2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 0-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Sniper »

Mot Linköping borta såg man att laget bestämt sig: 0-3 efter tio minuter.
Det var de bästa tio minuterna på ett tag. De enda riktigt övertygande.
Fram till pp-debaclet mot Luleå - ett pp lika dåligt som Superstars php -
kunde vi vinna matcher även om vi gick ner oss.
Seger borta mot Färjestad och debaclet är glömt.
Förlust och man börjar så smått frukta att det blir som vanligt i vår:
Vi har spelat färdigt och det enda roliga är kvalet (nedåt och uppåt).
Modo-Malmö är eftermiddagens rysare.
Färjestad-Leksand är kvällens. Förlustsviten mot dem är lång :YMDEVIL: 8-X :YMPRAY:
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: lör 27 jan 2024, 09:53 Mot Linköping borta såg man att laget bestämt sig: 0-3 efter tio minuter.
Det var de bästa tio minuterna på ett tag. De enda riktigt övertygande.
Fram till pp-debaclet mot Luleå - ett pp lika dåligt som Superstars php -
kunde vi vinna matcher även om vi gick ner oss.
Seger borta mot Färjestad och debaclet är glömt.
Förlust och man börjar så smått frukta att det blir som vanligt i vår:
Vi har spelat färdigt och det enda roliga är kvalet (nedåt och uppåt).
Modo-Malmö är eftermiddagens rysare.
Färjestad-Leksand är kvällens. Förlustsviten mot dem är lång :YMDEVIL: 8-X :YMPRAY:
Mmmm. Jättelång. Alldeles för lång. Men är det något vi har blivit rätt bra på så är det att bryta negativa historiska trender.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Gösen »

Enligt Printz i FK verkar det bli samma lag som senast. Dvs ingen Felix.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Sniper »

Löfbergs lilla lila unge

Frukost hemma hos familjen Löfberg i Karlstad och pappa fixar kaffe ~O)
Bild
Man blir inte grön av avund när man ser konsekvenserna av för mycket Löfbergs Lila
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Snart 20 år sedan Zdeno Chára drog på sig den lila tröjan.

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Även FBK är nonchalant sena med matchtråden…
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 26 jan 2024, 13:38 Ja.
Tittar man formtabellen så är Leksand 1a och Färjestad 9a senaste 10 och.

Senaste 5 däremot har ju vi haft en svacka så där är det jämnare. Vi 6a och Färjestad 8a.

Men det där med 2013 är såklart ett spöke som hänger med och trumfar all övrig statistik.
Tror nästan att jag kollar av med stat imorgon och likt Stjärnan slår på om vi leder. Denna gång pga annat sorts patrask till fans, den där äckliga självgoda typen😉
De som fört en eremittillvaro i Värmlands skogar fram tills nyligen är dock behagliga:
#2637793 · eltifoso · 2024-01-26 12:29
Bengt: Leksand imorn, blir tufft mot ett av seriens formstarkaste lag medans vi är i en svacka
Historiskt sett har vi alltid svårt mot leksand också
Hujedanemig..
https://www.hockeysnack.com/farjestads-bk/
Jag tror jag aldrig sökt på ett Färjestad-forum. På det andra har de inte fått upp matchtråd än http://hockeyforat.com/t/matchtr-dar-23-24
Aggeman skrev: lör 27 jan 2024, 12:48 Även FBK är nonchalant sena med matchtråden…
Men det hade du, ser jag nu. Eller så var det första gången för dig med? :)
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: lör 27 jan 2024, 12:52
Men det hade du, ser jag nu. Eller så var det första gången för dig med? :)
Första gången för mig med! Inget ställe man bara glider in på utan vidare.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Leksing i vargaland »

Sniper skrev: lör 27 jan 2024, 12:52
De som fört en eremittillvaro i Värmlands skogar fram tills nyligen är dock behagliga:
Är det mig du menar Sniper :lol: :lol: :lol:
Får väl passa på att hälsa alla välkomna till ett soligt Värmland
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Pellefant »

