Ludde skrev: ↑lör 27 jan 2024, 20:08
Hoppas Wennerholm har fokus på Växjö i nästa artikel.
Wennerholm brukar väl skriva av sig efter eftermiddagsmatcherna. Gissningsvis tar han helg sen. Och tur för oss är nog det, för annars hade vi nog blivit guldtippade.
Ludde skrev: ↑lör 27 jan 2024, 18:32
Nu är vi där igen, två måls överläge och man funderar på hur det ska hanteras den här gången.
Hanteras av vilka? Laget eller nervvraken som tittar?
Om det blivit 0-3 hade jag nog inte tittat mer (inget är värre än att leda med 3-0)
men nu stannar jag nog framför sändningen. Främst för att jag känner för att se hockey.
Men om det blir 0-3 i andra går jag till Swehockey
och återvänder inte till sändningen förrän det står 0-4.
Inte för att det på långa vägar skulle vara klart vid fyramålsledning
men som sagt, jag känner för att se hockey. Framför allt när vi har segervittring i Karlstad.
Jinxpolisen gillar
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Ludde skrev: ↑lör 27 jan 2024, 20:08
Hoppas Wennerholm har fokus på Växjö i nästa artikel.
Wennerholm brukar väl skriva av sig efter eftermiddagsmatcherna. Gissningsvis tar han helg sen. Och tur för oss är nog det, för annars hade vi nog blivit guldtippade.
Wennerholm har nog tagit helg och korkat upp för länge sedan...
IMG_1167.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan skrev: ↑tor 25 jan 2024, 23:02
2013. Då var jag på plats. På lördag är jag det inte. Men följer man Leksand och bara bryr sig om resultatet så räcker det gott och väl att se matchens sista 5 minuter då det i princip alltid avgörs där när vi spelar om vi är i ledning eller om det står lika. Ligger vi under så kan man slå av direkt igen.
Men är man ute efter kicken att följa laget, då lär man vara med från start.
Just nu lutar det åt att se sista 5. Men hinner nog ändra mig tills dess. Få se om vi kan kvittera matchserien. Hoppas verkligen de ser detta som slutspel. Bra lärdom kanske. Laget själva har trott vi är så bra och uppenbarligen är vi väldigt bra. Men nåt slutspelslag? Nja.
En annan har ju tidigare i veckan köpt biljett och ska åka dit. Man är ju lagom darrig inför uppgiften. Men jag menar att det är alltid bättre att uppleva nederlag på plats, jämför med framför en TV.
Ska det bli vinst måste aggressiviteten, viljan och noggrannheten upp. Det såg ju håglöst ut stora stunder mot Luleå, då vi inte direkt gick ut som ett topplag med råg i ryggen.
Färjestad lär vara sugna på att fixa till sitt svaga hemmafacit och vara revanschsugna efter tappad 0-3 ledning mot Malmö. Tuff match men jag är optimist.
Friskt vågat. Dubbelt vunnet!
Grattis till härlig upplevelse.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Stjärnan skrev: ↑tor 25 jan 2024, 23:02
2013. Då var jag på plats. På lördag är jag det inte. Men följer man Leksand och bara bryr sig om resultatet så räcker det gott och väl att se matchens sista 5 minuter då det i princip alltid avgörs där när vi spelar om vi är i ledning eller om det står lika. Ligger vi under så kan man slå av direkt igen.
Men är man ute efter kicken att följa laget, då lär man vara med från start.
Just nu lutar det åt att se sista 5. Men hinner nog ändra mig tills dess. Få se om vi kan kvittera matchserien. Hoppas verkligen de ser detta som slutspel. Bra lärdom kanske. Laget själva har trott vi är så bra och uppenbarligen är vi väldigt bra. Men nåt slutspelslag? Nja.
En annan har ju tidigare i veckan köpt biljett och ska åka dit. Man är ju lagom darrig inför uppgiften. Men jag menar att det är alltid bättre att uppleva nederlag på plats, jämför med framför en TV.
Ska det bli vinst måste aggressiviteten, viljan och noggrannheten upp. Det såg ju håglöst ut stora stunder mot Luleå, då vi inte direkt gick ut som ett topplag med råg i ryggen.
Färjestad lär vara sugna på att fixa till sitt svaga hemmafacit och vara revanschsugna efter tappad 0-3 ledning mot Malmö. Tuff match men jag är optimist.
Friskt vågat. Dubbelt vunnet!
Grattis till härlig upplevelse.