2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Om topp sex är det viktiga så vill vi att de sex lagen vinner varje gång. Förutom när något av de andra möter oss då :-B

Men det enda som betyder något är att Färjestad eller Örebro åker ur. Därefter att vi vinner våra matcher.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: mån 22 jan 2024, 15:39 Om topp sex är det viktiga så vill vi att de sex lagen vinner varje gång. Förutom när något av de andra möter oss då :-B
Inte nödvändigtvis. Bara om de möter lag som aktivt hotar under 6 strecket, i närtid Luleå och Timrå.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: mån 22 jan 2024, 15:39Men det enda som betyder något är att Färjestad eller Örebro åker ur. Därefter att vi vinner våra matcher.
Det låter som helt rätt prioritering! :)
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

https://hockeysverige.se/2024/01/22/pon ... ett-finger

En redan tunn motståndartrupp blir ännu tunnare. Samtidigt kanske vi får tillbaka ett par spelare. Unger Sörum borde vara redo för comeback, kanske även Ashton. Men hur är det med Vejdemo egentligen? Någon som vet status? Han har ju inte spelat på snart en månad.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: mån 22 jan 2024, 16:34 https://hockeysverige.se/2024/01/22/pon ... ett-finger

En redan tunn motståndartrupp blir ännu tunnare. Samtidigt kanske vi får tillbaka ett par spelare. Unger Sörum borde vara redo för comeback, kanske även Ashton. Men hur är det med Vejdemo egentligen? Någon som vet status? Han har ju inte spelat på snart en månad.
https://www.leksandsif.se/article/fuvas7e-30ead/view
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Aggeman skrev: mån 22 jan 2024, 17:09
bjernagris skrev: mån 22 jan 2024, 16:34 https://hockeysverige.se/2024/01/22/pon ... ett-finger

En redan tunn motståndartrupp blir ännu tunnare. Samtidigt kanske vi får tillbaka ett par spelare. Unger Sörum borde vara redo för comeback, kanske även Ashton. Men hur är det med Vejdemo egentligen? Någon som vet status? Han har ju inte spelat på snart en månad.
https://www.leksandsif.se/article/fuvas7e-30ead/view
Perfekt, tackar!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: mån 22 jan 2024, 14:48
Stjärnan skrev: mån 22 jan 2024, 13:28 Jag ser att det spelas tre matcher redan i morgon där några av våra närmaste konkurrenter är inblandade.
Luleå - Växjö
Örebro - Frölunda
Fbk - Timrå

Mumma om Växjö och Färjestad vinner sina samt att Örebro slår Frölunda (Skrev jag just det där?!?) även om det känns osannolikt.
Men i jakten på top 6 så får man ta lite moraliska motgångar.

Torsdagens omgång där vi möter Luleå så tar Timrå emot Modo.. Förmodad Timråseger men kanske kan modo skrälla trots deras dåliga form.
Frölunda tar emot IKO vilket borgar för en säker etta men kanske kan vi få se en skräll även där.

Vi, Modo och Oskarhman segrar på torsdag i hop med önskeresultaten i morgon här ovan... så ser det än bättre ut. Jag gissar att vi gärna tar all hjälp vi kan få.
Nej, vi håller Frölunda efter oss ändå. Örebro ska ner i botten och stanna där. IKO däremot får gärna plocka Frölunda.
Ett skrikskratt förlänger livet. I morgon hoppas jag få skrikskratta flera gånger. Dels när Frölunda gör mål, och dels när slutsignalen går och Örebro åter kammat noll.

Om man söker på skrikskratt + Superstars forum hittar man fragment av inlägg och välbekanta signaturer https://www.google.com/search?q=superst ... UTF-8#ip=1

Hur som helst, vilket getingbo vi skulle få därnere om Örebro förlorar, HV vinner hemma mot Rögle på torsdag och Malmö kniper poäng hemma mot Färjestad.

Modo hoppas jag klarar sig. De har lidit nog.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: lör 20 jan 2024, 23:46
Sniper skrev: lör 20 jan 2024, 23:20
Aggeman skrev: lör 20 jan 2024, 21:54 Saknar tisdagsmatcher, det är för långa uppehåll nu.
Men när de fem dagarna gått blir det intensivt fram till...tio dagars uppehåll.

Torsdag 25 januari Luleå-Leksand
Lördag 27 januari Färjestad-Leksand
Tisdag 30 januari Leksand-Skellefteå
Torsdag 1 februari Frölunda-Leksand
Lördag 3 februari Leksand-Örebro

Och efter uppehållet fortsätter vi testas:

13 februari Skellefteå-Leksand
15 februari Leksand-Färjestad
17 februari Leksand-Växjö
Skönt!

