LIF i media

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: sön 21 jan 2024, 22:38 Elvenes har fått ta emot mycket skit under sin korta SHL-karriär. ”Experterna” verkar ju ibland vara livrädda för att kritisera svenska spelare, medan importer allt som oftast får sågen. När det kommer till relativt unga spelare brukar de vara restriktiva med kritiken i allmänhet. Elvenes är dock en spelare som har sågats rejält, både av media, experter, klubbar och supportrar, mycket tycks även sakna grund. Det finns andra spelare som har gjort bort sig på riktigt som inte blir ställda mot väggen.

Det är som att media vill skapa någon typ av ”problembarn och divastämpel” kring Elvenes. Det kanske känns lägligt på grund av hans spelstil som kan upplevas som rikstagande, och till viss del nonchalant. Jag upplever dock honom som en mycket hårt jobbande spelare också (man kan vara lirare och hårt jobbande). Ett exempel på medias försök att måla upp en bild av honom är när han ska intervjuas efter Linköpingsmatchen. Han spelade ingen stor roll i händelserna förutom att han blev utsatt för en ful tackling. De törstar efter en smaskig rubrik där de kan försöka få fram en hetsig reaktion, och bygga upp den bilden av honom.

Detta är verkligen inget de har lyckats med utan Elvenes är ju lika iskall i intervjuerna som han är på isen. Han lyckas låta väldigt genuin i sina svar samtidigt som han inte är torr och tråkig. Han verkar helt enkelt vara en trevlig kille och uppskattad i gruppen.

Min bild av medierna behöver inte stämma men det är något jag uppfattar förekommer från deras sida, och som särkilt inte är sjysst mot en ung kille.

https://hockeysverige.se/2024/01/20/tv- ... d-bullshit
Håller inte riktigt med i att det skulle vara någon typ av häxjakt mot Elvenes. Klart det är han som blir intervjuad efter knätacklingen. Media jagar tittare som vill se underhållning och siutationen skulle kunna skapa rubriker så de väljer att intervjua honom. Per Ledin blev väldigt ofta intervjuad under sin tid och skapade underhållning precis som Shinnimin ofta gör också. Man vill ha något som sticker ut snarare än det gråa tråkiga som vi allt som oftast får se annars, fler profiler helt enkelt tror jag är det man jagar som väcker intresse som både SHL och media tjänar på.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: mån 22 jan 2024, 08:28
Aggeman skrev: sön 21 jan 2024, 22:38 Elvenes har fått ta emot mycket skit under sin korta SHL-karriär. ”Experterna” verkar ju ibland vara livrädda för att kritisera svenska spelare, medan importer allt som oftast får sågen. När det kommer till relativt unga spelare brukar de vara restriktiva med kritiken i allmänhet. Elvenes är dock en spelare som har sågats rejält, både av media, experter, klubbar och supportrar, mycket tycks även sakna grund. Det finns andra spelare som har gjort bort sig på riktigt som inte blir ställda mot väggen.

Det är som att media vill skapa någon typ av ”problembarn och divastämpel” kring Elvenes. Det kanske känns lägligt på grund av hans spelstil som kan upplevas som rikstagande, och till viss del nonchalant. Jag upplever dock honom som en mycket hårt jobbande spelare också (man kan vara lirare och hårt jobbande). Ett exempel på medias försök att måla upp en bild av honom är när han ska intervjuas efter Linköpingsmatchen. Han spelade ingen stor roll i händelserna förutom att han blev utsatt för en ful tackling. De törstar efter en smaskig rubrik där de kan försöka få fram en hetsig reaktion, och bygga upp den bilden av honom.

Detta är verkligen inget de har lyckats med utan Elvenes är ju lika iskall i intervjuerna som han är på isen. Han lyckas låta väldigt genuin i sina svar samtidigt som han inte är torr och tråkig. Han verkar helt enkelt vara en trevlig kille och uppskattad i gruppen.

