2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Matchtrådar för alla matcher.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Lillgud »

Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 14:31
Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 13:59 Ganska imponerande att den pinsamt övervärderade Martin Karlsson redan står på -3 efter 4matcher med… Där i princip hela övriga laget ligger på plus i övrigt….


————————————
Nej. Hur mycket du än vill vinkla det så stämmer det inte.

Hela laget ligger på -3 senaste 4 matcherna där framförallt 8-1 förlusten mot Växjö drog ner det.
Här bara kastade du ut dig något i ren försvars affekt….
Kikar man istället upp det så får man svaret….

Det finns då ingen spelare i laget som har gått sämre än Martin Karlsson under de 4st senaste matcherna…. Dom enda 2st som har lika svaga siffror är Marcus Karlberg och Jon Knuts.
Och då har Karlberg spelat med Karlsson i samtliga 4st dessa matcher och Knuts i 2st av dom.

Plus/Minus från Martin Karlsson inträde i laget….

————————————————
-3 Martin Karlsson
-3 Marcus Karlberg
-3 Jon Knuts
———————————————-
-2 Anton Johansson
-2 Matt Caito
-2 Felix Unger-Sörum
-1 Anton Lindholm
———————————
+-0 Arvid Eljas
+-0 Alexander Lundqvist
+-0 Max V
———————————
+1 Patrik Zackrisson
+1 Kalle Östman
+1 Justin Kloos
+1 Lucas Elvenes
+2 Olle Alsing
+2 Oskar Lang
+2 Peter Cehlarik
+3 Eddie Larsson
+3 Patrik Norén
+5 Marek Hrivik
————————————
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Det var varken i affekt eller något jag slängde ur mig.

Om du uppfattade hela laget som att varenda spelare hade -3 (hade varit högst anmärkningsvärt) så var jag kanske otydlig. Laget dvs Leksand har på de senaste matcherna -3 dvs släppt in tre fler än de antalet mål de gjort.

Det speglas ju också i det du visar. Enbart halva laget (istället för i stort sett alla övriga) har plus statistik. Och som sagt. Martins roll är inte att samla plus.

Däremot kan vi ju alla, utifrån den statistiken enas om att Hrivik varit den absolut bästa spelaren i Leksand senaste fyra matcherna.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Det ryktas om flygstrul för oss. Någon som har en sådan häftig app där man kan se var planet befinner sig?

Källa: Masugnen och Luleå forum.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wittgenstein »

Är det verkligen ingen som ännu uppmärksammat reseförseningen? Kanske kan de ta igen den förlorade tiden genom att "flyga rätt in i" Luleå, såsom de brukar göra i Malmö.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av HIPS »

Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 16:10
Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 14:31
Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 13:59 Ganska imponerande att den pinsamt övervärderade Martin Karlsson redan står på -3 efter 4matcher med… Där i princip hela övriga laget ligger på plus i övrigt….


————————————
Nej. Hur mycket du än vill vinkla det så stämmer det inte.

Hela laget ligger på -3 senaste 4 matcherna där framförallt 8-1 förlusten mot Växjö drog ner det.
Här bara kastade du ut dig något i ren försvars affekt….
Kikar man istället upp det så får man svaret….

Det finns då ingen spelare i laget som har gått sämre än Martin Karlsson under de 4st senaste matcherna…. Dom enda 2st som har lika svaga siffror är Marcus Karlberg och Jon Knuts.
Och då har Karlberg spelat med Karlsson i samtliga 4st dessa matcher och Knuts i 2st av dom.

Plus/Minus från Martin Karlsson inträde i laget….

————————————————
-3 Martin Karlsson
-3 Marcus Karlberg
-3 Jon Knuts
———————————————-
-2 Anton Johansson
-2 Matt Caito
-2 Felix Unger-Sörum
-1 Anton Lindholm
———————————
+-0 Arvid Eljas
+-0 Alexander Lundqvist
+-0 Max V
———————————
+1 Patrik Zackrisson
+1 Kalle Östman
+1 Justin Kloos
+1 Lucas Elvenes
+2 Olle Alsing
+2 Oskar Lang
+2 Peter Cehlarik
+3 Eddie Larsson
+3 Patrik Norén
+5 Marek Hrivik
————————————
Jag brukar undvika att ge mig in i den här typen av diskussioner (läser hellre och funderar), men jag måste ge Gösen cred för att försöka se den större bilden. Vi vet väl alla att det finns lögn, förbannad lögn och statistik. Visst ska man kolla på statistik, men det finns så många parametrar vi aldrig kommer åt om vi bara tittar på det sättet.

Sen måste jag erkänna att någon som börjar sitt inlägg med "...den pinsamt övervärderade Martin Karlsson..." inte direkt ger mig förtroende när det gäller objektivitet. Om jag inte missminner mig (gör jag det ber jag om ursäkt) var väl du Lillgud missnöjd med det mesta i lagbygget och rätt säker på att vi skulle få kvala. Är Martin sista halmstrået att hänga upp sig på?
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Aggeman skrev: tor 25 jan 2024, 16:48 Det ryktas om flygstrul för oss. Någon som har en sådan häftig app där man kan se var planet befinner sig?

