Silly season 23/24

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Med Gott nytt år och God fortsättning så kommer också God fortsättning på Silly.

Tror ni TJ låser igen laget till 1,5 månad till eller kommer han värva nytt innan 16/2?

Vi har ju uppenbarligen klarat oss hittills trots att en 5a varit borta nästan hela tiden. Alltid en risk med att värva nytt så sent på säsongen. Jag hoppas man inte har några planer på att göra det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: ons 03 jan 2024, 13:02 Med Gott nytt år och God fortsättning så kommer också God fortsättning på Silly.

Tror ni TJ låser igen laget till 1,5 månad till eller kommer han värva nytt innan 16/2?

Vi har ju uppenbarligen klarat oss hittills trots att en 5a varit borta nästan hela tiden. Alltid en risk med att värva nytt så sent på säsongen. Jag hoppas man inte har några planer på att göra det.
Jag instämmer.

Ser endast två eventuella anledningar att värva något och det är dels om det sker någon långvarig skada på ledande spelare (Elvenes, Cehlarik, Hrivik, Max t.ex.) men de är ju däremot svåra att ersätta vid den här tidpunkten. Men kanske något från HA som har allt att vinna och sliter arslet av sig bara för att ta en plats och skulle kunna rida på en självförtroende våg likt Liss gjorde när han kom till Rögle för några år sedan.

Den andra orsaken skulle vara något som kan vara en mer långvarig kontraktering likt Cehlárik, men då ska det inte vara något byte som ruckar gruppen negativt som det gjorde förra säsongen. Bytet med Camper var kortsiktigt inte alls bra, långsiktigt däremot så har jag svårt att kritisera den värvningen. Men vi vill väl inte vaska denna säsong som vi gjorde med förra?
Pain is temporary, glory is forever
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Kommer ni ihåg alla gånger vi suttit och bett om en frälsare i januari mörkret?
Hur vi hoppades att masken skulle gräva upp ett fynd till finne eller tjeck som skulle göra vår säsong helt perfekt.
Och nu sitter vi och önskar att det ska vara lugn och ro för vi behöver inte nödvändigtvis något nytt.
Smaka på det känns rätt gott :YMPARTY:
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Wiborg skrev: ons 03 jan 2024, 13:51
Stjärnan skrev: ons 03 jan 2024, 13:02 Med Gott nytt år och God fortsättning så kommer också God fortsättning på Silly.

Tror ni TJ låser igen laget till 1,5 månad till eller kommer han värva nytt innan 16/2?

Vi har ju uppenbarligen klarat oss hittills trots att en 5a varit borta nästan hela tiden. Alltid en risk med att värva nytt så sent på säsongen. Jag hoppas man inte har några planer på att göra det.
Jag instämmer.

Ser endast två eventuella anledningar att värva något och det är dels om det sker någon långvarig skada på ledande spelare (Elvenes, Cehlarik, Hrivik, Max t.ex.) men de är ju däremot svåra att ersätta vid den här tidpunkten. Men kanske något från HA som har allt att vinna och sliter arslet av sig bara för att ta en plats och skulle kunna rida på en självförtroende våg likt Liss gjorde när han kom till Rögle för några år sedan.

Den andra orsaken skulle vara något som kan vara en mer långvarig kontraktering likt Cehlárik, men då ska det inte vara något byte som ruckar gruppen negativt som det gjorde förra säsongen. Bytet med Camper var kortsiktigt inte alls bra, långsiktigt däremot så har jag svårt att kritisera den värvningen. Men vi vill väl inte vaska denna säsong som vi gjorde med förra?

Helt enig!

Ska det in något nu så ska det vara en spelare som är tänkt att stanna här över tid.

Exempel: Calle Själin vill dra hem nu nu, vi måste agera direkt annars är risken att något annat lag plockar honom, då ska vi definitivt agera tycker jag.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

…Vi uppdaterar listan igen lite då…

Kikar man lite vad klubbarna gjort sen ligan rullade igång….
Totalt 23st spelare sen ligan startade.