Min bild av medierna behöver inte stämma men det är något jag uppfattar förekommer från deras sida, och som särkilt inte är sjysst mot en ung kille.

https://hockeysverige.se/2024/01/20/tv- ... d-bullshit
Håller inte riktigt med i att det skulle vara någon typ av häxjakt mot Elvenes. Klart det är han som blir intervjuad efter knätacklingen. Media jagar tittare som vill se underhållning och siutationen skulle kunna skapa rubriker så de väljer att intervjua honom. Per Ledin blev väldigt ofta intervjuad under sin tid och skapade underhållning precis som Shinnimin ofta gör också. Man vill ha något som sticker ut snarare än det gråa tråkiga som vi allt som oftast får se annars, fler profiler helt enkelt tror jag är det man jagar som väcker intresse som både SHL och media tjänar på.
Jag kanske drar för stora växlar av det, men det grundar sig att experter har makten att styra över vilken bild en spelare får i hockeysverige. De kan styra det mot en bild som uppenbarligen inte ligger i linje med verkligheten.

Sanny(med flera)säger att Elvenes hade ”katastrofala fysvärden” när han kom till HV, och Elvenes menar att det inte stämmer och han brukar ligga i mitten.
https://hockeysverige.se/2024/01/20/tv- ... d-bullshit

Jag tycker bara att experterna borde ha mer på fötterna innan de yttrar sig, eftersom det kan göra att spelaren får en stämpel som han inte borde ha. Elvenes tycker jag har varit särkilt olycklig med detta och särkilt med tanke på hans ålder. Allt som oftast hakar ju media på experterna, vilket inte är så konstigt i sig men ändå olyckligt.

Sen menar jag inte att han utsetts för någon häxjakt, jag kanske drog iväg lite i mitt resonemang. Det känns dock som media törstar efter en divig strulpelle i SHL och slänger ut betet till Elvenes.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Charles Berglund vann allt han kunde vinna som spelare och hans nummer 2 hänger i taket på Hovet.
Nu vill han bli nummer ett med Leksand.
– Lyckligaste tiden i mitt liv? I'm still alive! Jag har min bästa tid framför mig, säger han.
I Ärligt talat får han frågor han aldrig fått förut, han avslöjar vad han ångrar mest i sitt liv, förklarar varför han kollar på hockey i tv utan ljud och erkänner att han är rädd för björnar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... -radd-for/
Det gör jag med - när Leksand spelar borta och det finns risk för outhärdligt måljubel från hemmapubliken. Men jag gissar att Challe har annat skäl?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 24 jan 2024, 17:22
Charles Berglund vann allt han kunde vinna som spelare och hans nummer 2 hänger i taket på Hovet.
Nu vill han bli nummer ett med Leksand.
– Lyckligaste tiden i mitt liv? I'm still alive! Jag har min bästa tid framför mig, säger han.
I Ärligt talat får han frågor han aldrig fått förut, han avslöjar vad han ångrar mest i sitt liv, förklarar varför han kollar på hockey i tv utan ljud och erkänner att han är rädd för björnar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... -radd-for/
Det gör jag med - när Leksand spelar borta och det finns risk för outhärdligt måljubel från hemmapubliken. Men jag gissar att Challe har annat skäl?
Tv-expert som får dig att svära?

– Jag kollar nästan alltid utan ljud. Jag vill inte höra något snack. Jag vill se hockey.


Han har dessutom anammat sin musiksmak från färjan;

Hur laddar du dina batterier?

– Jag lyssnar jättemycket på musik och har en väldigt bred musiksmak. Mest gillar jag singer-songwriters som Peter Lemarc, Ulf Lundell och Eldkvarn
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Jag gillar Challe. Men han tycks vara ungefär lika djup som en vattenpöl. Man får anta att det finns andra tänkare runt laget.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: ons 24 jan 2024, 17:31 Jag gillar Challe. Men han tycks vara ungefär lika djup som en vattenpöl. Man får anta att det finns andra tänkare runt laget.
Bild
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Istället för ungen ovan hade Leksands pp kunnat funka som illustration till What overthinking looks like.
Ungen är emellertid som jag när vi leder 0-3 i Linköping efter första. Jag vågade inte se sista 40.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Wennerholms härliga jinx-krönika: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... guld-i-shl
Leksand drömmer om guld

Leksand är SHL:s formstarkaste lag och fansen har redan börjat drömma om första SM-guldet sedan 1975.