Efter uppehållet bör Ashton vara tillgänglig också. Tar vi 9 poäng mellan 13-17 februari kan det börja pratas om att vi är guldkandidater på riktigt.
Och Lindholm redan före uppehållet? "En vecka till" känns tidigare än beräknat. Eller är det en glädjekalkyl från Tjomme?
Uffe88 skrev: tis 23 jan 2024, 10:15 Han nämnde också att Lindholm är borta en vecka till (...)
Kan Lindholm bli aktuell för spel intensiva tisdag-lördag?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Det beror väl på vad man menar med en vecka.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tis 23 jan 2024, 10:28
Och Lindholm redan före uppehållet? "En vecka till" känns tidigare än beräknat. Eller är det en glädjekalkyl från Tjomme?

Kan Lindholm bli aktuell för spel intensiva tisdag-lördag?
Jag räknar numera aldrig på några överraskande snabba återhämtningar.

Hemsidan rörande Ashton:

”Planen för Carter är att påbörja full träning med laget från och med nästa vecka. Prognosen är att Carter ska vara redo för matchspel under februari.”

Tycker det låter lite för utdraget, han borde vara redo för matchspel nästa vecka i min värld.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Luleå har börjat växla upp och verkligen fått vittring på top 6 nu. Ja de tillhör även den gruppen nu. Blir förstås oerhört svårt för oss att åka dit och hämta poäng nu när deras form är som den är.
Visst har vi också en mycket bra form poängmässigt men vi har inte spelat särskilt bra efter nyår. Det vill till att vi gör en kanoninsats för att ha en chans i morgon.
Det som ev kan tala för oss i morgon är att vi har börjat blivit bra efter uppehåll och 5 dagar ser jag som uppehåll. Luleå slet dessutom kanske ut sig lite i går.

I min egna specialtabell har vi nu ett gap på 6 poäng plus bättre målskillnad (=7p) ner till i första hand Frölunda som primärt hotar under strecket. De möter IKO och HV närmast vilket man får anta ger de 6 poäng.

Vi möter Luleå och FBK. Jag vet inte hur lagen däremellan möts men ev risk att vi halkar farligt nära strecket på lördag kväll. Men gör vi det riktigt bra så kan vi ligga 2a. Synd att vi gav bort poäng mot IKO och Modo nyligen pga svag inställning.

Jäklar vad spännande..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Nu är det klart att Vejdemo är med imorgon!

https://www.leksandsif.se/article/k86as7r-30ead/view
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: ons 24 jan 2024, 13:46 Nu är det klart att Vejdemo är med imorgon!

https://www.leksandsif.se/article/k86as7r-30ead/view
Då kliver han in i topplinan och Jon ner i fjärde.

Det skrivs på Masugnen om att FUS skulle vara petad, låter konstigt. Källhänvisningen kring det är bristfällig.
Argumentet kan vara att de inte vill sätta honom i en fjärdelina, och att de anser att han inte petar någon högre upp i hierarkin.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: ons 24 jan 2024, 13:55
Wiborg skrev: ons 24 jan 2024, 13:46 Nu är det klart att Vejdemo är med imorgon!

https://www.leksandsif.se/article/k86as7r-30ead/view
Då kliver han in i topplinan och Jon ner i fjärde.

Det skrivs på Masugnen om att FUS skulle vara petad, låter konstigt. Källhänvisningen kring det är bristfällig.
Argumentet kan vara att de inte vill sätta honom i en fjärdelina, och att de anser att han inte petar någon högre upp i hierarkin.
Han har ju varit tvångs-ledig några dagar, så det kanske är så att han behöver några mer träningspass innan han tar en plats höger upp i laget..? En FUS i form förtjänar sin plats på isen, men kanske inte i en hårt arbetande checking-line....
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: ons 24 jan 2024, 14:32 Han har ju varit tvångs-ledig några dagar, så det kanske är så att han behöver några mer träningspass innan han tar en plats höger upp i laget..? En FUS i form förtjänar sin plats på isen, men kanske inte i en hårt arbetande checking-line....
Fast han var väl bara helt ledig från hockey i två dagar, sedan i träning sedan en knapp vecka tillbaka förstod jag det som.

Cehlarik - Vejdemo - Elvenes
Lang - Hrivik - Kloos
Max - Zacke - FUS
Östman - Knuts - Karlsson
Karlberg

Så tycker jag vi borde ställa upp och FUS tror jag behöver spelas igång mer än att träna igång.
Pain is temporary, glory is forever