2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 14:36
- Carters rehab är nu avklarad och han är återigen uttagningsbar för match. https://www.leksandsif.se/article/n9jas80-30ead/view
Sedan kan jag avslöja att han och Lexi kommer vigas i min cykelkällare 17 juni. Därefter bär det av till Leksand för "Midsommar Garden Party" 19 juni.
Come join us in our little town of Leksand for Sweden's biggest celebration - Midsommar.
https://www.theknot.com/us/lexi-pufahl- ... n-jun-2024
Så blivande hustrun är alltså Lexing....
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 29 jan 2024, 15:59
Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 14:36
- Carters rehab är nu avklarad och han är återigen uttagningsbar för match. https://www.leksandsif.se/article/n9jas80-30ead/view
Sedan kan jag avslöja att han och Lexi kommer vigas i min cykelkällare 17 juni. Därefter bär det av till Leksand för "Midsommar Garden Party" 19 juni.
Come join us in our little town of Leksand for Sweden's biggest celebration - Midsommar.
https://www.theknot.com/us/lexi-pufahl- ... n-jun-2024
Så blivande hustrun är alltså Lexing....
Det dröjde ett tag - men nu är det dags.
✓ Långdistansförhållandet med flickvännen Lexi
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rlangning/
SPEAKING CLUB WITH ALEXIS PUFAHL И CARTER ASHTON ИЗ КАНАДЫ
https://english35.ru/photoalbums/356761
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 15:41 Eftersom ingen ännu ställt den naturliga följdfrågan efter mitt scoop får väl jag göra det: Har en transatlant garden party i Leksand 19 juni om han inte stannar i LIF?
Det luktar verkligen förlängning! Perfekt!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Imorgon kommer troligtvis samtliga forwards vara tillgängliga.

Så här skulle jag mönstra laget:

Cehlarik - Vejdemo - Elvenes
Unger-Sörum - Hrivik - Kloos
Véronneau - Zackrisson - Ashton
Lang - Knuts - Östman
Extra: Karlsson

Med den här uppställningen kan man gå runt på fyra linor, och matcha de som är hetast för dagen.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av svepet »

Aggeman skrev: mån 29 jan 2024, 16:59 Imorgon kommer troligtvis samtliga forwards vara tillgängliga.

Så här skulle jag mönstra laget:

Cehlarik - Vejdemo - Elvenes
Unger-Sörum - Hrivik - Kloos
Véronneau - Zackrisson - Ashton
Lang - Knuts - Östman
Extra: Karlsson

Med den här uppställningen kan man gå runt på fyra linor, och matcha de som är hetast för dagen.
Nog nåt liknande jag skulle siktat på, ev byta plats på Ash o Östman o ha Karlberg som extra.
Däremot tror jag de startar exakt som senast då fjärdekedjan var bra. Och ev bara slänger in Ashton som extra istället för MK.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 15:41 Eftersom ingen ännu ställt den naturliga följdfrågan efter mitt scoop får väl jag göra det: Har en transatlant garden party i Leksand 19 juni om han inte stannar i LIF?
Rätt ofta har jag varit nära att missa en del i dina inlägg vilket får mig att misstänka att jag även missat en del.

Jag trycker alltid på den röda symbolen och hamnar således på första icke lästa meddelande och har därför ingen aning om att du fyllt på ditt tidigare inlägg med nytt material.

Förstår att det ingår i nån slags strategi för att slippa hamna överst i inläggstoppen. Men dit är du sakta på väg ändå.

Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55 Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag antar att han får vara beredd på att gå ner en hel del i lön vid en förlängning (med all rätt). Håller han sig skadefri och sänker sin lön har han en lucka att fylla i laget.

Vet du vad han tjänar idag?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: mån 29 jan 2024, 18:17
Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55 Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag antar att han får vara beredd på att gå ner en hel del i lön vid en förlängning (med all rätt). Håller han sig skadefri och sänker sin lön har han en lucka att fylla i laget.

Vet du vad han tjänar idag?
Mr madhawk hade väl någon uppskattning för nått år sedan. Lillgud har det säkert sparat i sina databaser. 200-250 i månaden?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 18:36
Aggeman skrev: mån 29 jan 2024, 18:17
Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55 Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag antar att han får vara beredd på att gå ner en hel del i lön vid en förlängning (med all rätt). Håller han sig skadefri och sänker sin lön har han en lucka att fylla i laget.