Nu krossade de Färjestad med 4–0 i den lilla seriefinalen och är om i tabellen räknat i snittpoäng.

Men ändå är den viktiga frågan just nu:

Vilka ska kunna stjälpa hockeymaskinen från Växjö?

Tabellen ljuger inte och Leksands seger mot Färjestad gör bara att smålänningarna drar ifrån ännu mer i toppen efter att samtidigt ha viftat bort jumbon Oskarshamn med kassaskåpssäkra 5-1.

Ska guldet hamna i Leksand eller Karlstad, eller någon annanstans, är Växjö det hinder som måste passeras.

Och just nu har jag svårt att se något lag slå smålänningarna i bäst av sju matcher.

Det känns som de växt och blivit starkare hela säsongen och skapar en miljö där de nya spelarna hela tiden utvecklas och blir bättre.

Nu var det JVM-stjärnan Noah Östlund som klev fram och knäckte Oskarshamn med att göra både 1-0 och 3-0.

Men känslan är att vem som helst i Växjökollektivet kan avgöra matcher.

Nu valde jag att följa toppmatchen Färjestad-Leksand som var mest intressant i toppstriden.

Leksand som går som tåget och Färjestad som hamnat i en lika överraskande som oväntad svacka.

Men de har en sak gemensam.

Båda har fått storstryk mot Växjö i de senaste mötena.

Färjestad var inte dåliga mot Leksand
Färjestad föll med 5-1 i Löfbergs Arena när smålänningarna var på besök den 11 januari.

Två dagar senare åkte Leksand på säsongens mest svidande förlust, då Robert Rosén & Co stoppade daladansen och vann med hisnande 8-1.

Ändå reste sig Leksand snabbt och har vunnit tre av fyra matcher sedan dess, trots tre av dem på bortaplan.

Det har inte Färjestad.

De har bara vunnit två matcher sedan förlusten mot Växjö och det här var tredje raka förlusten.

Sedan starten på det nya året har de bara vunnit tre av nio spelade matcher, tappat serieledningen och dessutom blivit frånåkta av Växjö med sju poäng.

Nu har de dessutom blivit nollade på hemmaplan två matcher i rad, då det blev 0-3 mot Timrå senast i Löfbergs Arena.

Då kan jag ändå inte påstå att Färjestad var dåliga i den här matchen mot Leksand.

Men puckarna ville inte in och det var förmodligen en kombination av att skärpan inte riktigt finns i avsluten, samtidigt som Filip Larsson storspelade i Leksands mål.

Men det självförtroende som värmlänningarna saknar just nu, finns i överflöd i Leksand.

Jag tror aldrig jag sett dem bättre sedan senaste storhetstiden i slutet av 1990-talet.

Det är talande för Leksand
Challe Berglund bara står och ler där i båset och jag tror att hans lugn och avslappnade attityd är en stor framgångsfaktor. Utan att ta ifrån Mikael Karlberg någonsin.

Färjestad kom ut hårdast i den här matchen, men när leksingarna fick sitt första power play bjöd de på ett drömmål, där Oscar Lang kunde slå in pucken i tom kasse efter två precisa passningar från Lucas Elvenes och Peter Cerhlarik.

Sedan pressade Färjestad i tio minuter till och två numerära underlägen, innan Justin Kloos tystade en fullsatt arena med att styra in 2-0 i slutet av öppningsperioden.

Och andra perioden hade knappt börjat förrän den comebackande JVM-spelaren Felix Unge Sörum gjorde 3-0. Petad av Challe efter JVM.

Men det är talande för Leksand just nu.

Allt går hem.

Intressant toppstrid bakom Växjö
Sedan när Färjestad såg sin sista chans att få kontakt i slutperioden, så kom Oscar Lang fri och gjorde 4-0.

I det läget kändes det som om Leksand varit så gott som hundraprocentiga vad gäller att förvalta målchanser i den här matchen och delar av hemmapubliken valde att resa sig och hitta något trevligare att göra en lördagskväll i Karlstad.