Så 23st värvningar hittills är vi uppe i då in under säsongen… (En bit kvar än till fjolårets 45st)
20st om räknar bort Brodecki x2 och Juolevi som sen har lämnat igen.

20/9 = *Modo* Danny O`Regan (F) (AHL)
2/10 = *Oskarshamn* Olli Palola (F) (SHL) (Inledde med korttids , nu blir kvar hela säsongen)
3/10 = *Växjö* Adam Brodecki (F) (Tjeckien) (Korttidskontrakt/prov, lämna igen 23/10)
3/10 = *Linköping* Lance Bouma (F) (SHL)
5/10 = *Timrå* Olli Juolevi (D) (AHL) (Korttidskontrakt , lämnade 11/11, ekonomiskt ej överens)
18/10 = *Hv71* = Nick Shore (F) (SHL , Återvände)
23/10 = *Linköping* Anthony Greco (F) (SHL)
29/10 = *Oskarshamn* Austin Wagner (F) (NHL/AHL)
1/11 = *Rögle* Lucas Ekeståhl Jonsson (D) (NL)
9/11 = *Skellefteå* Andreas Johnsson (F) (NHL/AHL)
9/11 = *Rögle* Henry Bowlby (F) (AHL)
11/11 = *Malmö* Nuutti Viitasalo (Liiga , Återvände även)
20/11 = *Frölunda* Frans Tuohimaa (G) (SHL)
21/11 = *Frölunda* Jayden Halbgewachs (F) (SHL)
27/11 = *Luleå* Niklas Olausson (F) (SHL)
29/11 = *Rögle* Lian Bichsel (D) (AHL)
1/12 = *Hv71* Frederik Dichow (G) (SHL)
4/12 = *Malmö* Tomi Sallinen (F) (Prov/Korttidskontrakt i 7veckor med chans till få förlängning)
7/12 = *Modo* Logan Hutsko (F) (SHL)
8/12 = *Frölunda* Adam Brodecki (F) ”SHL” (Korttidskontrakt , lämna igen sen 6/1)
16/12 = *Oskarshamn* Adam Mylläri (D) (Finland)
28/12 = *Oskarshamn* Tobias Lundström (G) (Allsvenskan) (Korttidskontrakt)
8/1 = *Frölunda* Mikael Ruohomaa (F) (SHL)
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Ändå lite intressant kan vara då med…
Vart Thomas Gregoire faktiskt hamnar…
Petad i 3st raka matcher nu och har gjort sitt i Rögle.

Spelade alla matcher…så länge Abbott fanns i Rögle.
Skadad på försäsongen…så kom in i det lite snett i första matcherna i SHL.
Men hade sen ändå en ok period av matcher.
För att sen i Roger Hanssons Rögle bli den back som sido steppades när lite Bichsel anslöt och övriga fanns tillgängliga.

28matcher
6+6=12p (6a i Rögles interna poängliga , delad 4a i antal mål)
+5 (Bäst plus minus i hela Rögle)
Snittad istid på 17:52 i Rögle.

Som jämförelse Michael Kapla i Rögle 6+15=21p
På 30matcher… Men då är han även 1a i hela backarnas poängliga för SHL.
Och tex Gregoires 6st mål…
Det bara Skellefteås Axel Sandin Pellikka som har gjort fler mål i ligan tex.

Tar man Gregoire får man ju ta över hans kontrakt för nästa säsong med.
Det kanske inte helt omöjligt att TJ skulle kunna visa intresse där.
Känns som att det var då en av backarna på då TJs lista inför denna säsongen.
Fortsatt utvecklingsbar i ligan på sina 25år och rightback.
Och TJ riskerar att tappa ett flertal backar till nästa säsong.
Så det ändå inte helt omöjligt att han skulle kunna då agera i det här läget och ta in sin right back för att avsluta säsongen med.

www.eliteprospects.com/player/252468/thomas-gregoire
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: mån 08 jan 2024, 21:20 Ändå lite intressant kan vara då med…
Vart Thomas Gregoire faktiskt hamnar…
Petad i 3st raka matcher nu och har gjort sitt i Rögle.

