2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn 2-3 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: lör 06 jan 2024, 09:13 - Leksand och Växjö spelar alltså samtidigt under eftermiddagen. Vilka ligger 2:a runt 17:30 ikväll? Och vilka har släppt in minst mål i ligan? Inför match ligger lagen lika - 65 insläppta.
- Knappa in på Färjestad vill vi, men till vilket pris? 18:00 spelar Örebro-Färjestad, och ingen vettig människa sitter aktivt och håller på Örebro. Så länge vi vinner vår egen match får det bli som det blir i Örebro.
Örebro är inne i en ganska tuff trend och tyvärr tror jag en del beror på Hedberg. Han verkar behöva någon säsong innan han får det att fungera. Abols försvann ju också vilket var ett tungt tapp. Frågan är om de är bättre än så här? Men de börjar nog bli desperata.

Fbk har varvat ner lite. Är inte alls lika övertygande som i höstas. Brukar snarare vara tvärt om för dom. Ska man ha en svacka så ska den väl komma nu så man hinner varva upp till slutskedet.

Jag tror öres hemmaplan avgör med uddamålet, 3-2.

Vår egen hemmaplan hoppas jag också fortsätter ge oss segrar. Eddie Larsson tror jag det var, sa för ett tag sen att nu är det nog med torsk på hemmaplan. Vi måste höja oss och ta vara på den extra fördelen.
Facit efter det vet jag inte men det har blivit betydligt bättre. Låt det fortsätta.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

AL i FK

På lördagen väntar Oskarshamn, som trots att laget är tabelljumbo har vunnit en hel del matcher på slutet.

Hur gör man för att inte underskatta laget som ligger sist när man själv kommer till match med sex raka segrar?

– Grejen är att i den här ligan finns det inga lag som man kan underskatta. Det finns inga ”hämta tre poäng” någonstans. Det är tajt från första lag till sista, säger Anton Lindholm, och tillägger:

– För oss har framgången varit att vi har spelat på samma sätt över tid. Ska vi fortsätta vara framgångsrika då gäller det även imorgon, oavsett vilket lag vi möter
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

harfager skrev: fre 05 jan 2024, 19:53 Det kommer inte bli någon Vejdemo imorgon i alla fall. Han deltar i godisregn 13:30 i arenan. Skulle vara om han är sjukt godissugen då och springer ifrån förberedelserna för matchen.

https://www.leksandsif.se/article/o87as6s-30ead/view
LIFFE vet jag vem det är, men vem är Billy Bäver?
14.30 Mindisco i foajén med LIFFE och Billy Bäver.
Jag var tvungen att googla. Tydligen har Billy förekommit på Leksand Sommarland sedan 2015 (kanske längre). Dessutom hade han egen tidning 1964-66.

Bild
https://seriewikin.serieframjandet.se/i ... B%C3%A4ver

I länken läser jag:
En skämtteckningsversion av "Billy Bäver" (under rubriken "Kul med Billy Bäver") publicerades i serietidningen Pelle Svanslös.
Pelle Svanslös upphörde 1972. Hann Pelle Svanslös komma i mina händer? Såg jag en glimt av Billy Bäver? Vet ej.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Stjärnan »

Stjärnan skrev: lör 06 jan 2024, 09:59
Jag tror öres hemmaplan avgör med uddamålet, 3-2.
Fast nu läste jag detta på SHL.se:
- Örebro har endast tagit fyra trepoängare på 15 hemmamatcher.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Wittgenstein »

Är det alltså Vejdemo som gömmer sig i Liffe-dräkten? Vem är då Billy? Hrivik? (Vilken överraskning för importerna när det i det finstilta på sidan tre i kontraktet anges att tjänstgöring som "Billy the beaver" ingår).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 06 jan 2024, 11:13 Vem är då Billy? Hrivik?
Hoppas inte. Vill inte ha någon freak injury utöver vad han redan har och höra att Emilia Backman fått leda bort honom i bäverdräkt.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 06 jan 2024, 11:26
Wittgenstein skrev: lör 06 jan 2024, 11:13 Vem är då Billy? Hrivik?
Hoppas inte. Vill inte ha någon freak injury utöver vad han redan har och höra att Emilia Backman fått leda bort honom i bäverdräkt.
Nice beaver you got there Emilia!
https://m.youtube.com/watch?v=wS3LWOTCW ... dmlkZW8%3D