Och när Färjestad äntligen fick in en puck i slutminuterna, dömdes Per Åslunds styrning bort för hög klubba.

Det säker väl allt om mörkret för Tomas Mitells gäng just nu och medflytet för Leksand.

Men det har skapat en intressant toppstrid där bakom Växjö.

Färjestad behåller andraplatsen med en poängs marginal till leksingarna, som har en match mindre spelad, och där bakom skuggar Skellefteå, Linköping och Timrå som alla vann sina bortamatcher den här kvällen.

Och frågan är hur långt Färjestad ska sjunka.

Nu räckte inte ens hemmaplan och åtta raka segrar mot favoritmotståndaren Leksand för att vända trenden.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

FK

Det var laget som rusade på allt – men kraschade ut i SM-slutspelet år efter år.

Nu jagar Leksand topp två med ett styrspel som viktigaste ingrediens.

Här är historien om en säsong som vände – tack vare spelvändningarna.

Klockan är närmare halv tio på lördagskvällen när Oskar Lang avbryter segermiddagen i Karlstad för att ge sin syn på Leksands segertåg SHL-säsongen 2023/24.

Arvikasonen har precis avgjort med två mål borta mot Färjestad efter åtta raka nollpoängare mot ärkerivalen och 2000-talets mesta mästare i svensk hockey.

– Det var en väldigt kul match, säger han.

Lang inledde målskyttet med 1–0 i powerplay efter att pucken gått som på ett snöre mellan Leksandsspelarna. Det var ett spel som förde tankarna till det ”lirarnas lag” som spelade hem de fyra SM-gulden 1969, 1973, 1974 och 1975 och gav föreningen ett supporterfölje som driver herrlaget framåt än i dag.

Samme Lang avslutade sedan målskyttet med ett 4–0-mål som säger mycket om vad Leksands IF har blivit 2024.

Leksand vann pucken i höger sarghörn i egen zon. Patrik Zackrisson transporterade upp den till höger och hittade i mittzon in till Max Veronneau, som blev en mot en med en Färjestadsback centralt. I stället för att utmana dumpade kanadensaren ner pucken i höger sarghörn för att laget skulle kunna byta.

Kalle Östman satte förstapressen på Färjestads backar innan han också åkte och bytte. Leksand lät sjundebacken Axel Bergkvist ta fram pucken, samtidigt som nyinkomne Marcus Karlberg styrde ut honom på Leksands högersida.

I mittzon vann Jon Knuts sargkampen mot Victor Ejdsell och Oscar Lawner på Bergkvists djupledspassning och när pucken sedan nådde Alexander Lundqvist stack Lang direkt och fick en perfekt passning som gav ett friläge som han förvaltade på bästa sätt.

Färjestad gick i det som kallas för ”trap”, Leksands IF:s fälla.

– Det är en bra grej vi kan falla tillbaka på när de har pucken under kontroll och vi känner att vi kan spela vårt styrspel och gör vi det bra som i dag kan vi bryta flera gånger i mittzon och vända snabbt. Det spelet är vi trygga med, säger Oskar Lang.

När Thomas Johansson kom till Leksands IF hösten 2018 var ett av de första uppdragen han fick av styrelsen att ta fram en blåvit tråd som hela föreningen skulle följa.

”Det måste finnas en helhet. Det går inte att U16 och a-laget gör olika saker (…) alla måste förstå vart Leksand ska. Allt ska hänga ihop och vi måste vara eniga om vilken modell vi väljer,” förklarade Johansson i sin första intervju med Sporten.

När Björn Hellkvist tog över som tränare för herrlaget, handplockad av Johansson, sommaren 2020 var det för att implementera modellen och bryta med den historia av förlorarmentalitet som hade präglat Leksands IF på 00-talet.

Hellkvist gjorde succé under första säsongen, vann 20 av de 26 matcherna efter nyår och kvalificerade laget för Europaspel för första gången sedan 90-talet.
Men säsongssluten kom att se likadana ut både 2021, 2022 och 2023:

Ut i första rundan av SM-slutspelet, i kvartsfinal respektive i två raka åttondelsfinaler.