Spelade alla matcher…så länge Abbott fanns i Rögle.
Skadad på försäsongen…så kom in i det lite snett i första matcherna i SHL.
Men hade sen ändå en ok period av matcher.
För att sen i Roger Hanssons Rögle bli den back som sido steppades när lite Bichsel anslöt och övriga fanns tillgängliga.

28matcher
6+6=12p (6a i Rögles interna poängliga , delad 4a i antal mål)
+5 (Bäst plus minus i hela Rögle)
Snittad istid på 17:52 i Rögle.

Som jämförelse Michael Kapla i Rögle 6+15=21p
På 30matcher… Men då är han även 1a i hela backarnas poängliga för SHL.
Och tex Gregoires 6st mål…
Det bara Skellefteås Axel Sandin Pellikka som har gjort fler mål i ligan tex.

Tar man Gregoire får man ju ta över hans kontrakt för nästa säsong med.
Det kanske inte helt omöjligt att TJ skulle kunna visa intresse där.
Känns som att det var då en av backarna på då TJs lista inför denna säsongen.
Fortsatt utvecklingsbar i ligan på sina 25år och rightback.
Och TJ riskerar att tappa ett flertal backar till nästa säsong.
Så det ändå inte helt omöjligt att han skulle kunna då agera i det här läget och ta in sin right back för att avsluta säsongen med.

www.eliteprospects.com/player/252468/thomas-gregoire
Skulle absolut kunna tänka mig Gregoire till rätt pris om inte Rögle vill ha kvar honom.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Rögle-Frölunda 30 november:
2-3 Grégoire
4-4 Grégoire
https://www.youtube.com/watch?v=d3lY5_kOwpA
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Står det något om Cederqvist här? https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nya-klubb/

De snackar i banor av Cederqvist-till-Frölunda i Masugnen, men jag blir inte klok på vad de säger. Till hälften egna spekulationer eller konkreta uppgifter från Mr Madhawk?

Men jag gissar att nedanstående syftar på Cederqvist? Så exakt vad skriver Svensson?
✓ AHL-svensk kan hamna i Frölunda
* * *

Tänk om människorna därinne kunde lära sig att citera och länka. Som det här från i eftermiddags:
Forever Leksand
9 januari 2024, 13:53

Hrivik tränar för fullt :)
Nu har jag förstått att det var riktiga uppgifter, men det visste jag inte då. För att människan inte kan redovisa varifrån uppgifterna kommer.
Senast redigerad av Sniper den tis 09 jan 2024, 18:04, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 17:41 Står det något om Cederqvist här? https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nya-klubb/

De snackar i banor av Cederqvist-till-Frölunda i Masugnen, men jag blir inte klok på vad de säger. Till hälften egna spekulationer eller konkreta uppgifter från Mr Madhawk?

Men jag gissar att nedanstående syftar på Cederqvist? Så exakt vad skriver Svensson?
✓ AHL-svensk kan hamna i Frölunda
En spelare som förmodligen hamnar i SHL igen är Filip Cederqvist. Han var framträdande i Djurgården, och stod för 32 poäng i SHL, innan han åkte över hösten 2022 till Buffalo.

Men något NHL-spel har det inte blivit, och kontraktet går nu ut.

Enligt vad Expressen erfar kan han återvända till Sverige, och då är Frölunda ett mycket hett spår för Cederqvist.

Under den här säsongen har han stått för fyra poäng på 19 AHL-matcher för Rochester.

Cederqvist kommer ursprungligen från Skara, men har spelat SHL-hockey för Växjö, HV71 och Djurgården.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Wiborg skrev: tis 09 jan 2024, 12:45
Lillgud skrev: mån 08 jan 2024, 21:20 Ändå lite intressant kan vara då med…
Vart Thomas Gregoire faktiskt hamnar…
Petad i 3st raka matcher nu och har gjort sitt i Rögle.