Vet du vad han tjänar idag?
Mr madhawk hade väl någon uppskattning för nått år sedan. Lillgud har det säkert sparat i sina databaser. 200-250 i månaden?
Han kanske till att börja med får halvera sin nuvarande lön om de är uppe i de nivåerna, inte konstigt med tanke på ålder, produktion och skador. Man vet ju inte hur Tjomme resonerar, men han tycks värna om kontinuitet i truppen.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Uffe88 »

Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55
Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 15:41 Eftersom ingen ännu ställt den naturliga följdfrågan efter mitt scoop får väl jag göra det: Har en transatlant garden party i Leksand 19 juni om han inte stannar i LIF?
Rätt ofta har jag varit nära att missa en del i dina inlägg vilket får mig att misstänka att jag även missat en del.

Jag trycker alltid på den röda symbolen och hamnar således på första icke lästa meddelande och har därför ingen aning om att du fyllt på ditt tidigare inlägg med nytt material.

Förstår att det ingår i nån slags strategi för att slippa hamna överst i inläggstoppen. Men dit är du sakta på väg ändå.

Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag kände så om MK och Mackan, att dessa borde ha släppts för att frigöra pengar. Antagligen så fanns det säkert med i kalkylen att MK skulle vara borta länge och pga det så kunde man erbjuda kontrakt eftersom halva säsongen tar försäkringskassan större delen av hans lön.

Men gällande Ashton så är det lite samma sak men vi får väl se hur mycket han kan tänka sig att gå ner
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Chris »

Skulle verkligen sakna Ashton, tycker ofta han är bra, utan att vara flashig. Gör alltid jobbet, en av få med storlek. Ser fram emot förlängningsvideon..
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Skellefteå var snabba med matchtrådstart, till och med snabbare än färjan.
Ja vilken nöt vi måste knäcka.
Leksand går som tåget just nu och är tillsammans med VLH det bästa laget i ligan just nu. Filip Larsson i mål har var riktigt bra mot Färjestad och var en stor faktor till att Leksand vann. Vårt försvarsspel måste vara på topp samt att Linus står på huvudet i kassen. Jag tar för givet att han står på tisdag med tanke på att Lindvall ska matchas in långsamt. Lindvall var rikgtigt bra mot Rögle och det är så kul att han verkar vara på banan igen. Söderström har inte varit lika bra som fjolåret men det tror jag hänger ihop med det sämre försvarsspel som vi visat upp. Undrar om kedjorna blir intakta eller vaskas det om igen? Ett stort test för laget blir det hur som helst.
http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2817
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Gösen »

Enligt mellanChalle i FK är Armalis krasslig så Filip står imorgon. Händer inget oförutsett så spelar samma lag som senast avd. Varför ändra något som fungerar. Ashton må vara friskförklarad men är enligt tränartrojkan inte i tillräcklig form för att ta en plats i laget.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 23:30 Enligt mellanChalle i FK är Armalis krasslig så Filip står imorgon. Händer inget oförutsett så spelar samma lag som senast avd. Varför ändra något som fungerar. Ashton må vara friskförklarad men är enligt tränartrojkan inte i tillräcklig form för att ta en plats i laget.
FKs video från en träning förra veckan vittnade om att han spelade i vit tröja, och var med under spelövningar. Behöver ju i och för sig inte betyda någon närkontakt. Har förövrigt svårt att se oss tacklas alls på träningar med tanke på att det inte smäller nämnvärt på matcherna.

Det bästa sättet att komma i matchform bör ju vara genom att spela matcher, vilket Max fick göra. När laget fungerar behöver det ju dock inte stressas fram en tidig comeback, men det vore trist om han inte fick spela innan uppehållet. Då kan man tolka det som att tränarna bestämt att han skulle vara tillbaka efter uppehållet, och inte vill gå ifrån planen trots möjligheten.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av svepet »

Att man planerar spela m samma lag som senast är ju inte konstigt, speciellt när fjärde var så framstående.
Med nuvarande truppläge bland forwards o vårt gynnsamma tabelläge vore det väl inte så dumt att rotera lite med den som vilar.
Till o med en sån som Elvenes kanske skulle må bra att vila nån match. Hans galna form o hårt matchande med landslagsspel har nog påverkat han på sistone. Har inte varit dålig men har gjort sina sämsta matcher för säsongen på slutet.
Vi kan ju även ta en sån som FUS som exempel. Fick vila några matcher o går sen in o gör en riktigt bra match.