2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Catami »

Hrivik är inte på rätt nivå.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av bokmal »

bjernagris skrev: tor 11 jan 2024, 21:49 Den som tänker långsiktigt kan glädja sig över att vi nu bara är fyra poäng från serieledning, istället för att känna grämelse över en tappad tredjeplats i omgång 32.
Härligt! Nu ska vi kanske inte hoppas för mycket. De tre lagen i toppen ser riktigt bra ut och Skellefteå och Frölunda också. Och nu börjar Lule och Rögle trampa igång. Vi har nog spelat i genomsnitt lite enklare motståndare på sistone.
Eller så har jag fel och vi knäpper de där lagen också. Elvenes är ju magisk och om de andra hakar på så kan vi vinna mot vilka som helst med lite flax.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av bokmal »

Catami skrev: tor 11 jan 2024, 22:09 Hrivik är inte på rätt nivå.
Håller med, men kedjorna han centrar ser ju rätt okej ut och vi vinner matcherna han är med och spelar, så helt kass är han knappast.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Gösen »

bokmal skrev: tor 11 jan 2024, 22:12
bjernagris skrev: tor 11 jan 2024, 21:49 Den som tänker långsiktigt kan glädja sig över att vi nu bara är fyra poäng från serieledning, istället för att känna grämelse över en tappad tredjeplats i omgång 32.
Härligt! Nu ska vi kanske inte hoppas för mycket. De tre lagen i toppen ser riktigt bra ut och Skellefteå och Frölunda också. Och nu börjar Lule och Rögle trampa igång. Vi har nog spelat i genomsnitt lite enklare motståndare på sistone.
Eller så har jag fel och vi knäpper de där lagen också. Elvenes är ju magisk och om de andra hakar på så kan vi vinna mot vilka som helst med lite flax.
4 6 6 10
Färjestads form senaste 20 15 10 5 matcherna.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av svepet »

Tillbaks framför dumburken efter två live-matcher. Går inte att komma ifrån att hockey är bättre live.

Visst, vi borde tagit tre pinnar idag. Spelet i andra var inget vidare även om jag tyckte männen i randigt gav Modo väl mkt fördelar. Men vi gör en bra tredje efter en förmodad mini-hårtork av CB i pausen. Så jag är rätt nöjd när vi fick med oss två ändå.

Förstakedjan anförda av en magisk Elvenes gör det mesta suveränt, dock kunde effektiviteten upp lite om man ska hitta nån förbättringspotential.

Fjärdekedjan kändes försvagad mot tidigare matcher, nr 11 var förståeligt nog riktigt rostig o drog nog ner både Knuts o Karlberg på låg nivå. Dessa bägge har ju fått leka med lite andra gubbar ett par matcher. Nedgradering de lux ;)
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Stjärnan »

svepet skrev: tor 11 jan 2024, 22:18 Tillbaks framför dumburken efter två live-matcher. Går inte att komma ifrån att hockey är bättre live.

Visst, vi borde tagit tre pinnar idag. Spelet i andra var inget vidare även om jag tyckte männen i randigt gav Modo väl mkt fördelar. Men vi gör en bra tredje efter en förmodad mini-hårtork av CB i pausen. Så jag är rätt nöjd när vi fick med oss två ändå.

Förstakedjan anförda av en magisk Elvenes gör det mesta suveränt, dock kunde effektiviteten upp lite om man ska hitta nån förbättringspotential.

Fjärdekedjan kändes försvagad mot tidigare matcher, nr 11 var förståeligt nog riktigt rostig o drog nog ner både Knuts o Karlberg på låg nivå. Dessa bägge har ju fått leka med lite andra gubbar ett par matcher. Nedgradering de lux ;)
Ja, Knuts tror jag att jag skymtade en gång (vid ett misstag)
Karlberg vet jag att jag såg en gång (vid ett hyfsat försök som rann bort)
MK såg jag nog tre ggr. Varje gång tänkte jag: Nu ryker sargen. Men icke. Inte ens nära. Han gled runt där lite grann och hade en fösare på mål (”skott” 11 tror jag) Thats it. De var som sagt extremt osynliga ikväll.
Ang domarna håller jag med Charles. De gjorde nog helt rätt. Möjligen missade de trippingen på 25 när han bröt benet en liten stund men annars var de ganska fläckfria. Linjemännen hade dåliga pipor. Sen avblåsning på deras offside och sen avblåsning på tecken Kloos vann.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: tor 11 jan 2024, 20:50 Helt otroligt att förstalina inte gjort mål, med dom upprullningarna dom gör….
Misstänkt brist på ödmjukhet även där. Synd att det bara får gå lagom bra för oss. Vi tappar allt både när det går dåligt och när det går bra. Lagom är bäst.


