu.
Men det jag vill lyfta fram är att Örebro börjar dras in i kvalstriden på allvar.
Inte kan väl drömmen bli sann? Örebro till kval, Örebro ur SHL 8-}
Jag hade verkligen velat se hur många Örebro-supportrar som hållit fast vid sitt nyvunna ishockeyintresse när Vipers möter Tingsryd.

Lite mer on topic; hade Rögle fått in första pucken idag hade det mycket väl kunnat bli 0 - 4 istället, jag tycker Rögle under första och andra perioden var mer på tårna än LIF. Men marginalerna är med oss denna säsong. Glad att slippa bottenstriden, den ser ut att utvecklas till ett getingbo som sträcker sig upp till sisådär 9e placeringen.
Med reservation för att man ser spelet på ett helt annat sätt på plats mot när man tittar på tv. Men var verkligen Rögle mer på tårna? Jag tycker Leksand hade väldigt bra kontroll och tyckte inte att Rögle hade fler chanser än oss utan att vi för den delen spelade bra. Marginalerna hade vi med oss denna match, absolut. Men sett över säsongen tycker jag det går ganska jämnt ut. Vi har förlorat jämna matcher också och haft oflyt med studsar m.m. vi också. Och på det rejält skadedrabbade i stort sett hela säsongen så tycker jag inte vi behöver be om ursäkt för någonting.
Stjärnan skrev: fre 05 jan 2024, 09:06
Wittgenstein skrev: tor 04 jan 2024, 23:36
Lite mer on topic; hade Rögle fått in första pucken idag hade det mycket väl kunnat bli 0 - 4 istället
Hade det absolut kunnat bli, eller åtminstone typ 1-3. Första målet var väldigt viktigt att få och det är vi vad jag vet bäst i SHL på att få, tack o lov.
Japp, 22 gånger har det hänt. Näst bästa lag på att göra första målet är Malmö med 20 gånger och sedan Färjestad på 19. Viktigt för oss då vi bara tar tre poäng i var fjärde match ifall vi inte gör första målet.

Svårt att göra en riktig analys över matchen utan repriser och så vidare men tycker att man gör en helt ok match även om det var ganska tråkigt spel i 40 minuter innan man tvingade Rögle att överge sin dödgrävarhockey de verkar vilja spela just nu. Taktiskt spelar man ganska effektivt och trots en del pucktapp och dåliga passningar så ger man inte Rögle mycket. Sedan är det skönt att se Veronneau näta i BP, det känns lite som hans grej. Armalis lugn och trygg även om jag tycker han hade det relativt lugnt. Brukar ju vara klart stökigare framför mål när man möter lag i sämre trend som brukar vara lite mer desperata och gå hårdare på målet. Lunkan gjorde framförallt ett heroiskt byte i tredje, värd matchens lirare enbart för det bytet då han gjorde flera brytningar och skottäck på typ 40 sekunder när vi var tillbakapressade ett tag.

Hoppas att man kan fortsätta rida på vågen och inte bli mätta. IKO slåss för sin existens så det blir ingen lätt match imorgon.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wittgenstein »

Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:44

Wittgenstein skrev: tor 04 jan 2024, 23:36
Jag hade verkligen velat se hur många Örebro-supportrar som hållit fast vid sitt nyvunna ishockeyintresse när Vipers möter Tingsryd.

Lite mer on topic; hade Rögle fått in första pucken idag hade det mycket väl kunnat bli 0 - 4 istället, jag tycker Rögle under första och andra perioden var mer på tårna än LIF. Men marginalerna är med oss denna säsong. Glad att slippa bottenstriden, den ser ut att utvecklas till ett getingbo som sträcker sig upp till sisådär 9e placeringen.
Med reservation för att man ser spelet på ett helt annat sätt på plats mot när man tittar på tv. Men var verkligen Rögle mer på tårna?
Jag vill dock ha fört till protokollet att även jag såg matchen på plats. Om än från B1. Och därifrån var Rögle på tårna.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:44Vad sa han?
https://hockeysverige.se/2024/01/04/for ... -som-hemma
– Hur ska vi lösa hockeyn överlag på ett bättre sätt tycker jag. Vi står stilla där ute i första perioden. Jag tycker Rögle sköljer över oss gång på gång och vi kommer ingenstans i våra spel, vi fastnar i mittzon hela tiden. Vi har lite att fundera på här inför andra och tredje. Någonstans tycker jag aktiviteten överlag… det är där det börjar. Vi åker inte skridskor och det tar lite för lång tid allting. Jag tror vi får börja i den änden i dag. Det kommer nog inte bli så vackert, säger Patrik Norén i TV4.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: fre 05 jan 2024, 15:00
Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:44Vad sa han?
https://hockeysverige.se/2024/01/04/for ... -som-hemma
– Hur ska vi lösa hockeyn överlag på ett bättre sätt tycker jag. Vi står stilla där ute i första perioden. Jag tycker Rögle sköljer över oss gång på gång och vi kommer ingenstans i våra spel, vi fastnar i mittzon hela tiden. Vi har lite att fundera på här inför andra och tredje. Någonstans tycker jag aktiviteten överlag… det är där det börjar. Vi åker inte skridskor och det tar lite för lång tid allting. Jag tror vi får börja i den änden i dag. Det kommer nog inte bli så vackert, säger Patrik Norén i TV4.
Tack!
Pain is temporary, glory is forever
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-01-04 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-0

Inlägg av Uffe88 »

Måste säga att jag tycker Roger Hansson gav ett mycket ödmjukt och sansat intryck tillskillnad från Abbot när han rattade Rögle. Jag hoppas att Rögle håller sig kvar.

Dock känns det jobbigt med Lian-gate men jag har verkligen inget agg mot Rögle.