Och när utvärderingen 2022 handlade om att spelarna behövde träna hårdare och under överinseende av fystränare även på sommaren så kom 2023 mycket att handla om spelsystemet.

– Vår analys var att vi inte kunde fortsätta spela den ishockey som vi började spela när Björn Hellkvist kom in, berättade Thomas Johansson i SVT:s Hockeykväll för drygt två veckor sedan.

Att Leksand gick från att vara ett förlorande lag i inledningen av säsongen 2023/24 till att nu åter vara den segermaskin laget var under våren 2021 går dock inte att koppla så tydligt till den tränarförändring som föreningen tvingades till i slutet av oktober på grund av Björn Hellkvists sjukdom.

– Vi började redan förra året att skruva lite på vårt spel. SHL har gått upp i skicklighetsnivå sedan KHL inte längre är en faktor. Vi var tvungna att skruva på en del detaljer och bli mer kloka i våra beslut, mer noggranna på linjerna för man blev så oerhört straffad i SHL för skicklighetsnivån är så pass hög, sade Johansson i SVT.

Även under den nuvarande trenden, åtta segrar på elva matcher sedan juluppehållet, har Leksand haft resultatmässiga bottennapp; 1–8 borta mot Växjö för två veckor sedan och så den tappade ledningen borta mot Luleå i torsdags.

Men laget har gång på gång kommit tillbaka starkare.

Något som inte minst visade sig i Löfbergs arena på lördagskvällen.

– Det är ett bra lag Färjestad, men i dag verkligen jobbar vi hårt för varandra och verkligen börjar i rätt ände med försvaret och låter dem inte få för klara lägen. När de väl får det är Filip där och gör en riktigt bra match. Sedan är vi effektiva framåt, säger Oskar Lang.

Berätta om din uppgift som ytterforward i styrspelet.

– Det är att vi alla tre forwards bara först och främst hittar positioner – det behöver inte vara exakt samma varje gång – och ligger så som vi vill att vi ska ligga och har koll på vad deras spelare gör. Sedan när väl pucken kommer upp mot mittzon och egen blålinje gäller det att vi är aggressiva och verkligen påslagna och försöker bryta passningar och få tag i pucken redan där. Sedan även om de får dumpa pucken så är vi samlade och då är vi nöjda med det också, att de inte får transportera in pucken med kontroll. Även då är det något positivt.

Vem är det som stöter?

– Det är lite från situation till situation, men grundspelet är att vi har bestämt det på förhand.

Men det får du inte avslöja?

– Nej (skratt).

Det kanske är att vi är lite mer på tårna.

Leksand har nu vunnit både i Karlstad och Växjö, borta mot seriens två bästa lag, den här säsongen. Gemensamt för båda matcherna är att styrspelet har fungerat närmast perfekt.

– Innan vi började med det här var det nästan så att vi gick lite på allt möjligt även när motståndarna hade pucken under kontroll. Vi bara gick och gick och gick och det blir svårt att spela då när man möter bra motståndare också. Då blir det stora ytor till slut när de spelar så bra som de gör. Det är lite därför vi har jobbat stenhårt på att vi har det spelet också och kan falla tillbaka på när motståndarna har pucken under kontroll.

Varför tror du att det fungerar så bra mot vissa lag?

– Det har blivit så att just mot vissa lag har det verkligen klaffat. Sedan vet jag inte om det är att vi möter just det specifika laget eller om det kanske är att vi är lite mer på tårna som gör att vi är mycket bättre i just de matcherna. Det kan nog vara både och.

Vi kanske tappade lite den här fina gruppen; att också jobbet utan puck behöver sitta och alla underkasta sig det.

Hur upplever du skillnaden mot exempelvis säsongen 2020/21?

– I spelet är det just att vi har hittat det här lugnet i styrspelet och samtidigt blivit mycket bättre på att välja lägena, för när vi går så går vi stenhårt. Då var det nästan att vi gick på allt och körde lite utan tanke. Det känns mycket bättre nu, tycker jag.