Så.. nu har jag lekt citatmaskin även jag på mitt utspridda vis. Vill ni ha allt samlat i samma inlägg får ni invänta Wiborg vid 8-snåret i morgon.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Wittgenstein »

Ingen PK på Modos hemsida (vad jag kan se). Någon som har en länk till kvällens pressis?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Ludde skrev: tor 11 jan 2024, 19:54 Nog kunde Modo ha haft 2-3 utvisningar med den här nivån ändå?
Jag säger ingenting om utvisningarna vi drog på oss, de är helt korrekta enligt regelboken. Men att då åka och blunda för minst lika många åt andra hållet är något jag retar mig extremt på. Hriviks hakning t.ex. klubban han har i midjan hela vägen precis innan det han åker ut för, den är ingenting? Eller trippingen på Elvenes när han flygger in i målburen? Sämsta domarinsatsen på länge, och då räknar jag in JVM...
Einar Berg skrev: tor 11 jan 2024, 20:18 Hrivik är fan inte bra längre.
Jo, han gör väldigt mycket bra på isen. Det är det sista självförtroendet som saknas för att även trycka dit lägena. Mindre tvekan och mer självklarhet är det enda som saknas.
Ludde skrev: tor 11 jan 2024, 20:24Sen gör ju Modo det vi inte klarar av, mål i PP
Inte så jävla lätt när man inte få något PP med sig. Vi gjorde mål i det enda PP vi hade som dock kom några perioder senare än det borde ha gjort.
Sundsvalll skrev: tor 11 jan 2024, 20:58 Satans kuksugande inavlade as till domare helt djävla blinda. Leksands hatande är tydligt ett krav för att gå dommarkurser
Jag vet inte vad som är värst, döma avsiktligt åt ett håll eller vara så inkompetent att man inte kan bättre.
Stjärnan skrev: tor 11 jan 2024, 22:58
Klas skrev: tor 11 jan 2024, 20:50 Helt otroligt att förstalina inte gjort mål, med dom upprullningarna dom gör….
Misstänkt brist på ödmjukhet även där. Synd att det bara får gå lagom bra för oss. Vi tappar allt både när det går dåligt och när det går bra. Lagom är bäst.


Så.. nu har jag lekt citatmaskin även jag på mitt utspridda vis. Vill ni ha allt samlat i samma inlägg får ni invänta Wiborg vid 8-snåret i morgon.
Blev en timma tidigt i morse.

Jag tycker man börjar bra och låter Modo köra av sig första anstormningarna och stänger ner dem för att sedan flytta upp och ta över allt mer. Taffliga ingripanden av Modo-målvakten gör att vi får en till känslan betryggande ledning. Antons klantiga utvisning (väldigt lik den Hrivik fick med sig en femma på när han blev skadad) gav Modo luft under vingarna och vi tappade den press vi hade påbörjat. Andra perioden är riktigt dålig även om Modo har god hjälp av domarna. Håller med Kronvall att det är helt korrekta utvisningar och onödiga, men domarna blundar väldigt mycket för klubborna från andra hållet.

Tredje är riktigt bra och man hade bud på fler mål än det man gjorde. Sedan är det dumt att klaga på förlängningen som även visar på att PP-målet mot IKO inte bara var en engångshändelse. Det krävs några till mål för att PP-spöket ska vara helt borta.