I senaste 60 minuter om Leksand på Aftonbladets sportsidor, så påstår Tjomme (precis som någon annan här på forumet) att det använder sig av mycket annan statistik i PP än bara målprocenten och att denna statistik började gå åt rätt håll. Man undrar verkligen vad detta är för statistik och vilka siffror som får åt rätt håll. För mig som bara tittar och inte har statistiken så är det väldigt svårt att tro på och känslan är snarare tvärtom faktiskt. Känns som detta bara är ett sånt där politikersvar för att försöka lugna befolkningen/supportrarna.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av harfager »

Eljas är med J20 idag men ingen FUS. Gissar på att de växlar till idag då.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Fjodor »

När det är match mot kräklaget nummer ett så är mina förhoppningar på vinst alltid i botten. Finns inget lag som orsakat så mycket sorg, irritation och ilska genom åren. Har satt sig i mitt huvud att det inte spelar någon roll hur bra vi spelar, de vinner på något jäkla sätt ändå.

Men bänkar mig framför TVn även ikväll med någon form av förhoppning att hockeyguden äntligen ska låta oss vinna. Helst fruktansvärt orättvist och med x antal flytmål. Det skulle verkligen glädja en sur gammal gubbe.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Pellefant skrev: lör 27 jan 2024, 14:05 I senaste 60 minuter om Leksand på Aftonbladets sportsidor, så påstår Tjomme (precis som någon annan här på forumet) att det använder sig av mycket annan statistik i PP än bara målprocenten och att denna statistik började gå åt rätt håll. Man undrar verkligen vad detta är för statistik och vilka siffror som får åt rätt håll. För mig som bara tittar och inte har statistiken så är det väldigt svårt att tro på och känslan är snarare tvärtom faktiskt. Känns som detta bara är ett sånt där politikersvar för att försöka lugna befolkningen/supportrarna.
Det är Carnbros hemliga statistik. Ingen mer än han själv vet nåt om detta. Sen sväljer TJ och övriga ledare allt med hull och hår.

För en lekman som jag är det svårt, om inte omöjligt, att se nåt av värde i vårt pp. Snarare blir varje tillfälle en belastning. Och det behöver jag inga siffror för att se. Räcker att se eländet på skärmen.
Hoppas på en match där domarna släpper ALLT. Då har vi en hyfsad chans.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Pellefant »

Helt ärligt så tycker jag vi borde starta en tråd här i "tips om hur man tränar PP" , det kan ju inte vara någon omöjlighet att träna denna spelform så att man åtminstone får det att likna något annat än div1 eller div2-hockey.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-27 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: lör 27 jan 2024, 14:05 I senaste 60 minuter om Leksand på Aftonbladets sportsidor, så påstår Tjomme (precis som någon annan här på forumet) att det använder sig av mycket annan statistik i PP än bara målprocenten och att denna statistik började gå åt rätt håll. Man undrar verkligen vad detta är för statistik och vilka siffror som får åt rätt håll. För mig som bara tittar och inte har statistiken så är det väldigt svårt att tro på och känslan är snarare tvärtom faktiskt. Känns som detta bara är ett sånt där politikersvar för att försöka lugna befolkningen/supportrarna.
Gissar att man har en modell för hur man precis som i 5-5 mäter ungefär det man mäter med Corsi, Fenwick och xEG. PDO kanske är mindre intressant. Men i princip mäter man saker som skottchanser, klara mållägen på skott, skymda skott, antal ggr pucken passerar centrallinjen, tappad puck, brytningar, täckta skott, puckinnehav på utsidan och insida box. Sen har man en beräkningsmodell för med ett värde för varje händelse där kanske ett förväntat målläge ger 1,5 medans en brytning ger -1,3, kontring -1,8 och ett mål 2,0 etc.

Just beräkningssättet och vilka parametrar de mäter är bara en gissning från min sida men det är ungefär vad man tittar på och hur man kommer fram till att det blir bättre och bättre.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.