Källa: Masugnen och Luleå forum.
De är mellan Hudiksvall och Sundsvall. Ingen ETA angiven.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Mats_ume skrev: tor 25 jan 2024, 16:53
Aggeman skrev: tor 25 jan 2024, 16:48 Det ryktas om flygstrul för oss. Någon som har en sådan häftig app där man kan se var planet befinner sig?

Källa: Masugnen och Luleå forum.
De är mellan Hudiksvall och Sundsvall. Ingen ETA angiven.
Tackar!

Tror det kan vara bra för oss. Luleåspelarna kan sitta och mosa till sig i omklädningsrummet och vi hinner inte fundera så mycket utan bara kliver ut och släpper loss.

Dock tråkigt för Kjell-Erik som blir stissig när han inte får följa sina rutiner.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

BildBild
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 16:10
Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 14:31
Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 13:59 Ganska imponerande att den pinsamt övervärderade Martin Karlsson redan står på -3 efter 4matcher med… Där i princip hela övriga laget ligger på plus i övrigt….


————————————
Nej. Hur mycket du än vill vinkla det så stämmer det inte.

Hela laget ligger på -3 senaste 4 matcherna där framförallt 8-1 förlusten mot Växjö drog ner det.
Här bara kastade du ut dig något i ren försvars affekt….
Kikar man istället upp det så får man svaret….

Det finns då ingen spelare i laget som har gått sämre än Martin Karlsson under de 4st senaste matcherna…. Dom enda 2st som har lika svaga siffror är Marcus Karlberg och Jon Knuts.
Och då har Karlberg spelat med Karlsson i samtliga 4st dessa matcher och Knuts i 2st av dom.

Plus/Minus från Martin Karlsson inträde i laget….

————————————————
-3 Martin Karlsson
-3 Marcus Karlberg
-3 Jon Knuts
———————————————-
-2 Anton Johansson
-2 Matt Caito
-2 Felix Unger-Sörum
-1 Anton Lindholm
———————————
+-0 Arvid Eljas
+-0 Alexander Lundqvist
+-0 Max V
———————————
+1 Patrik Zackrisson
+1 Kalle Östman
+1 Justin Kloos
+1 Lucas Elvenes
+2 Olle Alsing
+2 Oskar Lang
+2 Peter Cehlarik
+3 Eddie Larsson
+3 Patrik Norén
+5 Marek Hrivik
————————————
+- statistik kan man självklart diskutera kring och det är även jag gjort mig skyldig till. Tror t.o.m. att det rörde sig om samma spelare. Men ska det diskuteras får man nog basera det på fler än fyra matcher. Exempelvis att Patrik Karlkvist har -26 denna säsong. Det är verkligen inte smickrande siffror. Särskilt om man ser till andra offensiva spelare i laget som t.ex. Lodin och Oksanen som jag tror ligger runt -10.

Statistik är alltid kul, men att enbart gå på siffror är tröttsamt. Därför har jag alltid varit allergisk mot när drevet går efter målvakter med hänvisning till räddningsprocent. Beror naturligtvis på försvarsspelet som helhet. Örebros försvarsspel och Enroths siffror
är ett sådant exempel.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

HIPS skrev: tor 25 jan 2024, 16:50Sen måste jag erkänna att någon som börjar sitt inlägg med "...den pinsamt övervärderade Martin Karlsson..." inte direkt ger mig förtroende när det gäller objektivitet. Om jag inte missminner mig (gör jag det ber jag om ursäkt) var väl du Lillgud missnöjd med det mesta i lagbygget och rätt säker på att vi skulle få kvala. Är Martin sista halmstrået att hänga upp sig på?
Lillgud vs. Martin Karlsson börjar påminna en del om Diaz vs. Fredrik Händemark.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Sv: 2024-01-25, SHL-match 36, Luleå - Leksand
Inlägg av Sigge75 Idag på 17:11

30 minuter försenad matchstart.
https://www.luleahockeyforum.com/t2585- ... ea-leksand
Sv: 2024-01-25, SHL-match 36, Luleå - Leksand
Inlägg av JuniorX Idag på 17:17

Svår match. Leksand har haft en hysterisk form länge med ett poängsnitt över 2. Det är ingen lätt motståndare. Det som eventuellt talar för Luleå är formkurvan de senaste 5 matcherna där Luleå är uppe på hysteriska 2,8 i snitt medan Leksand har rasat ner till 1,8. Nu är de senaste 5 matcherna ett ganska dåligt urval på form men det visar i alla fall att vi kanske möter Leksand när de är på väg ner från sin hysteriska form. Jag tar det som en extra förhoppning i alla fall. Dessutom har vi revansch att utkräva.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Nu mellan Umeå och Skellefteå.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Runntur »

Mats_ume skrev: tor 25 jan 2024, 16:53
Aggeman skrev: tor 25 jan 2024, 16:48 Det ryktas om flygstrul för oss. Någon som har en sådan häftig app där man kan se var planet befinner sig?

Källa: Masugnen och Luleå forum.
De är mellan Hudiksvall och Sundsvall. Ingen ETA angiven.
Hujedamig flyger dom det där SAAB planet. Gör dom alltid det förresten? Inte konstigt dom blir försenade.

Vad gör AJ i 2:a backpar. Stackars Alsing. Han ska få vända hem och spela mycket försvar idag verkar det som.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Catami »

Går in för landning nu.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.