Sniper skrev: ↑sön 21 jan 2024, 08:07
skärpning
20 januari 2024, 16:40
Det är caito sanny o Svensson podden sa i måndags att det va klart!
Vad sa herrarna? Ordagrant.
Klart är det ju uppenbarligen inte. För då hade vi haft en dubbel presentation igår.
Men förhoppningsvis är samma saker viktiga för honom som var avgörande för Max. Eller vill han veta vad som händer med Alsing och Lindholm först?
Max I SN
Att flera spelare – framför allt på forwardssidan – har längre kontrakt med Leksand spelade en avgörande roll.
— Det känns bra att veta vilka som är här och det är inte bara för att jag vet vilka jag kommer spela med. Vi umgås hela tiden och att man vet att stora delar av den här gruppen kommer vara samma är viktigt. Jag trivs väldigt bra här.
Max i FK
Hur tycker du att Leksand har utvecklats sedan du kom hit första gången?
– Det visar att om du har samma grupp och håller ihop och lägger till små saker här och där kan du skapa en vinnarkultur att bygga på. Det finns så många bra lag och spelare i hockey, så vi vill bli ett lag som alltid är bra och jag tycker att det märks att vi blir lite bättre hela tiden.
Samtidigt som Max Véronneau drömmer om SM-guld redan i vår så står han inte och faller om drömmen skulle spricka.
– Om det inte skulle ske så håller vi fortfarande på att bygga en bra kultur och förhoppningsvis kommer vi under de kommande fyra åren alltid att vara ett topplag.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.