Stelopererad Hrivik?
Senast redigerad av Gösen den lör 06 jan 2024, 11:32, redigerad totalt 1 gång.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Aggeman »

Det vore ju klädsamt med ett uppsving på PP fronten idag. Senast var en uppställning (iaf tillfälligt) Caito, Lindholm, Knuts, Zacke och Cehlarik. Man bör ju kunna hitta något slagkraftigare.

Jag tycker man måste involvera spelaren som står i det höga slottet mer. Hitta in med passningar för att få boxen i rörelse, nu blir det för mycket utsida (om vi nu kan ta oss in i anfallszon).

Sätt upp Cehlarik och Max på skott på varsin kant i en uppställning, och Kloos och Elvenes i den andra. De alla har ju också skickligheten för att hitta in med kvalitativa passningar i det höga och låga slottet.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Jag trodde rubriken nedan handlade om hockey:
Skulle förresten vara kul om den andre grävlingen dök upp i laguppställningen redan idag.
En laguppställning som någon annan får lägga upp 13:15 för jag ska ut i samhället strax.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 06 jan 2024, 11:53 Jag trodde rubriken nedan handlade om hockey:
Skulle förresten vara kul om den andre grävlingen dök upp i laguppställningen redan idag.
En laguppställning som någon annan får lägga upp 13:15 för jag ska ut i samhället strax.
Sedvanligt inköp av korv och sprutgrädde i Stuvsta?
På tal om bäverpris.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sundsvalll »

Wittgenstein skrev: lör 06 jan 2024, 11:13 Är det alltså Vejdemo som gömmer sig i Liffe-dräkten? Vem är då Billy? Hrivik? (Vilken överraskning för importerna när det i det finstilta på sidan tre i kontraktet anges att tjänstgöring som "Billy the beaver" ingår).
Skulle kunna bli en facklig fråga kring sexuella trakasserier med den arbetsbeskrivningen👍🤣🤣🤣
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

JK i FK efter Rögle

Jag och ”Zacke” (Patrik Zackrisson) sa det till varann i båset med några minuter kvar att spela. Det känns lugnt där ute. Det finns ett lugn i föreningen, och då går det oftast bra, man ska inte underskatta det, säger tidernas meste leksing Jon Knuts.

Här hemma vill vi bjuda på fartfylld hockey, men en sån här dag när vi inte har studs i grejerna får vi dra ner på tempot ibland och kontrollera pucken för att sen smälla till när lägena ges.

Med 3,13 mål per match är Leksand näst målfarligast i SHL bakom Färjestad, men det är inte nödvändigtvis den flärdfulla offensiven som vinner matcher åt laget menar Jon Knuts.

– Vi har ett otroligt stabilt försvar i spelet utan puck. Det är sällan man pratar om sånt, för det ska vara offensiv och klang och jubel och allt det där. Men spelet utan puck är otroligt viktigt och grunden till varför vi spelar så bra just nu.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Wittgenstein »

Laguppställningen presenterad på X och Sniper är ute och shoppar mat. Maten kommer smaka bäver om vi inte publicerat laguppställningen innan han är hemma.

(Jag får inte till det lika tjusigt som han brukar få, men nöden har ingen lag).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: lör 06 jan 2024, 13:31 Laguppställningen presenterad på X och Sniper är ute och shoppar mat. Maten kommer smaka bäver om vi inte publicerat laguppställningen innan han är hemma.

(Jag får inte till det lika tjusigt som han brukar få, men nöden har ingen lag).
Gör du detta från mobilen?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-06 Lördag 15:15 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Kom igen grabbar, dom har också dålig forwardsuppställning (ingen Lodin, ingen Karlkvist).

Bild