2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 25 jan 2024, 22:33 Kan nån starta en förbannad matchtråd så vi kan glömma den här pinsamma händelsen.
8-1 till växjö snart följt av det här bottennappet. Tur svackan kom nu istället för i mars. Nu måste vi snabbt hitta ur den.

0-1 i bäst av 5. Vi måste vinna mot Fbk. Borta. Med detta obefintliga spel. Huga?
Tycker ändå att vi visar en styrka som vinner matcher trots att vi inte kommer upp i mer än 93%.
Även om vi sullade bort det idag genom att tro att det var klart med 4 minuter kvar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Eastis »

Jag är rädd för att dom sista tio minutrarna kan komma att sitta kvar resten av säsongen. Med det menar jag att vi inte kommer i närheten av vinst i dom kommande fyra matcherna och självförtroendet i spelet är som bortblåst. Jag blir inte förvånad om vi om 10 omgångar rasat i tabellen och får slåss om play-in plats.

Vad gör man då för att vi inte ska hamna där? Det krävs ett sjuhelvetes brandtal från Challarna kanske redan på vägen hem ikväll. Dom måste få upp huvudet på grabbarna och bygga dom i vinnarskalle och jävlaranamma.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Lillgud »

Bagarn skrev: tor 25 jan 2024, 21:54 Vi skickar in Karlsson och Karlberg med 2 min kvar och vi har pp borta mot Luleå.
En av de större coach missarna jag sett av oss.
Otroligt märkligt .
Det är vidrigt….

Karlberg borde vart bannlyst från isen under dom sista 5min och 42sek….
För att inte riskera något bakåt när vi var i ledning…och vi skulle bara spela av matchen i powerplay.

Medans Karlsson är väll en `publikfavorit´ så Challe kände väll av trycket och pressen hemifrån tv-sofforna att `matchens krigare ´och den hyllade från senast mot HV71 borde få istid.

————————-

Övriga observationer från kvällen…

En av publikens viktigaste uppgift är väll att sätta just press på domarna….
För att kunna dra nytta av hemmaplans fördelen….
(En snäll kyrkokör vinner aldrig i det långa loppet)

Det är ju även publiken som skapar slutspels stämningen ute på isen genom att de hetsar Luleå spelarna till stordåd så de lyckades vända. Publiken hetsade tex spelarna vilt att tackla varje gång de hade chansen till det. En vinst tillägnad Luleå publiken… Bra jobbat….

Leksand VEK ner sig brutalt…. Leder och torskar trots man fler på isen….
Så istället tack till Luleå och deras publik för att de gav oss en lektion.
Det blev verkligen en slutspels fight av detta som Challe hade hoppats på.
Tack för lektionen….

—————————-
Senast redigerad av Lillgud den tor 25 jan 2024, 22:44, redigerad totalt 1 gång.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Fjodor »

Vidrig förlust på sättet den gick till. Men kan vara bra på ett sätt, då vi har kvar att lära oss att vinna den här typen av matcher. Och där har vi fortfarande mycket att lära oss, dvs. att inte bli passiva och tappa huvudet när det grisar till sig och provoceras.

Och något nytt måste hända kring PP spelet. Nya konstellationer samt ett enkelt två pass, skott, tryck in skiten i mål spel. Nu har vi ett gäng spelare som står och suger på pucken i evigheter utan tillstymmelse till tempo.

Mantas riktigt bra idag, kul. Även kul att se Zacke måla, snyggt också.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Runntur »

svepet skrev: tor 25 jan 2024, 22:34
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:25
svepet skrev: tor 25 jan 2024, 22:22
Nej.
Bra. Då är vi på samma linje.
Fast borde kanske svarat vet inte. Beror väl på var gränsen för moral går? En huvudtackling för en vinst? Filma sig till utvisningar? Ständigt klaga på domarn fast man har 16-2 i PP?
Uppträda osportsligt efter seger? Jubla för skador?
Då ändrar jag mig nog.
Men om det är spela fysiskt. Eller stå upp för en spelare som blir oschysst behandlad. Spela lite på gränsen. Då står jag fast med nej.
Jag var på plats i match 5 1997 mot Färjestad och jag kan lova dig att det är mitt överlägset värsta idrottsminne i hela mitt liv. Inklusive alla resor upp och ned ur HA.

Jag skulle inte brytt mig ett skit om hur vi uppträdde moraliskt i den matchen så länge vi hade vunnit. Den upplevelsen har förföljt mig i 27 år nu. Färjestadsfansen skulle inte heller brytt sig. För det enda som räknas in the end är att man vinner.

