Silly season 24/25

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: lör 13 jan 2024, 20:59
Magnus Karlsson
@MagnusK39178844 · 3h
Som sagt! Väldigt säker 😎
Jonas Nordkvist
@NordkvistJonas · 3h
Är otroligt nyfiken över att du kan veta det, det lär jag erkänna! 😎
Magnus Karlsson
@MagnusK39178844 · 3h
Kommer man till supporterträffarna i Växjö får man reda på grejer 😎
Chapter House?
Jag kan dock dementera att det är Beppe. Sista bokstaven är en annan.
Han verkar inte vilja röja ”informatören”.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Titta vem som skymtar här då i början https://twitter.com/MagnusK39178844/sta ... 5945615499
Beppe? Ja, kanske han med - men nu syftar jag på herr ordföranden. Är han källan?

För den twitter-utestängde (läs: Gösen) kan jag meddela att det är filmsnutt från pub (Chapter House?).
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 13 jan 2024, 21:47 Titta vem som skymtar här då i början https://twitter.com/MagnusK39178844/sta ... 5945615499
Beppe? Ja, kanske han med - men nu syftar jag på herr ordföranden. Är han källan?

För den twitter-utestängde (läs: Gösen) kan jag meddela att det är filmsnutt från pub (Chapter House?).
Lector i Växjö?
Fest hos Mange?
Om så är fallet måste det klia i fingrarna rejält och en snar comeback stundar.

Förövrigt borde du söka jobb som utredare på Säpos IT avdelningen. De skulle behöva hjälp av Internets ständige bibliotekarie som alltid vet vilken hylla saker finns på.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Fortgår roadtripen eller åkte laget hem till Leksand och rannsakar sig där?
Hur färsk är eventuella påskriften och måste video spelas in innan LIF släpper nyheten att Caito förlängt?
Kan MagnusK överhuvudtaget stanna på X om det visar sig att uppgifterna inte stämde?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 14 jan 2024, 13:00 Fortgår roadtripen eller åkte laget hem till Leksand och rannsakar sig där?
Hur färsk är eventuella påskriften och måste video spelas in innan LIF släpper nyheten att Caito förlängt?
Fyra år = garanterat videomaterial
Om nu inte Ordförande Lecter gjorde en allt för stor 🐸 och tvingar fram något improviserat.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Jag fyller på med några ytterligare frågor jag själv bär på:

- Är det verkligen ordförande vi skymtar i videon?
- Är det då han, vilket väl känns rimligt om det verkligen är han, som pratat bredvid mun och avslöjat Caitos avtal?
- Om så är fallet: hur proffsigt är det av vår handelsutbildade Lecter?
- Hade Kajsa Rosén också frotterat sig med pöbeln (ursäkta uttrycket) och spridit rykten?

Många spekulationer av mig här, jag vet, men vad annat ska man göra en söndag i januari?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: sön 14 jan 2024, 13:09 - Är det verkligen ordförande vi skymtar i videon?
På den punkten är jag säker.
Men är videon mer fantastisk än någon kan ana?
I så fall är det en klassiker vi ser.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Roligt om ordföranden är ute och umgås med ”vanliga supportrar”! Mindre roligt om han inte klarar av att vara tyst om icke offentliggjord information.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

bjernagris skrev: sön 14 jan 2024, 13:53 Roligt om ordföranden är ute och umgås med ”vanliga supportrar”! Mindre roligt om han inte klarar av att vara tyst om icke offentliggjord information.
Ja, jag vill förtydliga att jag använde begreppet "pöbeln" med glimten i ögat. Om jag nu använder pseudonymen Wittgenstein så måste jag väl också vara nog med hur jag porträtterar världen genom mitt språk. Det är klart att ordföranden ska umgås med supportrarna! Men ett proffs lockas inte av det informella tillfället, och ett proffs delar inte med sig av sådant som inte ska nå offentligheten.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Chris »

Aggeman skrev: lör 13 jan 2024, 20:15
bjernagris skrev: lör 13 jan 2024, 20:03
Aggeman skrev: lör 13 jan 2024, 17:19 Det skulle smaka fågel om det är sant.