Bra avslutning på en annars medioker insats, det får vi ta med oss imorgon. Men mot Växjö borde man inte ha några problem med ödmjukheten i alla fall får vi hoppas.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: lör 06 jan 2024, 19:42 Modos förlängningsvinst 3-4 i Luleå i torsdags övertygade (en karaktärsseger efter att Luleå vänt 0-2 till 3-2).
Bild
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Klas »

Wittgenstein skrev: tor 11 jan 2024, 23:41 Ingen PK på Modos hemsida (vad jag kan se). Någon som har en länk till kvällens pressis?
https://solidsport.com/modochannel/watc ... 11-januari

Håll till godo!

Pratade för övrigt med en inbiten Modoit i går som såg matchen på plats, och den analys vi gör/gjorde om domarens märkliga nivå (blåsa åt ena hållet men inte andra) delades fullt ut.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: fre 12 jan 2024, 10:34
Wittgenstein skrev: tor 11 jan 2024, 23:41 Ingen PK på Modos hemsida (vad jag kan se). Någon som har en länk till kvällens pressis?
https://solidsport.com/modochannel/watc ... 11-januari

Håll till godo!

Pratade för övrigt med en inbiten Modoit i går som såg matchen på plats, och den analys vi gör/gjorde om domarens märkliga nivå (blåsa åt ena hållet men inte andra) delades fullt ut.
2 gemytliga ledare på den Pressisen. Kul också när många frågor dyker upp och förståelse för att de oftast rör hemmalaget, men trist att det är så få presshallar som inte har med ljud eller text på frågorna som ställs? Gäller förstås mest hemma där det också är lite svårt att höra.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Pucklukt
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:07

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Pucklukt »

Stjärnan skrev: fre 12 jan 2024, 10:54
Klas skrev: fre 12 jan 2024, 10:34
Wittgenstein skrev: tor 11 jan 2024, 23:41 Ingen PK på Modos hemsida (vad jag kan se). Någon som har en länk till kvällens pressis?
https://solidsport.com/modochannel/watc ... 11-januari

Håll till godo!

Pratade för övrigt med en inbiten Modoit i går som såg matchen på plats, och den analys vi gör/gjorde om domarens märkliga nivå (blåsa åt ena hållet men inte andra) delades fullt ut.
2 gemytliga ledare på den Pressisen. Kul också när många frågor dyker upp och förståelse för att de oftast rör hemmalaget, men trist att det är så få presshallar som inte har med ljud eller text på frågorna som ställs? Gäller förstås mest hemma där det också är lite svårt att höra.
Ja, hur svårt kan det vara att skaffa en andra mick till pressrummen runt om i SHL?! Lyssnar/tittar de inte själva på presskonferenserna så de hör hur låg ljudnivån är för de som ställer frågorna? Dags att börja med det annars. Man hör ju knappt, eller inte alls, vad frågeställarna säger :shock:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand 3-4 OT

Inlägg av Sniper »

Det krävs en Kramer, en Challe, en Jonas Holmström för att höra vad journalistkårens low talkers säger https://www.youtube.com/watch?v=vKWYg9qFOpA
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-11 Torsdag 19:00 Modo - Leksand

Inlägg av Sniper »

Bagarn skrev: tor 11 jan 2024, 20:30 Vad gör Mantas nu då?!?
Viktigare att leka Allan Ballan och hålla i Modo spelarens klubba istället för att spela på retur.
Ser man ganska sällan…
AJ inledde fallet med sin idiot 2a.
When Anton Buse was born on 19 August 1882, in Lennox, Lincoln, South Dakota, United States, his father, Wichert Buse, was 28 and his mother, Dina Jans, was 19. He married Margaret Gruis Schutjer in 1918, in Lennox, Lincoln, South Dakota, United States. They were the parents of at least 1 son and 3 daughters. He lived in Grant Township, Lincoln, South Dakota, United States for about 40 years. He died on 11 September 1969, in South Dakota, United States, at the age of 87.
https://ancestors.familysearch.org/en/K ... -1882-1969
Sedan återuppstod han i ung hockeybacks kropp.
Vad är det med Anton - arbetade han upp så mycket frustration under J-VM?

När det gäller målvaktsfrågan hoppas jag att nedkomsten ägt rum och barnets mamma droppar något som hämtat från en film: "Åk till Växjö, Filip. Dom behöver dig".