2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Bild
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Ludde »

20 matcher kvar och vi tar oss an i tur och ordning Växjö, Linköping, HV71, Luleå och Färjestad kommande fem matcher. Vågar säga att dessa fem kommer ge en fingervisning om vart vi slutar i tabellen.

Först Växjö borta där vi historiskt tagit en del poäng trots allt.

Vi behöver putsa bort slarvet och komma tillbaka till det hårda jobb som tog oss till 6 raka segrar då kan detta gå vägen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Vid tre poäng här så ligger vi som sämst trea. Antagligen 2a.
Hur ska vi kunna göra det då nu när vi helt har tappat formen ;) undrar ni?

Visst, Växjös storseger mot fbk imponerar, men man bör veta vilken målvakt fbk ställde. Det vet inte jag heller men de har tydligen stora problem på den posten och tvingas använda en massa juniorer om jag hörde rätt. Jag såg highlightsen och han var verkligen ingen fantom direkt. Så ta deras målskörd med en stor nypa salt men se utmaning nr 3 nedan.

Utmaning nr 1 ligger i att göra mål på deras Larmi, Larvi vad han nu heter. Där snackar vi fantom.
Tur då att det är en styrka hos oss, bara vi är påkopplade och hungriga, som är utmaning nr 2.
Vidare vore det ytterst viktigt att göra det första målet i en sån här match. Tur då att vi är mästare på det.

Jag tror inte vi kommer riskera någon mental kollaps i några divar- eller översittarfasoner på lördag. Dels hoppas jag att Challe B’s påminnelse till de idag i andra pausen lever kvar och dels kommer vi inte vara överlägsna alls. Det blir förhoppningsvis en strid till slutet detta där fullt fokus kommer krävas i minst 60 minuter.

Utmaning nr 3
Lite osäker på Mantas. Tappade helt bort returen vid första idag och vad han sysslade med vid 3dje kommer vi nog aldrig få veta. Han verkade dessutom vilja få en utvisning med sig… :? Men då hade ju han åkt på den själv…..? Jag begriper inte den aktionen.
Tyvärr har inget bättre val med Filip hemma. Mantas MÅSTE höja sig om vi ska ha en chans här för även om Växjö fick några enkla mål idag så är de ett bättre lag än både Modo och iko.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Matchsponsor: Prinero.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: fre 12 jan 2024, 07:54 Matchsponsor: Prinero.
Ska Färjan gå ihop och köpa 4000 med Leksandstryck så kan Beppe springa runt och lägga ut dem på sittplats om han ändå är där lite tidigt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: tor 11 jan 2024, 22:33 (...) Visst, Växjös storseger mot fbk imponerar, men man bör veta vilken målvakt fbk ställde. Det vet inte jag heller men de har tydligen stora problem på den posten och tvingas använda en massa juniorer om jag hörde rätt. Jag såg highlightsen och han var verkligen ingen fantom direkt. Så ta deras målskörd med en stor nypa salt men se utmaning nr 3 nedan.

Utmaning nr 1 ligger i att göra mål på deras Larmi, Larvi vad han nu heter. Där snackar vi fantom.
Tur då att det är en styrka hos oss, bara vi är påkopplade och hungriga, som är utmaning nr 2.
(...)
Färjestad mönstrade följande två målvakter igår:
Melker Thelin
Melwin Asp Cassåsen
Det var inte Melwin som var cass utan Melker.

Om LIF-forwards är så fyrkantiga i sina avslut att det blir larvigt måste Alsing fylla på. Olle ska vara det vapen motståndarna inte kan försvara sig mot. En mönsterbrytare och obehaglig överraskning. Någon som bara dyker upp i slott och vid målvaktskoja.