Att han har IFK bakgrund drar väl också ner trovärdigheten. Jag ser det som konstigt att ha två klubbar(oavsett om det är i olika sporter).
Tre gemensamma nämnare; (1) klubbfärgerna, (2) anrika föreningar; (3) passionerad och månghövdad supporterskara.
Jovars, men i mitt universum går det ändå inte ihop.
Avesta AIK, blått och vitt, 13 säsonger i näst högsta serien! Inte att blanda ihop med Avesta BK (med en säsong i högsta serien) och som fostrat både Mats Åhlberg och Roger Lindqvist.

Även Tommy Westlund som var en prestigevärvning från Carolina 03-04 (det blev bara 14 matcher och ut åkte vi). Och #6 förstås.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Chris »

Sniper skrev: sön 14 jan 2024, 13:00 Fortgår roadtripen eller åkte laget hem till Leksand och rannsakar sig där?
Hur färsk är eventuella påskriften och måste video spelas in innan LIF släpper nyheten att Caito förlängt?
Kan MagnusK överhuvudtaget stanna på X om det visar sig att uppgifterna inte stämde?
Det kanske är dålig tajming med en påskriftvideo så tätt efter ett försvarsmässigt haveri där #8 var högst delaktig..
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Chris skrev: sön 14 jan 2024, 21:50
Sniper skrev: sön 14 jan 2024, 13:00 Fortgår roadtripen eller åkte laget hem till Leksand och rannsakar sig där?
Hur färsk är eventuella påskriften och måste video spelas in innan LIF släpper nyheten att Caito förlängt?
Kan MagnusK överhuvudtaget stanna på X om det visar sig att uppgifterna inte stämde?
Det kanske är dålig tajming med en påskriftvideo så tätt efter ett försvarsmässigt haveri där #8 var högst delaktig..
:mrgreen: ja. Man låter det nog gå nån dag. Helst vill man kanske presentera det vid nästa hemmamatch om knappa 6 dagar?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Expressen fläskar på rejält med stor rubrik högst upp på sportens startsida https://www.expressen.se/sport/
- Lindholm till Bern?
- Alsing också till Schweiz?
- Caito muntligt överens med Leksand.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Ex

Jakten på Leksandsbacken Anton Lindholm har varit stor.

SHL-klubbarna har lagt stora bud på honom.

Men för ett par veckor sedan betonade Lindholm själv att han inte var klar för någon klubb.

– Jag har inte skrivit på något papper, sa han.

Men Anton Lindholm var också väl medveten om hur marknaden ser ut och att toppspelarna kommer skriva sina avtal för nästa säsong, redan innan den nuvarande har tagit slut.

Lindholm kommer också göra sitt val inom kort.

Enligt Expressens källor har nu Bern i Schweiz lagt ett rejält bud på Lindholm.

Det är troligtvis det som kommer att bli Lindholms kommande destination.

Färjestad valde i förra veckan att bekräfta att Victor Ejdsell lämnar för Schweiz. Nu kan Lindholm och Ejdsell bli klubbkompisar i SC Bern.

Alsing till också till Schweiz – men Caito stannar
Enligt Expressens uppgifter siktar även Olle Alsing på att hitta ett kontrakt i Schweiz till nästa säsong.

Precis som Anton Lindholm så har Alsing ett utgående avtal, som inte har förlängts i Leksand.

Men av toppbackarna som har utgående avtal i Leksand, så kommer i alla fall andra positiva signaler.

Enligt Expressens källor är man muntligt överens med Matt Caito om ett längre avtal.

Om inget oförutsett inträffar kan det bli officiellt under den närmsta tiden.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Teemu Kivihalme BildBild
Sällan har en motståndarback gjort så gott intryck på mig som när vi mötte Malmö borta i oktober.
Sen kolliderade han med en domare i november och långtidsskadades?
Vad jag förstått har Malmö velat förlänga men att det ännu inte skett?
Lindholm -> Kivihalme?