Färjestad blev en dynasti efter det. Vad vi blev vet vi allt om.

Moral från fansen på läktaren så länge vi älskar och hjälper laget? Sätter press osv? Så länge man vinner. Frågar du mig?

Ge mig ett SM guld med Leksand och jag kunde inte brytt mig mindre.


Där är min ståndpunkt.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Runntur »

Lillgud skrev: tor 25 jan 2024, 22:39
Bagarn skrev: tor 25 jan 2024, 21:54 Vi skickar in Karlsson och Karlberg med 2 min kvar och vi har pp borta mot Luleå.
En av de större coach missarna jag sett av oss.
Otroligt märkligt .
Det är vidrigt….

Karlberg borde vart bannlyst från isen under dom sista 5min och 42sek….
För att inte riskera något bakåt när vi var i ledning…och vi skulle bara spela av matchen i powerplay.

Medans Karlsson är väll en `publikfavorit´ så Challe kände väll av trycket och pressen hemifrån tv-sofforna att `matchens krigare ´och den hyllade från senast mot HV71 borde få istid.

————————-

Övriga observationer från kvällen…

En av publikens viktigaste uppgift är väll att sätta just press på domarna….
För att kunna dra nytta av hemmaplans fördelen….
(En snäll kyrkokör vinner aldrig i det långa loppet)

Det är ju även publiken som skapar slutspels stämningen och hetsar Luleå spelarna till stordåd så de lyckades vända. Publiken hetsade tex spelarna vilt att tackla varje gång de hade chansen till det. En vinst tillägnad Luleå publiken… Bra jobbat….

Leksand VEK ner sig brutalt…. Leder och torskar trots man fler på isen….
Så istället tack till Luleå och deras publik för att de gav oss en lektion.
Det blev verkligen en slutspels fight av detta som Challe hade hoppats på.
Tack för lektionen….

—————————-
Tack Lillgud. Jag kunde inte formulerat mig bättre.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:41

Jag skulle inte brytt mig ett skit om hur vi uppträdde moraliskt i den matchen så länge vi hade vunnit. Den upplevelsen har förföljt mig i 27 år nu. Färjestadsfansen skulle inte heller brytt sig. För det enda som räknas in the end är att man vinner.


Ge mig ett SM guld med Leksand och jag kunde inte brytt mig mindre.


Där är min ståndpunkt.
Det är också med ett par meningar förklaringen på de flesta problem som nu finns i dagens samhälle.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Runntur »

Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 22:48
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:41

Jag skulle inte brytt mig ett skit om hur vi uppträdde moraliskt i den matchen så länge vi hade vunnit. Den upplevelsen har förföljt mig i 27 år nu. Färjestadsfansen skulle inte heller brytt sig. För det enda som räknas in the end är att man vinner.


Ge mig ett SM guld med Leksand och jag kunde inte brytt mig mindre.


Där är min ståndpunkt.
Det är också med ett par meningar förklaringen på de flesta problem som nu finns i dagens samhälle.
Jag vet inte vilka du syftar på. Men är du vuxen nog så klarar du att separera problemen innom sport och övriga ”livet”.

Färjestadfansen bryr sig inte om dom problemen heller för övrigt. Det ända dom minns är att dom vann och festen dom hade.

Vi däremot, vi kan grina oss hela vägen till en ny höstsäsong med SHL och tänka att den här säsongen är det vår tur.. För 28 gången!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:53
Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 22:48
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:41

Jag skulle inte brytt mig ett skit om hur vi uppträdde moraliskt i den matchen så länge vi hade vunnit. Den upplevelsen har förföljt mig i 27 år nu. Färjestadsfansen skulle inte heller brytt sig. För det enda som räknas in the end är att man vinner.


Ge mig ett SM guld med Leksand och jag kunde inte brytt mig mindre.


Där är min ståndpunkt.
Det är också med ett par meningar förklaringen på de flesta problem som nu finns i dagens samhälle.
Jag vet inte vilka du syftar på. Men är du vuxen nog så klarar du att separera problemen innom sport och övriga ”livet”.
Jaha. Förklara gärna den gränsen.
Hur man hyllar överfall och misshandel på isen men tycker det är förkastligt och vidrigt om det händer på gatan i en Stockholmsförort? Hör det till att bli skadad om man spelar hockey och då får tåla att publik hånar och skrattar åt en medans man aldrig skulle göra det på stan.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Runntur »

Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 23:03
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:53
Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 22:48

Det är också med ett par meningar förklaringen på de flesta problem som nu finns i dagens samhälle.
Jag vet inte vilka du syftar på. Men är du vuxen nog så klarar du att separera problemen innom sport och övriga ”livet”.
Jaha. Förklara gärna den gränsen.
Hur man hyllar överfall och misshandel på isen men tycker det är förkastligt och vidrigt om det händer på gatan i en Stockholmsförort? Hör det till att bli skadad om man spelar hockey och då får tåla att publik hånar och skrattar åt en medans man aldrig skulle göra det på stan.
Det är du som antyder en gräns Gösen. En gräns som inte specifiseras, utan den måste antas. Du drar den gränsen, inte jag.