Thomas Johansson:

– Första året när Björn tog över hade vi en grupp men inte skickligheten. Sedan adderade vi massa skicklighet, men vi kanske tappade lite den här fina gruppen; att också jobbet utan puck behöver sitta och alla underkasta sig det. I år tycker jag att det känns som att det har klickat i, att vi har gruppen men vi har också ”skillsen” och skickligheten i laget så det känns otroligt tillfredsställande.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

I den TT-artikel som publicerats i DN efter matchen mot FBK benämns konkurrensen i LIF som "skridskoskensskarp":
Först ut var landslagsforwarden Oskar Lang – för kvällen nedflyttad till fjärdekedjan i den skridskoskensskarpa konkurrensen – som satte 1–0 efter drömspel i numerärt överläge
.

Angående artikeln citerad av Gösen ovan. Kan den tolkas som att nuvarande framgång är ett resultat av fingerspitzengefühl från T. Johansson? Att ratandet av Camper och Ruohomaa grundat sig i det faktum att dessa agerande skickligt men inte tog till sig "grupplogiken"?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Wittgenstein skrev: sön 28 jan 2024, 12:44 I den TT-artikel som publicerats i DN efter matchen mot FBK benämns konkurrensen i LIF som "skridskoskensskarp":
Först ut var landslagsforwarden Oskar Lang – för kvällen nedflyttad till fjärdekedjan i den skridskoskensskarpa konkurrensen – som satte 1–0 efter drömspel i numerärt överläge
.

Angående artikeln citerad av Gösen ovan. Kan den tolkas som att nuvarande framgång är ett resultat av fingerspitzengefühl från T. Johansson? Att ratandet av Camper och Ruohomaa grundat sig i det faktum att dessa agerande skickligt men inte tog till sig "grupplogiken"?
Kanske. Samtidigt så är det oerhört viktigt att fasa ut tilltänkta toppspelare när det börjar bli dags och ersätta dessa med nya.

Annars är risken att det blir som på 90-talet att våra bästa spelare blev lite sämre för varje år och vipps så skulle nästan alla ersättas på en och samma gång.

Så jag tycker att det var helt rätt att släppa Camper och Micke
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Uffe88 skrev: sön 28 jan 2024, 13:44 Kanske. Samtidigt så är det oerhört viktigt att fasa ut tilltänkta toppspelare när det börjar bli dags och ersätta dessa med nya.

Annars är risken att det blir som på 90-talet att våra bästa spelare blev lite sämre för varje år och vipps så skulle nästan alla ersättas på en och samma gång.

Så jag tycker att det var helt rätt att släppa Camper och Micke
Jag håller helt med! Vi måste släppa äldre etablerade spelare i tid för att släppa fram yngre som kan ta över. Hade Elvenes fått samma utrymme i toppkedjorna ifall Camper eller Ruohomaa varit kvar t.ex.? En eller två per säsong är väl max vad man klarar av och ändå behålla en stomme bärande spelare som slussar in nya där de nya både kan vara egna produkter och spelare utifrån. Sedan är det klart att vissa klarar av att byta halva laget och göra det bra ändå, men det är ett helt klart mer chansartat sätt.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Kanske inte riktigt "LIF i media", men den uppmärksamme kan iaf upptäcka ett bekant ansikte i DNs bildgalleri över Arne Hegerfors liv.

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: LIF i media

Inlägg av bjernagris »

Wittgenstein skrev: mån 29 jan 2024, 17:01 Kanske inte riktigt "LIF i media", men den uppmärksamme kan iaf upptäcka ett bekant ansikte i DNs bildgalleri över Arne Hegerfors liv.

Bild
Challe längst till höger, sen är det ju Mats Sundin med den blonda kalufsen, på den tiden han hade hår.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

"När man kommer till Leksand blir man BÄTTRE!"
"Match made in heaven, när man pratar om Max och Leksand"
...Är 2 av flera citat från Staffan i 100% Leksand.

Vet ej när det är inspelat men inlagt nyss.
https://www.youtube.com/watch?v=R9NTEzWHpR4
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!