Vi ska OA hela natten
OA hela dan
OA hela matchen
Skrämma slag på halva Växjö-stan


OA måste producera med större regelbundenhet. Han har gjort fyra mål den här säsongen: två hemma mot HV i oktober och två igår.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Nu släppte det för Olle, i denna match kommer det att släppa för Lang. Nu har han missat tillräckligt och kommer att påbörja ett stimm av mål.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Fjodor skrev: fre 12 jan 2024, 10:53 Nu släppte det för Olle, i denna match kommer det att släppa för Lang. Nu har han missat tillräckligt och kommer att påbörja ett stimm av mål.
Du är den enda som jinxpolisen delat ut ett frikort till, än så länge denna säsong.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: fre 12 jan 2024, 11:27
Fjodor skrev: fre 12 jan 2024, 10:53 Nu släppte det för Olle, i denna match kommer det att släppa för Lang. Nu har han missat tillräckligt och kommer att påbörja ett stimm av mål.
Du är den enda som jinxpolisen delat ut ett frikort till, än så länge denna säsong.
Ha,ha tänkte att man kan våga sig på lite förhoppningar om spelare när förhoppningar om hur matcher ska sluta inte ses med blida ögon. [-X
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Fjodor skrev: fre 12 jan 2024, 12:50
Gösen skrev: fre 12 jan 2024, 11:27
Fjodor skrev: fre 12 jan 2024, 10:53 Nu släppte det för Olle, i denna match kommer det att släppa för Lang. Nu har han missat tillräckligt och kommer att påbörja ett stimm av mål.
Du är den enda som jinxpolisen delat ut ett frikort till, än så länge denna säsong.
Ha,ha tänkte att man kan våga sig på lite förhoppningar om spelare när förhoppningar om hur matcher ska sluta inte ses med blida ögon. [-X
Börjar inte Lang måla regelbundet nu så är det ditt fel och ingen annans, bara så du vet. ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: fre 12 jan 2024, 14:02
Börjar inte Lang måla regelbundet nu så är det ditt fel och ingen annans, bara så du vet. ;)
Anledningen till frikortet är denna skrivning inför förra matchen. Själv förväntar jag mig två mål från Lang i denna match.

Jag är och har alltid varit förtjust i Alsings spel och skridskoåkning. Sedan tror och hoppas jag att poängproduktionen skjuter i höjden restrande del av säsongen. Han har ju varit i mängder av bra lägen, men utan att få in pucken i mål. Bara Zacke och Lang kan konkurrera med lika mycket brända lägen. Fortsätter Alsing att ta sig till dessa lägen så kommer ketchupflaskan att gå i topp
Mot Linköping ligger sedan allt på Fjodor att få igång Zackes målproduktion.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 12 jan 2024, 14:40
Wiborg skrev: fre 12 jan 2024, 14:02
Börjar inte Lang måla regelbundet nu så är det ditt fel och ingen annans, bara så du vet. ;)
Anledningen till frikortet är denna skrivning inför förra matchen. Själv förväntar jag mig två mål från Lang i denna match.

Jag är och har alltid varit förtjust i Alsings spel och skridskoåkning. Sedan tror och hoppas jag att poängproduktionen skjuter i höjden restrande del av säsongen. Han har ju varit i mängder av bra lägen, men utan att få in pucken i mål. Bara Zacke och Lang kan konkurrera med lika mycket brända lägen. Fortsätter Alsing att ta sig till dessa lägen så kommer ketchupflaskan att gå i topp
Mot Linköping ligger sedan allt på Fjodor att få igång Zackes målproduktion.
Absolut, är helt med på den, men den var ju inte riktigt lika specifikt att det skulle ske i just denna matchen så tycker inte riktigt att det är en så uttalad jinx som denna om Lang. Så jag står fast i att det är hans fel ifall inte Lang börjar producera.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Mange skrev: tis 09 jan 2024, 09:18 Vi drar till Växjö ett gäng på lördag, brukar ju alltid hänga på Slainte men där ska töntlökers tydligen lira Fia nu!
Någon som vet var vi samlas innan match?
Några skadade tillbaka?
Chapter House.
Växjö Lakers - Leksand 13/1-24
Inlägg av teddy » fre jan 12, 2024 4:21 pm

Det luktar slutsålt.
Efter segern mot FBK så ser man fram emot lördagens batalj.
Vilken skillnad det är på laget när Larmi står.
Ett mer lugn som sprider sig bland spelarna.

Ser fram emot uppladdningen på Sláinte från 14:00 med.
Knäckebrödstofsarna får ladda upp på Chapter house.