Det är givetvis inte ok. Det är heller inte ok att heja och skrika åt någon som är skadad. Men det är ok att älska sitt lag, hjälpa sitt lag och sätta press för att få fördelar. Specielt i ett slutspel. Det fattar du också. Att du försöker dra det här längre, och utanför arenan, som en slags ursäkt, är bara patetiskt.

Du vet skillnaden, och du klarar att dra gränsen.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 23:11

Det är du som antyder en gräns Gösen. En gräns som inte specifiseras, utan den måste antas. Du drar den gränsen, inte jag.

Det är givetvis inte ok. Det är heller inte ok att heja och skrika åt någon som är skadad. Men det är ok att älska sitt lag, hjälpa sitt lag och sätta press för att få fördelar. Specielt i ett slutspel. Det fattar du också. Att du försöker dra det här längre, och utanför arenan, som en slags ursäkt, är bara patetiskt.

Du vet skillnaden, och du klarar att dra gränsen.
Nej. Du antydde den gränsen.
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:41
svepet skrev: tor 25 jan 2024, 22:34
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 22:25

Bra. Då är vi på samma linje.
Fast borde kanske svarat vet inte. Beror väl på var gränsen för moral går? En huvudtackling för en vinst? Filma sig till utvisningar? Ständigt klaga på domarn fast man har 16-2 i PP?
Uppträda osportsligt efter seger? Jubla för skador?
.

Jag skulle inte brytt mig ett skit om hur vi uppträdde moraliskt i den matchen så länge vi hade vunnit.


Ge mig ett SM guld med Leksand och jag kunde inte brytt mig mindre.


Där är min ståndpunkt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av CMB »

Jag vet inte om vika ner sig är förklaringen. Jag tycker att LIF inte spelade så bra hockey offensivt som de har kapacitet att göra. Var helt enkelt inte tillräckligt bra idag. Mer drällande med puck, pass som inte satt på bladet, färre alternativ att passa till pga sämre rörelse. Jag tror inte de blev skrämda av Luleå eller tyngda av stundens allvar/publiken. Kanske lite hämmade till passivitet av någon ”nu ska vi spela slutspelstight bakåt”-taktik?

Men nu jäklar satsar vi offensiv mot Färjestad, till attack även med backarna i anfallszon!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 23:11

Det är givetvis inte ok. Det är heller inte ok att heja och skrika åt någon som är skadad. Men det är ok att älska sitt lag, hjälpa sitt lag och sätta press för att få fördelar. Specielt i ett slutspel.
Du ser.
Det där är precis vad vi andra skrivit.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 4-3 efter straffar

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: tor 25 jan 2024, 23:16 Jag vet inte om vika ner sig är förklaringen. Jag tycker att LIF inte spelade så bra hockey offensivt som de har kapacitet att göra. Var helt enkelt inte tillräckligt bra idag. Mer drällande med puck, pass som inte satt på bladet, färre alternativ att passa till pga sämre rörelse. Jag tror inte de blev skrämda av Luleå eller tyngda av stundens allvar/publiken. Kanske lite hämmade till passivitet av någon ”nu ska vi spela slutspelstight bakåt”-taktik?

Men nu jäklar satsar vi offensiv mot Färjestad, till attack även med backarna i anfallszon!
Helt enig.
Vi har varit i en liten svacka i flera matcher. Men vunnit ändå.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-25 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Runntur »

Gösen skrev: tor 25 jan 2024, 23:18
Runntur skrev: tor 25 jan 2024, 23:11

Det är givetvis inte ok. Det är heller inte ok att heja och skrika åt någon som är skadad. Men det är ok att älska sitt lag, hjälpa sitt lag och sätta press för att få fördelar. Specielt i ett slutspel.
Du ser.
Det där är precis vad vi andra skrivit.
Mnjaa. Inte när det kommer till att sätta press. Då får du nog läsa igen. Eller definera press tydligare. För det var vad Luleå gjorde ikväll.

Men jag loggar ur nu. Tack för debatten.

Vi har en sak gemensamt och det är vår kärlek till Leksands IF, och någon gång blir det ett lyckligt slut för oss också.