Spelade alla matcher…så länge Abbott fanns i Rögle.
Skadad på försäsongen…så kom in i det lite snett i första matcherna i SHL.
Men hade sen ändå en ok period av matcher.
För att sen i Roger Hanssons Rögle bli den back som sido steppades när lite Bichsel anslöt och övriga fanns tillgängliga.

28matcher
6+6=12p (6a i Rögles interna poängliga , delad 4a i antal mål)
+5 (Bäst plus minus i hela Rögle)
Snittad istid på 17:52 i Rögle.

Som jämförelse Michael Kapla i Rögle 6+15=21p
På 30matcher… Men då är han även 1a i hela backarnas poängliga för SHL.
Och tex Gregoires 6st mål…
Det bara Skellefteås Axel Sandin Pellikka som har gjort fler mål i ligan tex.

Tar man Gregoire får man ju ta över hans kontrakt för nästa säsong med.
Det kanske inte helt omöjligt att TJ skulle kunna visa intresse där.
Känns som att det var då en av backarna på då TJs lista inför denna säsongen.
Fortsatt utvecklingsbar i ligan på sina 25år och rightback.
Och TJ riskerar att tappa ett flertal backar till nästa säsong.
Så det ändå inte helt omöjligt att han skulle kunna då agera i det här läget och ta in sin right back för att avsluta säsongen med.

www.eliteprospects.com/player/252468/thomas-gregoire
Skulle absolut kunna tänka mig Gregoire till rätt pris om inte Rögle vill ha kvar honom.
Håller med! Kolla bara på vad vi har kunnat få ut av Elvenes som HV knappt ville ta i med klor.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 17:41 Står det något om Cederqvist här? https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nya-klubb/

De snackar i banor av Cederqvist-till-Frölunda i Masugnen, men jag blir inte klok på vad de säger. Till hälften egna spekulationer eller konkreta uppgifter från Mr Madhawk?

Men jag gissar att nedanstående syftar på Cederqvist? Så exakt vad skriver Svensson?
✓ AHL-svensk kan hamna i Frölunda
——————————————

I artikeln står följande:

Enligt vad Expressen erfar kan han återvända till Sverige, och då är Frölunda ett mycket hett spår för Cederqvist.
Under den här säsongen har han stått för fyra poäng på 19 AHL-matcher för Rochester.
Cederqvist kommer ursprungligen från Skara, men har spelat SHL-hockey för Växjö, HV71 och Djurgården.

——————————————

Just Cederqvist känner man sig lite snuvad/lurad på…
Som om vi fick värsta presenten och han öppna paketet och se innehållet…
Men sen aldrig fick dela några minnen ihop….

Det en spelare man skulle verkligen vilja se i vår klubb…

——————————————
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Lillgud skrev: tis 09 jan 2024, 21:23
Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 17:41 Står det något om Cederqvist här? https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nya-klubb/

De snackar i banor av Cederqvist-till-Frölunda i Masugnen, men jag blir inte klok på vad de säger. Till hälften egna spekulationer eller konkreta uppgifter från Mr Madhawk?

Men jag gissar att nedanstående syftar på Cederqvist? Så exakt vad skriver Svensson?
✓ AHL-svensk kan hamna i Frölunda
——————————————

I artikeln står följande:

Enligt vad Expressen erfar kan han återvända till Sverige, och då är Frölunda ett mycket hett spår för Cederqvist.
Under den här säsongen har han stått för fyra poäng på 19 AHL-matcher för Rochester.
Cederqvist kommer ursprungligen från Skara, men har spelat SHL-hockey för Växjö, HV71 och Djurgården.

——————————————

Just Cederqvist känner man sig lite snuvad/lurad på…
Som om vi fick värsta presenten och han öppna paketet och se innehållet…
Men sen aldrig fick dela några minnen ihop….

Det en spelare man skulle verkligen vilja se i vår klubb…

——————————————
Grabben fick ett Nintendo 64 och skulle koppla in det i sin tv när pantbanken plötsligt kommer och hämtar det
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bjernagris »

Cederqvist går i Jacob de la Roses, Emil Heinemans och Lukas Vejdemos fotspår.

https://www.nhl.com/sabres/news/buffalo ... iderations