Kan bli bra stämninge nere i stan på lördag.
Hoppas att det blir bra stämning på läktaren med.
http://www.lakerslakejer.se/forum/viewt ... =7&t=22172
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Bagarn »

Man har ju vant sig dessa år att se Zacke, Lang och M Karlsson bränna klara målchanser vid de viktigaste lägena av matcherna.
Motsatsen till GWG spelare tyvärr. Men de är JÄVLIGT viktiga och nyttiga ändå.
Börjar se samma tendens i Hrivik nu tyvärr....mycket missar....

Hoppas fortfarande att en coach ska kunna specialträna Lang på hur man med hans snabbhet avslutar effektivt.
Han har ju ett ruggigt vapen med sin skridskoåkning sin låga tyngdpunkt och snabba händer.
Finns många exempel på liknande "små" spelare som flyttar målvakten i sidleds, använder farten för att öppna upp benskydden och gör enkla mål.
Lang avslutar tidigt i mellanhöjd vänster, eller drar den lång backhand dragningen med högt avslut.
Första är lättläst och andra går inte med den farten.
Dessutom utan någon som helst rörelse för att finta keepern.
Syns så tydligt att han inte ens själv tror det ska bli mål, utan vill få avslutet avklarat så han kan börja vinna puck igen.

Synd som sagt med Hrivik att han inte fick sätta ngn igår.
Klubban i isen så kanske han hänger ngn mot Växjö. Lått Elvenes och Cehlarik leka.

Gillar Challe skarpt men igår undrar man hur han prioriterade Hrivik i första 3 mot 3, samt i PP som följde.
Han var ju inte direkt vän med pucken igår med sin ringrost. Dessutom både tagit dumma utvisningar och skapat situationer som ledde till utvisningar.
Likaså att 4e kedjan kom in med minuten kvar, med tanke på MKs matchstatus.

Räknar med en högoktanig match efter några ganska sömniga serielunksmatcher.

Bara jag som tyckte mig se en liten fartökning hos Max i går?
Han, likt Elvenes i fjol, ser ut att få syra efter 30 sek men igår såg han lite starkare ut - bådar gott.

2-2 sedan vete fan
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Wiborg skrev: fre 12 jan 2024, 15:06
Gösen skrev: fre 12 jan 2024, 14:40
Wiborg skrev: fre 12 jan 2024, 14:02
Börjar inte Lang måla regelbundet nu så är det ditt fel och ingen annans, bara så du vet. ;)
Anledningen till frikortet är denna skrivning inför förra matchen. Själv förväntar jag mig två mål från Lang i denna match.

Jag är och har alltid varit förtjust i Alsings spel och skridskoåkning. Sedan tror och hoppas jag att poängproduktionen skjuter i höjden restrande del av säsongen. Han har ju varit i mängder av bra lägen, men utan att få in pucken i mål. Bara Zacke och Lang kan konkurrera med lika mycket brända lägen. Fortsätter Alsing att ta sig till dessa lägen så kommer ketchupflaskan att gå i topp
Mot Linköping ligger sedan allt på Fjodor att få igång Zackes målproduktion.
Absolut, är helt med på den, men den var ju inte riktigt lika specifikt att det skulle ske i just denna matchen så tycker inte riktigt att det är en så uttalad jinx som denna om Lang. Så jag står fast i att det är hans fel ifall inte Lang börjar producera.
Jag får helt ta på mig om Lang snart inte börjar måla. :YMHUG:

Tycker dock att han såg piggare ut än på länge mot Modo så jag tror som sagt att islossningen kommer nu. Sedan instämmer jag i allt som Bagarn skrev om Lang. Tycker dock inte att han bidragit lika mycket de senaste 10-15 matcherna. Han har fallit tillbaka i gamla synder och håller i pucken alldeles för länge. Är alltid bättre när han i fart när han levererar pucken, tar ny yta och får tillbaka pucken. När han är riktigt i slag ser man dessutom honom oftare söka sig inåt plan istället för att ta utsidan och försöka vända bort motståndare så många gånger att han till slut blir av med pucken.

Att våga sig på en jinx om när Zacke ska göra mål på regelbunden basis, det blir en grannlaga uppgift. Med det sagt kanske det snart händer :))
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff